Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Veldig fin M14 du har der, KingArms. Hva slags interne oppgraderinger har du installert i den?

 

Noen som vet om jeg trenger spesialverktøy for å installere denne handguarden på en G&P M16?

 

Takk for det. Akkurat nå sitter det i Systema Super Torque helical gear, M130 spring og nozzle, Deep Fire Cylinder, Half-tooth Piston/Pistonhead, G&P AUG Hopup kammer, Prometheus 6.03mm innerløp og lilla hopupgummi. Har planer om å sette inn en Systema Magnum motor, for syns responsen ikke er helt topp for øyeblikkskudd og hører at ikke motoren liker helt å trekke opp fjøra. Har også avfettet hele gearboxen og innholdet, og smurt om alt av deler og shimmet på nytt med Systema shims.

 

Når det gjelder handguarden, kan det hende at du trenger en Deltaring wrench i hvertfall. En slik Annet enn det vil vel standard verktøy være nok, tror EvenruD hadde en slik front på sin forrige G&P, så kanskje han kan svare litt bedre enn meg.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk nylig tak i en defekt Western Arms SV Infinity 3.9 til 50 kr. Den mangler slide, Extended slide stop og magasin. Noen som har peilig på hvor jeg kan få tak i disse delene? Setter stor pris på svar!

 

Slede til den kan være litt vrient å finne, da det virker som det er utsolgt på de store sidene. Mulig de kan ha litt på de mindre sidene. Slide stop og Magasin kan vel være mulig å finne på Redwolf og WGC.

 

Det beste tipset til deg er hvis du er over 18 å gå på airsoftguns.info å legge ut en kjøpspost der på forumet. Mulig noen kan ha noe slikt liggende, eller f.eks en billig donorpistol.

Lenke til kommentar

DSC01284.JPG

 

Noen som vet om en bra metal kropp til en King Arms CQB SPC A4?

Tuben som holder kolberøret/pipa har brukket, så jeg må mest sannsynlig kjøpe en ny metalkropp/lower receiver fra king arms eller noen andre. Noen som vet om de er laget av aluminium? (Aluminium virker så jævli skjørt, fullt av luftbobler og kratere.)

 

link til alle metal receiverne:

http://kingarms.com/showproduct.asp?subcatid=43

 

den jeg tenkte å kjøpe

http://kingarms.com/productpage.asp?prodid=1170

Lenke til kommentar

Jeg har en Tarus PT92 GAS pistol. Den skal gå 100 m/s og ha en rekkevidde på 35 meter, vi skyter shot for shot og har krig, men vi kjenner ikke at det er så veldig vondt med mindre noen faller å får et stort sår.

 

I vår kjøpte jeg dette:

 

post-169814-1248339941_thumb.jpg

 

Kjøpte 3 gas flasker, men de er tomme.

 

Er dette sugent stuff eller bra stuff? Jeg brukte tilsammen 1,500 kr.

Lenke til kommentar
Noen som vet om en bra metal kropp til en King Arms CQB SPC A4?

Tuben som holder kolberøret/pipa har brukket, så jeg må mest sannsynlig kjøpe en ny metalkropp/lower receiver fra king arms eller noen andre. Noen som vet om de er laget av aluminium? (Aluminium virker så jævli skjørt, fullt av luftbobler og kratere.)

 

link til alle metal receiverne:

http://kingarms.com/showproduct.asp?subcatid=43

 

den jeg tenkte å kjøpe

http://kingarms.com/productpage.asp?prodid=1170

 

Jeg ville nok gått for en KA kropp ja, siden du først har alle delene til å få en fungerende boltcatch på den. De har masse KA kropper på Uncompany, men RW og WGC har noen de også. Hvordan klarte du forresten å knekke den der? Er jo ganske solide greier slike receivere, falt jo på min KA da vi spilte på et smelteverk, ble bare litt battlescars.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar
Jeg har en Tarus PT92 GAS pistol. Den skal gå 100 m/s og ha en rekkevidde på 35 meter, vi skyter shot for shot og har krig, men vi kjenner ikke at det er så veldig vondt med mindre noen faller å får et stort sår.

 

I vår kjøpte jeg dette:

 

 

 

Kjøpte 3 gas flasker, men de er tomme.

 

Er dette sugent stuff eller bra stuff? Jeg brukte tilsammen 1,500 kr.

 

Mitt synspunkt:

ICS Kuler = Greit nok

Swiss Arms holster = Helt ok

Cybergun gass = Overpriset gass, men sikkert ok

Cybergun Taurus = Klarer ikke å forestille meg denne til å være noe bedre enn andre Cybergun produkter, så overpriset billigpistol fra...kanskje KWC.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar
Jeg ville nok gått for en KA kropp ja, siden du først har alle delene til å få en fungerende boltcatch på den. De har masse KA kropper på Uncompany, men RW og WGC har noen de også. Hvordan klarte du forresten å knekke den der? Er jo ganske solide greier slike receivere, falt jo på min KA da vi spilte på et smelteverk, ble bare litt battlescars.

 

 

Har falt noen ganger med våpnet uheldigvis, men det har alltid funket bra uansett.

Jeg fikk mistanke når jeg var ute i hagen og justerte hop up'en, da det plutselig føk gnister ut av der metalkroppen møter kolbetuben, geværet skøt i full auto mens den var i safe, jeg ble lettere skremt og koblet ut batteriet og la fra meg våpnet.

Senere når jeg skulle sjekke hva som var galt oppdaget jeg at det var knekt innvendig.

 

Heldigvis fungerer alt, så nå springer jeg rundt med noe som kan ligne på en AR-15 pistol :!:

Endret av grimsbo
Lenke til kommentar
Jeg har en Tarus PT92 GAS pistol. Den skal gå 100 m/s og ha en rekkevidde på 35 meter, vi skyter shot for shot og har krig, men vi kjenner ikke at det er så veldig vondt med mindre noen faller å får et stort sår.

 

I vår kjøpte jeg dette:

 

 

 

Kjøpte 3 gas flasker, men de er tomme.

 

Er dette sugent stuff eller bra stuff? Jeg brukte tilsammen 1,500 kr.

 

 

Mitt synspunkt:

ICS Kuler = Greit nok

Swiss Arms holster = Helt ok

Cybergun gass = Overpriset gass, men sikkert ok

Cybergun Taurus = Klarer ikke å forestille meg denne til å være noe bedre enn andre Cybergun produkter, så overpriset billigpistol fra...kanskje KWC.

 

 

Overpriset, hva kan jeg bruke som er billigere gass da?

 

Alt er kjøpt på SoftGunWeb

Endret av mini097
Lenke til kommentar
Hvilke rifler (AEG) anbefales hvis man ønsker en som ikke veier så mye? Kanskje maks 3kg?

 

G36 serien kanskje. Kompakte våpen i plast (solid) som trekker vekta litt ned. Veldig gode våpen også forsåvidt. MP5 serien er jo også et greit valg. Ellers så veier jo ikke en M4A1 så mye heller da, så lenge du ikke putter på en masse ekstra stuff.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar
Hvilke rifler (AEG) anbefales hvis man ønsker en som ikke veier så mye? Kanskje maks 3kg?

 

Kjøp plastvåpen fra Tokyo Marui, solide greier. Selv om du vil ha et lett våpen trenger ikke det bety at det må være lite! :)

 

Sender forresten inn geværet mitt til rep på game-on, håper det ikke blir like dyrt som geværet kosta -.- Mista seff garantien da jeg monterte nå stash på det.. Våpnet er bare en mnd eller to gammelt..

Endret av iPlex
Lenke til kommentar

Geværet fusker litt.. Skyter fint, men pluttselig slutter det å skyte.. Ingenting skjer, akkurat som om det ikke er strøm på det.

 

Vrir litt på triggeren, åsså pleier det å funke igjen, men ikke alltid.

 

Lenge siden jeg holdt på med deler inni softgun, men kan det ikke være den triggerplaten (hvis det er det den heter), som ikke kommer i kontakt, og derfor ikke registreres?

Lenke til kommentar
Geværet fusker litt.. Skyter fint, men pluttselig slutter det å skyte.. Ingenting skjer, akkurat som om det ikke er strøm på det.

 

Vrir litt på triggeren, åsså pleier det å funke igjen, men ikke alltid.

 

Lenge siden jeg holdt på med deler inni softgun, men kan det ikke være den triggerplaten (hvis det er det den heter), som ikke kommer i kontakt, og derfor ikke registreres?

 

Akkurat sånn var mitt også, og nå er det helt kaputt. Planen var å sende det inn til game-on imorgen, om ikke noen vet hva som kan være galt og om det er lett og fikse?

Lenke til kommentar
Nja, hvis det er hva jeg tror det er, så er det bare å bøye på litt kobber.

 

Tror det er den svarte platen her som er problemet.

 

post-117435-1248385619_thumb.jpg

 

Selector platen? Kan være samme problem som jeg fikk med KAen min nå, svidd kontaktplatene i trigger switchen. Skal få bestilt opp noe nytt etter helgen tror jeg, for å skjekke om det er dette som har klikka.

Lenke til kommentar
Hvilke rifler (AEG) anbefales hvis man ønsker en som ikke veier så mye? Kanskje maks 3kg?

 

Skal du ha kvalitet burde du gå for enten et bra kina-merke, KA, TM eller CA.

Av våpenmodeller kan du som noen nevner, gå for G36-serien, du kan velge noe mindre (MP5?) eller du kan

kjøpe deg et Sportline-våpen. Mange vil ikke anbefale sistnevnte, da dette er billig-løsningen til CA. Sportline-våpen

er produsert i kanskje 80% plast, med bare innmat, løp og frontsikte i metall. Sportline-våpen er dessverre kjent for

høy feilrate. Men jeg har selv en Sportline M15A4 Tactical Carbine som jeg har brukt aktivt på søndagsspill siden februar, og det fungerer fremdeles helt fint! Så man kan som med mange kina-kloner være heldig med Sportline. Nå skal jeg ikke uttale meg for mye, for jeg har aldri tatt i et rent metallvåpen, men Sportline er nok hakket lettere, i og med at det er så mye plast på det.

Endret av Galexon
Lenke til kommentar
Nja, hvis det er hva jeg tror det er, så er det bare å bøye på litt kobber.

 

Tror det er den svarte platen her som er problemet.

 

post-117435-1248385619_thumb.jpg

 

Selector platen? Kan være samme problem som jeg fikk med KAen min nå, svidd kontaktplatene i trigger switchen. Skal få bestilt opp noe nytt etter helgen tror jeg, for å skjekke om det er dette som har klikka.

 

Det var det den het ja :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...