Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

hey (første gang jeg poster her)

jeg har en ASG Steyer også, men hardplast kropp, er det no særlig forskjell på det og metall kropp? min veier 3,4kg allerede.

 

annet spørsmål, er det noen som hvet om noen som spiller i Vestfold? rundt Horten eller Sandegjord? har satt sammen et lag på 6 mann so far og trenger noen andre enn oss selv å spille med:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har brukt mye av pengene mine fra konfen til en ekte børse, og jeg lurer på om noen av dere vet om en rimelig aeg som er grei/bra i krig. jeg har norsk uniform og vil helst ha noe i G3/ hk 416 look.

 

her er gearet mitt: g3 en er spring :blush: jeg har influensa nå så jeg ser litt drugged ut på bildet :p

 

Skal du ha AG3 så er CA nesten det eneste valget, JG og TM har en også, men CAen tåler litt mer.

HK416 har kommet ganske sterkt inn i markedet nå, og VFC, SRC, AGM og JG har en også, men kan være litt tricky å få tak i til tider. Korrekt norsk utstyr + våpen er umulig/dritdyrt.

 

Noen tips hvis du skal spille med en klubb: Bytt ut lua og sprett av flagget på jakka. Man skal ikke forveksles med det norske forsvaret. Samme gjelder pacher osv. også. Utenlandske funker fint.

Lenke til kommentar

Anbefaler alle nybegynnere til å søke litt på nettet etter nybegynner guider, de inneholder mange gode råd. Det kan også være lurt å søke på bilder av forskjellige hærstyrker rundt om kring i verden, slik at man får en ide om hvordan man vil se ut og hva man vil ha.

 

military photos har et ganske bra airsoft forum med mange bilder og noen fine stickies som alle nybegynnere bør lese.

 

Angret selv på at jeg kjøpte en M4 (king arms cqb spc a4) istedet for en Ak103(G&G)

Lenke til kommentar
DEADSTAR, CA står for Classic Army som er en produsent av airsoft-våpen. TM står for Tokyo Marui og JG står for Jing Gong. Sistnevnte lager såkalte kinakloner, våpen som er basert på andre produsenters våpen. Disse er generelt av lavere kvalitet, og er derfor også billigere.

 

Nå er vel en del av JG-klonene ansett for å være i ganske god kvalitet. Det samme med A&K, men det er mye crap på markedet så man bør gjøre research.

Lenke til kommentar
jeg har brukt mye av pengene mine fra konfen til en ekte børse, og jeg lurer på om noen av dere vet om en rimelig aeg som er grei/bra i krig. jeg har norsk uniform og vil helst ha noe i G3/ hk 416 look.

 

her er gearet mitt: g3 en er spring :blush: jeg har influensa nå så jeg ser litt drugged ut på bildet :p

 

Skal du ha AG3 så er CA nesten det eneste valget, JG og TM har en også, men CAen tåler litt mer.

HK416 har kommet ganske sterkt inn i markedet nå, og VFC, SRC, AGM og JG har en også, men kan være litt tricky å få tak i til tider. Korrekt norsk utstyr + våpen er umulig/dritdyrt.

 

Noen tips hvis du skal spille med en klubb: Bytt ut lua og sprett av flagget på jakka. Man skal ikke forveksles med det norske forsvaret. Samme gjelder pacher osv. også. Utenlandske funker fint.

 

Norske flagg tillates, men det tillates derimot ikke med andre distinksjoner som f.eks kongemerke eller andre merker som indikerer at du er militær.

Lenke til kommentar

Utstyret jeg bruker på spill er:

 

- Classic Army M15A1 Sportline Tactical Carbine

- CV-1 stridsvest i norsk camo

- M98 norsk uniform

- norsk heimevernlue/gammel norsk stålhjelm

- de gamle heimevernsstøvlene som faren min fikk med seg hjem etter førstegangstjeneste

 

Skal i militæret til høsten, og tenkte jeg skulle kjøpe litt utstyr når jeg kom hjem.

 

Tenker da at jeg enten skal bygge ferdig et norsk kit (HK416, glock osv.), eller om jeg skal lage meg et amerikansk kit (woodland, marpat osv.) eller om jeg rett og slett skal lage meg et tysk (bundeswehr) eller russisk kit. Det finner jeg ut etterhvert. Våpen til de forskjellige kit-ene blir vel noe slikt:

 

US = Våpen i armalite-designet, M24, M14, M249 osv.

NOR = HK416, MP7, MG-3, MP5, G3A3 osv.

GER = G36-serien

RUS = AK-47, AK-74, Dragunov osv.

Lenke til kommentar
DEADSTAR, CA står for Classic Army som er en produsent av airsoft-våpen. TM står for Tokyo Marui og JG står for Jing Gong. Sistnevnte lager såkalte kinakloner, våpen som er basert på andre produsenters våpen. Disse er generelt av lavere kvalitet, og er derfor også billigere.

 

Nå er vel en del av JG-klonene ansett for å være i ganske god kvalitet. Det samme med A&K, men det er mye crap på markedet så man bør gjøre research.

Jada, det er selvsagt variasjon i kvaliteten mellom de forskjellige modellene og produsentene. Men er man kun ute etter kvalitet så tror jeg ikke det er så mange som ville valgt kinakloner. Jeg mente ikke at alle kloner er dårlige. :)

 

 

 

I går fikk jeg en slik låsering for å kunne montere ACE SOCOM-kolbem min på min M16-en. Selvsagt viste det seg at kvaliteten på boringen på buffertuben er så lav at låseringen rett og slett ikke går i. Jeg må med andre ord få noen til å bore opp deler av buffertuben for å få plass til låseringen. Makan til dårlig kvalitetssjekk tror jeg aldri jeg har vært ute for.

post-73476-1248844113_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke vært med på et spill, faktisk. Mangler en del nødvendig utstyr enda. Men ja, jeg har fortsatt TALON-M4en. Skal etter hvert sette på en Magpul-kolbe på den og fikse ny måte å ha batteriet på. Problemet er at jeg enda mangler blant annet vest og nok ekstra magasiner til å faktisk spille.

Lenke til kommentar
Jeg har enda ikke vært med på et spill, faktisk. Mangler en del nødvendig utstyr enda. Men ja, jeg har fortsatt TALON-M4en. Skal etter hvert sette på en Magpul-kolbe på den og fikse ny måte å ha batteriet på. Problemet er at jeg enda mangler blant annet vest og nok ekstra magasiner til å faktisk spille.

Har du vurdert LiPo-batteri til å ha i buffertuben? Med en god motor kan du få fint ROF på den selv med bare ett 7,4v Li-Po-batteri. Det er jo tross alt 8,4v nyoppladet. Jeg får opptil 1080 skudd per minutt (18 i sekundet) på min M16 med ett slikt batteri.

Jeg tror et LiPo-batteri ville være midt i blinken når du skal ha deg ny kolbe.

 

Den var dritkul Cutt, en RIS hadde kanskje vært kult, men likte den sånn egentlig.

Takk, takk. :) Når jeg får råd skal jeg skaffe meg Madbulls JP Rifles Full-Size 12inch Handguard, hadde jeg tenkt. Da tror jeg den er ferdig eksternt.

Lenke til kommentar
Jeg har enda ikke vært med på et spill, faktisk. Mangler en del nødvendig utstyr enda. Men ja, jeg har fortsatt TALON-M4en. Skal etter hvert sette på en Magpul-kolbe på den og fikse ny måte å ha batteriet på. Problemet er at jeg enda mangler blant annet vest og nok ekstra magasiner til å faktisk spille.

Har du vurdert LiPo-batteri til å ha i buffertuben? Med en god motor kan du få fint ROF på den selv med bare ett 7,4v Li-Po-batteri. Det er jo tross alt 8,4v nyoppladet. Jeg får opptil 1080 skudd per minutt (18 i sekundet) på min M16 med ett slikt batteri.

Jeg tror et LiPo-batteri ville være midt i blinken når du skal ha deg ny kolbe.

 

Jeg tenker jeg dropper LiPo-greia, for da må jeg kjøpe ny gearbox i tillegg. Det blir for mye der og da. Vi får se etter hvert. :)

 

Btw, JP Rifles 12-inch handguard + 24-inch barrel er noe av det råeste ever. Krever et helvetes presisjonsløp, men blir sinnsyk å ha på slagmarken.

Lenke til kommentar
Takk, takk. :) Når jeg får råd skal jeg skaffe meg Madbulls JP Rifles Full-Size 12inch Handguard, hadde jeg tenkt. Da tror jeg den er ferdig eksternt.

 

Ah, ja tenkte ikke så langt jeg :p Var vel kanskje derfor du spurte litt om den for ikke så lenge siden, short term memory...Tror den blir smooth med en slik en ja. Vietnam size magasiner hadde jo sett ganske tøft ut også da tror jeg, ekstremt lavprofil. Uansett, blir kult å se den ferdig og høre litt om den.

 

Fikk testa SOCOM Gear M4en denne helga som var, og jeg har lett fått et nytt favoritt våpen :) Skal sette på en HurricanE M16A2 kropp når jeg får råd og bytte kolbe så er jeg fornøyd. Ble rett og slett mektig imponert. Satte i KA hopup, lilla prometheus gummi, Big-out H hop og Madbull Black Python løp, og den funka bedre en KAen min noen gang har gjort med samme oppsett. Kunne nesten ligge å skyte rett inn i en av basene på Stubberud, mens de andre lobba kuler inn dit. Tar tilbake alt negativt jeg har sagt om AEGen :p Den er helt klart verdt at den er et helvete å jobbe med når du ser resultatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...