Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått over 20GB på 24 timer og har blitt utestengt. Har ikke gått over 40GB på 48 timer. Når endret de på denne praksisen? Var oppe i 30GB på en dag så sent som forigw helg uten problemer. Mildt sagt forbanna nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har tdøigere lest i en FAQ at kontrollen blir utført pr 48 timer. Viss jeg husker rett var det snakk om nettbyass-sider for en god stund siden. Jeg har også fått servert 48 timer på epost fra orakel da jeg ble utestengt for 2-3 år siden.Man bør uansett ikke legge om på en kjent praksis uten å informere de som blir berørt.

Endret av KjellV
Skrevet

Hvis regelen er 20GB på 24t så er det vel opp til NTNU hvor ofte de har lyst til å kontrollere dette. Det at du bryter grensa er din skyld.

Hvordan klarer man 30GB på et døgn?

Skrevet

Såvidt jeg vet har den faktiske grensen "alltid" vært over 48 timer, og de har "alltid" sagt at grensen gjelder over 24 timer. Så det er ikke noe nytt de har kommet med nå.

Spørsmålet er hvorfor de sier og gjør to ganske forskjellige ting...

Skrevet (endret)

30 GB på en dag er litt drøyt, mener jeg. Det tilsvarer 1 megabyte per sekund i 8-9 timer, eller ca. 0,35 mb/s hele døgnet.

Endret av Iver_j
Skrevet (endret)

Ellers er det greit å vite at multicast ikke teller på den grensen, så streamen til Uninett (blant annet TV2, TV2 Sport og PL-kanalene) bør være aktuelle.

Så nå forsvant alle argumentene for en person som mener at grensen er for liten pga det ikke er mulig å streame så mye Premier League/Tippeliga fra TV2 Sumo i HD som en vil?

Endret av drgz
Skrevet

Ellers er det greit å vite at multicast ikke teller på den grensen, så streamen til Uninett (blant annet TV2, TV2 Sport og PL-kanalene) bør være aktuelle.

Så nå forsvant alle argumentene for en person som mener at grensen er for liten pga det ikke er mulig å streame så mye Premier League/Tippeliga fra TV2 Sumo i HD som en vil?

Hvis jeg skulle gjette så ville jeg sagt at det i dette tilfellet dreier seg om NFL gamepass, som teller på grensen.

Skrevet

Er vel flere enn TV2 Sumo som streamer HD, men la gå.

Merk også at mange rutere ikke støtter / har deaktivert som default multicast. Så kablet nett er som regel way to go!

Skrevet

Det har jeg ikke sagt. Personlig skulle jeg gjerne sett at grensen ble hevet enda litt høyere, slik at man slapp å bekymre seg for å passere den selv om man streamer mye (jeg har selv betalt for både Viaplay, TV2 Sumo og Spotify). Det var bare ment som et tips.

Skrevet

1. TV2 PL sender ikke alle kampene som sendes på Sumo

2. Det eksisterer sport utenom tippeligaen og PL (ikke det at du sier noe annet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...