Gå til innhold

hvilket thermaltake kabinett?


Anbefalte innlegg

Når det gjelder Shark,kan noen komme med noe seriøst å si.. Lure på å bytte kabinett selv,til shark. Såg en video test av det,som gjorde at det falt enda bedre i smak hos meg. Men viften i front på shark, er filteret for nærme vifta så det lager turbulens og mer støy. Den ble anbefalt å ta av. Noen som har prøvd det? Og er det enda for mye støy setter man på vifte styring. Har vannkjøling som skal inn,så jeg er generelt ikke plaga med støy. Men så jeg er avhengig av litt plass. Og det har jo disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bvææ! :wallbash:

Viss jeg hører ordet "stilrent" en gang til så flipper jeg ut!

Annenhver 13åring på dette forumet driver å preiker om stilrent ditt og datt og rene linjer og andre ting de har plukket opp fra "de voksne".

For guds skyld unger, det er ikke bare "Lian li og chieftec" :roll: som gjelder :roll:

Fks Thermaltake shark kan man absolutt ikke kalle noe annnet enn "stilrent" så slutt å syt om at TT er "jalla" "ikke stilrent" osv for å være kul!

Ellers en hyggelig 17. mai feiring! :)

Å klage på ordet "stilrent" og kalle folk for 13åringer er rimelig sært. ("jalla" er riktig nok teitere enn å skrive på dialekt). Hvis du tror folk bruker "stilrent" for å være kul og automatisk er 13år, er jo det like teit som å si at du må være rundt 11 år og komme fra Tromsø bare fordi du kaller deg Tørrfisk.

 

Når jeg sa at jeg ville funnet meg noe mer "stilrent" var det fordi jeg snakker av erfaring når det gjelder thermaltake og ville fortelle dere at man angrer på ett slikt kjøp når man er blitt gammel nok til at man ser på PCen som mer enn en spillkonsoll.

Riktignok ser de nyere kabinettene deres litt proffere ut enn de gamle (Xaser-serien)

 

"Stilrent" er kanskje feil ord, for de holder seg absolutt til stilen, men kansje jeg burde sagt: "Finne noe med en mer nøytral stil".

 

Det er egentlig derfor "13åringene" som du kaller dem, kun preiker om Lian Li og Chieftec, de har/vil ha kabinetter med en stil som ikke gjør at de er flau for å sette PCene ved siden av noen skikkelige Hi-Fi komponenter. Men det kommer jo alt i alt helt an på hva PCen skal brukes til.

 

Jeg ville valgt noe helt annet...

Uansett lykke til med valget alle TT fans!

 

edit: endret en teit leif

Endret av vidiware
Lenke til kommentar
Å klage på ordet "stilrent" og kalle folk for 13åringer er rimelig sært. ("jalla" er riktig nok teitere enn å skrive på dialekt). Hvis du tror folk bruker "stilrent" for å være kul og automatisk er 13år, er jo det like teit som å si at du må være rundt 11 år og komme fra Tromsø bare fordi du kaller deg Tørrfisk.

 

Merk at mitt inlegg ikke var rettet mot deg ;)

Det var bare en liten generell utblåsning etter en meget dårlig 17. mai-feiring, grunnen til at jeg har så sterke følelser mot det ordet er at det brukes så mye negativt av tenåringer, skal gi et eksempel.

Som fks. når noen kommer med sitt nye premodda kabinett og vil skryte litt, så får de høre "Fysj, for et lite stilrent kabinett, det var virkelig jalla" av en tenåring som ikke vet hva ordet betyr en gang, så blir det bare for dumt.

Jeg er så lei av folk som rakker ned på kabinettene til folk for å vise at de selv fører god stil, en 14 år gammel gutt må vel få lov til å ha et "CS haxx0r premodkabinett" , så kan han heller få litt bedre smak senere i livet?

 

Folk i norge har generelt dårlig smak når man ser hva de henger opp på veggene i husene og prakker huset sitt fullt av hvite elefanter, så jeg vil hevde at et fåtall som bruker ordet "stilrent" har noe særlig vett på hva som er god stil.

Så de eneste som burde få lov å bruke det ordet er ingeniører og møbeldesignere syns jeg.

 

For all del, ikke tro jeg syns Raidmax og bZerk er det kuleste som fins, snarere tvert imot, men syns ikke det er noe poeng i å rakke ned på de som har et.

Hvem bryr seg om folk har et harry pc-kabinett når husene deres er en eneste stor porselensutstilling?

Alle har jo ikke samme smak og burde blitt respektert for det!

Håper dette var oppklarende :)

 

PS: Bor i Lofoten, ikke tromsø , hence the name ;)

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Jaja... Personlig synes jeg vel at Thermaltake tillhører de kabinettene som man "vokser" fra. Siden jeg selv har gjort dette og sitter med ett Xaser III kabinett som jeg helst ville byttet mot ett klassiskt chieftec.

 

Har god forståelse for ord, hater selv ordet "jalla" av hele min sjel (husker ikke orginal betydning, men det betyr langt i fra utspjåket, eller teit eller no sånnt).

 

Men som sagt, dere som liker Thermaltake. Velg de som ser litt skikket ut. Synes Soprano eller Xaser Tsunami ser greie ut. Om du på liv og død skal ha sidedør..., da ville jeg heller laget selv enn å ha en X i døren ;)

 

Var egentlig redd for at NZXT kabinettene var helten:

 

"super kabinett!!!, 2005-05-15

Anmelder: Ege & Meyer DA

 

Dette er det beste kabinettet som er! å det er mongo tøft!"

 

Komplett sin anmeldelse. Hvordan kan man gi ett kabinett full score, når man uttrykker seg som om man aldri har eid ett kabinett før, da vil jo selv Q-Tec kunne være BEST! :p

 

edit: Er også sterk motstander av ord som "mongo" og andre ord som kan virke støtende. Og tar avstand fra dette. Fjernet en trykkleif og to.

Endret av vidiware
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig et Thermaltake SViking kabinett, og så langt er jeg godt fornøyd med det. Det føles veldig solid og har gode løsninger til montering av drev (selv om festene til harddiskene kunne vært bedre) og kort.

Utseendemessig kunne nok fronten vært tonet litt ned, men ettersom hele greia er i svart synes jeg ikke det blir så pragende at det gjør noe. Vinduet i sidedøren er også helt enkelt og greit, noe jeg setter pris på.

 

Det er ikke akkurat noe lett kabinett med sine 9,9kg, men da slipper jeg iallefall at vibrasjoner forplanter seg i det og skaper støy.

En av de største grunnene til at jeg gikk for dette var at det har plass til 12cm vifter både foran og bak, og jeg kunne da få god luftflyt til tross for lavt støynivå.

Ettersom jeg ikke har så mye som skal settes inn i kabinettet passer det veldig godt for meg, men om man har vannkjøling etc. som skal inn er det nok en fordel å se seg om etter noe større.

Lenke til kommentar
har nå tenkt å kjøpe meg tsunami dream. har lest masse av tester og ja det har fått veldig mange 10/10.

noen som har erfaring med dette kabinette? har hørt at viftene bråker en del men har viftestyring så det skulle ikke blie noe prob...

Det er absolutt å anbefale...bråkete vifter løses med viftestyring som du sier...eneste andre minus er litt liten plass, men det overlever du nok! ;) sjekk profil for bilder av mitt! :)

Lenke til kommentar
har nå tenkt å kjøpe meg tsunami dream. har lest masse av tester og ja det har fått veldig mange 10/10.

noen som har erfaring med dette kabinette? har hørt at viftene bråker en del men har viftestyring så det skulle ikke blie noe prob...

Det er absolutt å anbefale...bråkete vifter løses med viftestyring som du sier...eneste andre minus er litt liten plass, men det overlever du nok! ;) sjekk profil for bilder av mitt! :)

overlever nok :yes: har ikke så veldig stort kabinett nå så det skulle gå.

litt rar plassering(på toppen) av usb/lyd inngangene men det går vel..

 

forresten: NICE pc du har :dribble: gleder meg til jeg får mitt :cool:

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Off topic:

ville bare si at jeg syns det er bra at det ikke har kommet noen " TT er så ræva", " TT har så stygge kabinetter" osv... fortsett sånn... hehe

 

On Topic:

 

De kabinettene som ville passet best til dine kriterier er TT Tsunami og TT Shark.

hehe skulle du aldri ha sagt :)

 

men kan legge inn en litt saklig begrunnelse da : thermaltake er crap :whistle:

3770772[/snapback]

 

 

Kan si meg enig i de nye kabinettene.. selv har jeg et TT Xaser II og det er drit digg.. bortsett fra at det er tungt da.. Men det er god trening da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...