Gå til innhold

Hmm, Whiskey in the jar. spørsmål


Jooakim

Anbefalte innlegg

Og poenget med den lista var?

 

Horslips spilte en rocka utgave av Whiskey som en del av setlista si på pubene i Dublin/Irland FØR Lizzy spilte den inn. Dette i følge Smiley Bolger (bookingsjef på Slattery's i Dublin, samt mangeårig medlem av Lizzy-crewet)

 

Og jeg har prata med Bolger over en pint på Slattery's i det herrens år 2001.

 

Som sagt: Ikke BEGYNN å diskuter.

 

Horslips gjorde så vidt vites ingen innspilling av Whiskey.

 

T'Weed

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lista viste _hvem_ som hadde spilt inn låten. Ettersom det er en tradisjonell låt så kan du ikke si at Horslips var først ut. Thin Lizzy var derimot først ut med å spille den inn på plate. Horslips var ikke først ut med noe som helst angående den låten der...

 

Så hva er egentlig poenget ditt?

Lenke til kommentar
Lista viste _hvem_ som hadde spilt inn låten. Ettersom det er en tradisjonell låt så kan du ikke si at Horslips var først ut. Thin Lizzy var derimot først ut med å spille den inn på plate. Horslips var ikke først ut med noe som helst angående den låten der...

 

Så hva er egentlig poenget ditt?

Kjære all verden. Du har lista opp ALLE samlingene sangen finnes på, fullstendig unødvendig og veldig plasskrevende.

 

Spørsmålet var om noen hadde gjort en ROCKA versjon av sangen før Thin Lizzy. Sangens opphav er jo gjort rede for utallige ganger i postene over, det er vel alle opplyste om og enige i.

 

Og om du leser det jeg har skrevet vil du se at jeg ikke har sagt noe som helst om at Horslips var FØRST, bare at de var FØR Thin Lizzy med en rocka versjon.

 

Skjønner du poenget nå da?

 

(tips: ta en titt på avataren min før du fortsetter)

 

T'Weed

Lenke til kommentar
Lista viste _hvem_ som hadde spilt inn låten. Ettersom det er en tradisjonell låt så kan du ikke si at Horslips var først ut. Thin Lizzy var derimot først ut med å spille den inn på plate. Horslips var ikke først ut med noe som helst angående den låten der...

 

Hei,

 

Sikke da noget.....!

Den liste er jo med CD utgivelser - hvorpå der er innspilninger fra før Thin Lizzy-tiden.

Fantes jo LP'er før den tid - hvorpå der er utgivet ufattelig mange innspilninger av WIJ.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Hei anth!

Jeg lurer på hva du tenker på når du poster den "fine" listen din :roll:

Du kan lage en ny tråd der du kan skrive opp listen din.

Jeg lagde ikke denne tråden fordi dere skal diskutere om sputnik er dårlig, om hvem som har sunget WITJ, men jeg lagde denne tråden fordi jeg hadde et spørsmål, og dette er besvart...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...