Gå til innhold

Print Screen i Wow.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg bruker Print Screen i WoW, så lagres bildet som en TGA fil.

Hvorfor i #¤%@# gjør det det? Hvorfor lagres ikke bildet som en JPG fil?

Kan jeg forandre på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Søk, finnes allerede poster om dette, og i en av de så ligger det også link/info om et lite fint verktøy som konverterer det fort for deg.

Edit: Skal være litt snill og gi deg link til verktøyet jeg snakker om jeg.

Her

Hvordan: Legg verktøyet i screenshot mappa, trykk på .exe fila, velg om den skal slette TGA filene og ordne på brightnessen før du trykker start.

Enkelt og greit :)

Endret av ToxicMan
Skrevet

Vet dessverre ikke svaret på dine spørsmål, men hvis du er interessert, kan du skaffe deg ACDSee 5.0. Det er et bildevisningsprogram som gjør at du bl.a kan endre på filformatet til en fil. Litt tungvint å endre på alle screenshot'ene du tar, men hvis du ikke finner en løsning på dette, kan det kanskje være interessant..?

Les om ACDSee 5.0 her

Skrevet (endret)

Etter at du har trykket prt Scr er det da bare til å stikke inn i Paint og klikke "paste", men kanskje ikke så kjekt hvis en skal ta mange av dem... Les: stress å hunte ut der hele tia, men for meg som ikke tar så mange screen shot funker det bra. :thumbup:

Endret av superreven
Skrevet (endret)
Vet dessverre ikke svaret på dine spørsmål, men hvis du er interessert, kan du skaffe deg ACDSee 5.0. Det er et bildevisningsprogram som gjør at du bl.a kan endre på filformatet til en fil. Litt tungvint å endre på alle screenshot'ene du tar, men hvis du ikke finner en løsning på dette, kan det kanskje være interessant..?

Les om ACDSee 5.0 her

Jeg bruker 3.5 tror jeg (er på jobb) og der kan man konvertere hele grupper med filer. Det kan man sikkert i 5.0 også? Det jeg imidlertid pleier å gjøre er å se på de i ACDsee og så konvertere de jeg vil publisere. ACDsee rocks!

edit: leif

Endret av Munch
Skrevet
Jeg bruker 3.5 tror jeg (er på jobb) og der kan man konvertere hele grupper med filer. Det kan man sikkert i 5.0 også? Det jeg imidlertid pleier å gjøre er å se på de i ACDsee og så konvertere de jeg vil publisere. ACDsee rocks!

edit: leif

Ja, det kan man. ACDSee 5.0 er en nyere utgave enn 3.5, og det er derfor bare lagt til oppgraderinger og slikt. ACDSee egner seg perfekt til bildemanipulering og bildefremvisning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...