Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Heisann :!:

Jeg har noen spørsmål angående batterier og ladere. Jeg har et NI-MH 8.4V 1300mAH batteri. Det fulgte med en Classic Army Sportline M15A4 Rifle. Det følgte også med en lader. Jeg har ikke peiling på hvor lenge jeg skal lade og hvor lenge det lever. Jeg vet heller ikke om det skal avlade eller ikke. Jeg har rett og slett ingen kunnskap om batterier og lader til AEG våpen. :wallbash:

 

Lader:

PRI: 230V ~ 50Hz 70mA

SEC: 9V 500mA

 

Batteri:

NI-MH SC1300mAH HP 8.4V

 

Håper dere kan hjelpe meg. ;)

 

 

Har samme våpen som deg, og fikk beskjed av han i kassen på Game-on at det skulle lade i 6 timer før bruk. Han sa forøvrig ingenting om avlading. Jeg lader det 6 timer før hvert spill, og satser på at dette funker i lengden :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
magasinet til Steyr AUG a2 har klikka... magasinet er high-cap, når jeg skrur under magasinet. kommer det ikke kuler opp... noen som hvet moe jeg kan gjøre ?

 

 

Ps. skulle hatt en Tactical vest som koster rett rundt 1000 lappen. jeg har veldig dårlig råd. siden jeg kjøpte Steyren for 2130 DK...

 

Kan like gjerne kjøpe nytt magasin imo. High caps er aldri noe tess uansett, annet enn til ganske heftig speedball eller bare som et chrone magasin. Jeg har med ett fylt med .2 gram kuler til chroning som ligger i baggen resten av spillet. Kan prøve å skru opp å se såklart om du ikke har lyst til å kjøpe nytt, men nytt må nok til før eller siden likevel.

 

Når det gjelder vest, spar heller litt penger og kjøp noe som holder. Du kan jo ta en kikk på redwolf sin youtube side, de har jo testet kina vester med Pantac i det siste. Pantac er nice for de med litt mindre lommebok og er ikke så langt unna f.eks Eagle, LBT osv. på utseendet og kvalitet.

 

Noe som vet om noen gode 9.6 volt batterier, som jeg spurte om på forrige side? (ja, jeg vet jeg maser, hehe)

 

G&P eller Intellect burde funke fett. Sanyo hvis du er heldig å finner ett. Ganske lett å finne de på RW og WGC, stick batterier skiller seg liksom litt ut fra de andre.

Lenke til kommentar
Eg treng ein ladar til dette batteriet til aks'en min. Har sett litt på denne frå biltema, men har ikkje så veldig mykje greie på dette med batteri og ladarar.

 

Biltema laderen er veldig fin, men du vil nok trenge en overgang fra stor Tamiya til liten Tamiya plugg om du skal lade det batteriet. Finnes i f.eks RC butikker eller softguns.no bl.a Har samme laderen selv nå med 3 utganger loddet på :p Så kan lade alt av batterier bortsett fra LiPo, men det har jeg egen lader til.

 

Ellers så er Ansmann laderene ganske fine også. Har 2 av de også, men bruker de ikke nå som Biltema laderen er blitt så fin.

Lenke til kommentar
Vel, nå kjøpte jeg nettopp et 8.4 volt 1600 mah Intellect batteri, og det ble jeg svært skuffet over, var bare en flau fis i forhold til original batteriet til geværet mitt.

 

Vel, nå er jo ikke 8.4V noe å sammenligne 9.6V med. Ganske grei forskjell på effekten av et batteribytte. Jeg er fornøyd med mine Intellect batterier. Syns du fortsatt skuddtakta er dårlig, kjøp en Systema Turbo motor, eller prøv lipo batteri.

 

Btw. Hva slags AK er det snakk om? Merke? FPS? Sterkere fjær krever som regel sterkere motor også, ikke alltid at det er batteriet sin skyld.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar

Original batteriet er også 8.4 volt og det gir betydelig høyere skuddtakt enn Intellect batteriet, jeg bruker også prosessorstyrt lader.

 

Det er en Cybergun AK-47 med 115 m/s. Jeg har vurdert et 9.6 volt batteri, men skuddtakten er ganske bra med originalbatteriet.

Lenke til kommentar

Jeg benytter tråden til å komme med en oppfordring til alle airsoft-mennesker:

 

Som de fleste sikkert har fått med seg, er airsoft ofte i hardt vær i media. Ikke nødvendigvis sporten, men softgun-våpen. I de fleste tilfeller er det snakk om at folk har truet andre med airsoft, eller at noen har fått et øye ødelagt osv. I andre tilfeller er det rett og slett bare misforståelser. Media har demonisert airsoft, og jeg skulle ikke bli overrasket om det kom et totalforbud snart.

 

Alt for mange har tilgang til softgun våpen, også mindreårige. I Norge er airsoft regulert av våpenloven på lik linje med luftvåpen. Det er etter norsk lov 18 års aldersgrense, noe det ikke finnes untak for. Selv om mange idioter ødelegger airsofts rykte i media, er det mye også du kan gjøre! Ser du softgun-våpen bli solgt ulovlig i utlending-boder f.eks på 17. mai, meld ifra til politiet. Bær aldri airsoft-våpen slik at det viser for andre. Vis god våpenkultur, selv om det ikke er direkte fare for liv.

 

Jeg vet at dere allerede vet om dette, men oppfordringen jeg ville komme med går mer på dette med å engasjere dere. Selv sitter jeg og tenker på om jeg skal skrive et leserinnlegg til Stavanger Aftenblad for å belyse airsofteres side av saken. Jeg oppfordrer dere til å gjøre det samme. Hvis dere er like glade i sporten som meg, bør vi prøve å få media til å innse at airsoft ikke bare handler om våpenkopier som ødelegger øyne osv.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk et spørsmål til angående batteriet.

La oss si at jeg har ladet batteriet mitt og finner ut at jeg egentlig ikke har tenkt til å bruke det. Jeg legger det vekk i boksen med alt utstyret og fortsetter dagen min.

Hva skjer med batteriet? Vil det lekke strøm eller holder den seg like laded til jeg tar det ut om noen dager?

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk et spørsmål til angående batteriet.

La oss si at jeg har ladet batteriet mitt og finner ut at jeg egentlig ikke har tenkt til å bruke det. Jeg legger det vekk i boksen med alt utstyret og fortsetter dagen min.

Hva skjer med batteriet? Vil det lekke strøm eller holder den seg like laded til jeg tar det ut om noen dager?

 

Det skal vel i utgangspunktet ikke miste så veldig mye ihvertfall, men jeg lader alltid opp batteriene mine dagen før jeg skal på spill uansett for å være på den sikre siden. Ikke det at jeg tror det taper seg noe særlig om batteriet har ligget noen dager, men er alltid greit å ha ett nyoppladet batteri eller 3 med seg.

Lenke til kommentar
Jeg benytter tråden til å komme med en oppfordring til alle airsoft-mennesker:

 

Som de fleste sikkert har fått med seg, er airsoft ofte i hardt vær i media. Ikke nødvendigvis sporten, men softgun-våpen. I de fleste tilfeller er det snakk om at folk har truet andre med airsoft, eller at noen har fått et øye ødelagt osv. I andre tilfeller er det rett og slett bare misforståelser. Media har demonisert airsoft, og jeg skulle ikke bli overrasket om det kom et totalforbud snart.

 

Alt for mange har tilgang til softgun våpen, også mindreårige. I Norge er airsoft regulert av våpenloven på lik linje med luftvåpen. Det er etter norsk lov 18 års aldersgrense, noe det ikke finnes untak for. Selv om mange idioter ødelegger airsofts rykte i media, er det mye også du kan gjøre! Ser du softgun-våpen bli solgt ulovlig i utlending-boder f.eks på 17. mai, meld ifra til politiet. Bær aldri airsoft-våpen slik at det viser for andre. Vis god våpenkultur, selv om det ikke er direkte fare for liv.

 

Jeg vet at dere allerede vet om dette, men oppfordringen jeg ville komme med går mer på dette med å engasjere dere. Selv sitter jeg og tenker på om jeg skal skrive et leserinnlegg til Stavanger Aftenblad for å belyse airsofteres side av saken. Jeg oppfordrer dere til å gjøre det samme. Hvis dere er like glade i sporten som meg, bør vi prøve å få media til å innse at airsoft ikke bare handler om våpenkopier som ødelegger øyne osv.

 

Personlig så vet jeg ikke helt hva det vil hjelpe med en artikkel i en avis som bare en liten del av Norge leser hver dag. Såklart er det bra at du tar initiativ til å gjøre det, for det er sant at airsoft i de fleste tilfeller kommer dårlig ut i media sine øyne. Som oftest med politiet i spissen. Airsoft våpen vil for alltid være en potensiell trussel for politiets arbeid, og jeg tror neppe at selv om du går ut i NRK og TV2 med en 5 episoders dokumentar om airsoft at det vil endre deres syn på det. Airsoftvåpen vil alltid finne en vei i hendene på en mindreårig, da i form av en springer som regel, akkurat som alkohol og tobakk. Dette er vanskelig å holde kontroll over, og det er her foreldre bør vite hva barna deres løper rundt med, eller lære de korrekt bruk. Jeg er delvis skyldig i at naboguttene her har fått dilla på airsoft, og de klarte å overtale foreldrene sine til å kjøpe springer pistoler til dem. De har nå fått vernebriller av meg, lært seg at de skal være på hele tiden og de fikk en gammel kulefanger og noen pappblinker jeg hadde som de kan holde seg til. De er faktisk ganske flinke nå også, har sett verre på spill f.eks. Disse holder hvertfall fingeren korrekt av avtrekkeren når de ikke skyter, og går alltid med pistolene pekende ned mot bakken når de beveger seg rundt. Så de lærer fort, og respekterer hva de faktisk leker med. Jeg liker å tro at de som faktisk går rundt med airsoftvåpen på åpen gate, eller bruker til å true med er de mest ekstreme, som hadde gjort noe slik uten airsoftvåpen også. Da med en skarp gjenstand eller balltre o.l. og hvor er statestikken på hvor mange på by'n som bærer f.eks sjult kniv e.l. ? Tror om vi hadde fått en slik statestikk så hadde folk holdt seg hjemme i helgene.

 

Noe totalforbud tror jeg ikke kommer med det første, da det er ganske ekstremt. Før den tid vil jeg heller tro vi får se en eller flere av disse sakene:

 

1. Forbud mot salg over disk av airsoftvåpen i Norge.

2. Farget tupp ala Amerika

3. Gjennomsiktige våpen (husker ikke helt i farten hvor de har det, men Canada?)

4. Neonfargede våpen ala Storbritannia utenom UKARA

5. Et foretak som UKARA, at kun gjennom NASF kan du få bæretillatelse til airsoftvåpen.

Lenke til kommentar

Nei til alle unntatt nr. 1.

 

Uansett, det beste vi kan gjøre er å lære bort ansvar og være ansvarlige selv. En masse forbud og regler gjør sjeldent noe bedre (selv om jeg synes det skulle vært en paragraf eller to om oppbevaring, men det er så).

 

Heldigvis er ikke disse springerne kraftige nok til at sannsynligheten for en faktisk alvorlig ulykke er høy.

Lenke til kommentar
Personlig så vet jeg ikke helt hva det vil hjelpe med en artikkel i en avis som bare en liten del av Norge leser hver dag. Såklart er det bra at du tar initiativ til å gjøre det, for det er sant at airsoft i de fleste tilfeller kommer dårlig ut i media sine øyne.

 

Jeg er ganske enig med KingArms. Barn lærer fort. Det gjorde i alle fall jeg! :!: Jeg vokste opp med våpen dilla pappa. Han er med JFF og jobber på skytebane :p Da lærer mann sikkerheten rundt våpen fort. Jeg bruker eksakt samme reglermed airsoft og annet luftvåpen. Siden det er våpen det også! :D Når noen raner en gammel dame med softgun er det et ekstremt tilfelle av misbruk av softgun. Det er vel sikkert en av grunnen til farget tupp i U.S.A. :hmm:

Endret av Super8
Fjernet unødvendig sitering
Lenke til kommentar
Når noen raner en gammel dame med softgun er det et ekstremt tilfelle av misbruk av softgun. Det er vel sikkert en av grunnen til farget tupp i U.S.A. :hmm:

 

Den fargede tuppen i USA er til politiets hjelp. Tviler på at en gammel dame ville slappet mer av om våpenet hadde oransje tupp :p

Endret av Super8
Fjernet unødvendig sitering
Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av siteringsfunksjonen. Vær vennlig å passe på og sitere det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke sitere mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved sitering av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å sitere flere innlegg bakover, så oppfordres man til å bruke skjul-funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Når noen raner en gammel dame med softgun er det et ekstremt tilfelle av misbruk av softgun. Det er vel sikkert en av grunnen til farget tupp i U.S.A. :hmm:

 

Den fargede tuppen i USA er til politiets hjelp. Tviler på at en gammel dame ville slappet mer av om våpenet hadde oransje tupp :p

 

Haha :D

Hadde funka for meg da :p

Må de ha den tuppen på når de spiller? Det hadde vært litt kjipt snipern :!:

Lenke til kommentar
magasinet til Steyr AUG a2 har klikka... magasinet er high-cap, når jeg skrur under magasinet. kommer det ikke kuler opp... noen som hvet moe jeg kan gjøre ?

 

 

Ps. skulle hatt en Tactical vest som koster rett rundt 1000 lappen. jeg har veldig dårlig råd. siden jeg kjøpte Steyren for 2130 DK...

 

Det høres ut som at magasinet ditt mater særdeles dårlig. Hvilket merke er det? Har du hatt fjæra i spenn med kuler over lengre tid? Om du skrur opp et high-cap magasin og lar det stå "ladet" over lengre tid, kan fjæra bli svak og dårlig. Da kan det ende med dårlig mating.I slike tilfeller kan det hjelpe at du rett og slett tar ut fjæra og gjør den strammere ved å dra litt i den. Dette er bare en mulighet. Er ikke sikkert det er dette som faktisk er problemet. Men problemer finner du nok ikke ut av før du åpner det.

 

 

merket på steyren er asg, jeg fant ut av problemet. magasinet var bare kødd og hårte egentlig ikke til steyren. så jeg tar en tur inn til game-on og kjøper et nytt + noen til

 

ps. hva trenger du for å være med i spill med en skikelig klubb ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...