Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ifølge undersøkelser jobber faktisk siv.ing.studentene mer enn både medisinstudenter og jusstudenter.

7348821[/snapback]

Da har medisin- og jus-studentene lite å gjøre om dagen !

Skrevet (endret)

Når din desperasjon når det nivået hvor du frivillig går med på å lese teori innen bygdegeografi er du ganske enkelt sinnsyk. Oppsøk psykolog!

Gleder meg til vi begynner med naturgeografien jeg.

Men det står jo ganske mye om protokoller og systemer på wikipedia.

Vil anbefale deg å begynne der. :)

en.wikipedia.org/wiki/Internet

Edit: Foresten, om du har problemer med OSI-modellen kan jeg hjelpe deg med å forstå den. Har enda masse grafiske illustrasjoner og slikt jeg brukte for å forstå OSI :)

Hadde om det på muntligeksamen i IT mod. 2B i tredje på VGS, og fikk 6!

Endret av skag1
Skrevet

Det står ganske mye om protokoller hos IEEE og i diverse RFC'er også. Litt tyngre å pløye gjennom en wikipedia. Desverre er det de som er pensum.

Den virkelige galskapen kommer nok ikke til å trå til før jeg faktisk har kommet meg gjennom pensum. Da er det lukket avdeling på Ila neste.

Skrevet (endret)

Ifølge samme undersøkelse jobber faktisk siv.ing.studentene mer enn alle de andre studentene også, med et snitt på rundt 8 timer per dag.

Endret av HolgerLudvigsen
Skrevet
Ifølge samme undersøkelse jobber faktisk siv.ing.studentene mer enn alle de andre studentene også, med et snitt på rundt 8 timer per dag.

7352564[/snapback]

Satan. Når jeg jobber nesten ingenting, sier det litt om hvor mye andre jobber :o

Skrevet

7352564[/snapback]

8 timer per dag ?! Det er jo nesten like mye som det vi skal jobbe det :p

Nei, heldigvis går det fint med mindre, hvertfall i starten av studiet. Blir nok noen lange dager før eksamen da.

Skrevet
Når din desperasjon når det nivået hvor du frivillig går med på å lese teori innen bygdegeografi er du ganske enkelt sinnsyk. Oppsøk psykolog!

Gleder meg til vi begynner med naturgeografien jeg.

7351599[/snapback]

Bygdegeografi er jo bare kos da, jeg skjønner ikke hvorfor du sikler etter den kvasigeografien også kalt "naturgeografi" i enkelte fagfelt ... :roll:

Skrevet
Fordi jeg synes det er interessant..?

Forsiktig med generalisering ut ifra subjektive synspunkter  ;)

7354738[/snapback]

Haha, din lille spirrevipp!

Ha respekt for de eldre, oss med erfaring og kunnskap.

Skrevet

Det som er synd med Dragvoll-forelesninger er at de er på Dragvoll :shrug:

Til våren hadde jeg egentlig ett 30p-fag (må ha 7,5p til pga det elendige perspektivemnet) på Dragvoll. Da blir det antakelig to forelesninger i uka. Dvs at jeg kanskje drar til Dragvoll to ganger i uka (spørs må gruppeundervisning), som tilsvarer fire turer med bussen i uka. Månedskort eller klippekort?

Skrevet

Pris månedskort / E[antall turer] = E[kostnad pr tur]

Pris klippekort / antall klipp = kostnad pr tur

Hvis det er stor usikkerhet og prisdifferansen er liten, bør du gå for månedskort pga fleksibiliteten.

Skrevet (endret)

Noe som igjen gir:

Vanlig busspris: 22,- per tur

Månedskort: 410 kroner / 16 turer (tur/retur): ~25,50,- per tur

Klippekort: 225 kroner / 12 klipp: ~18,75,- per tur ("klipp")

Du må ta bussen over 22 ganger i mnd for at det skal bli billigere (per tur) for månedskort enn med klippekort (18,60,- per tur).

Endret av LarsP
Skrevet
Noe som igjen gir:

Vanlig busspris: 22,- per tur

Månedskort: 410 kroner / 16 turer (tur/retur): ~25,50,- per tur

Klippekort: 225 kroner / 12 klipp: ~18,75,- per tur ("klipp")

Du må ta bussen over 22 ganger i mnd for at det skal bli billigere (per tur) for månedskort enn med klippekort (18,60,- per tur).

7377114[/snapback]

Husk: Når man bruker klippekort kan man spørre bussjåførern om overgangsbillett som du kan bruke fritt innen en time. Bytter man buss på vei til skole e.l. vil du kun bruke ett klipp. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...