Gå til innhold

Har skutt med Glock 21


A.J Green

Anbefalte innlegg

Ingenting de siste 2-3 årene kan sammenlignes når det gjelder hvor morsomt jeg og en kamerat hadde det idag.

 

Vi dro ned på en skytebane i byen og plaffet løs med ymse håndvåpen.

 

Først en Orderud-spesial nemlig en Luger 9 MM - Veldig morsomt

 

Så en .357 Magnum. Ett ord. Sinnsykt....Villt rekyl.

 

Og så hentet mannen som styrte det hele fram en Glock 21. (.45 Kaliber)Det kraftigste av Glock-serien. Å herre min hatt. Flamme føk til siden... :w00t: Jeg trodde rekylet i de to foregående pistolene var heftig, men da jeg kom fram til denne, føk armene i været! Jeg ble bare super skjelven i beina fordi jeg lo som faen. Fy faen så morsomt det var.

 

Jeg anbefaler alle som tenker litt på å skyte å ta et kurs et sted. Du vil neppe angre.

 

Jeg kan ikke la vær å smile bare av å tenke på hva vi gjorde.

 

Kompis skyter med glock

 

edit: lagt til klipp av kompisen som skyter, tatt med mobil liksom så ikke forvent all verden :D

Endret av ericthelord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror et obligatorisk sikkerhetskurs koster 1700 elns. Er jo tross alt potensielle drapsmaskiner man styrer med.

 

Den minst kraftige vi skjøt med, en luger .22 kaliber (5.58 MM i diameter kuler). BLe jo brukt som drapsvåpen på orderud gård. Og Vi skjøt med noe som har det dobbelt i kaliber. Nemlig .45 (11,43MM)

Lenke til kommentar

Gøy å skyte :yes:

 

Skyter ofte med:

Pistoler:

cz75.jpg

-cz75 9mm

 

-S&M cal .22

 

-Gass cal .4,5

 

Gevær:

 

R93-Offroad.gif

Blaser offroad 6,5x55

 

Browning%20Bar_big.jpg

Browning bar .300 winchester magnum

 

Ta kurs og begynn å skyt! :dribble:

 

En ting som alltid har forundret meg er at du må være 21 år for å få lov til å eie pistol, men bare 18 for å eie f.eks en M16 :hmm:

Lenke til kommentar

Man er jo ikke nødt til og gå et sikkerehetskurs da, her i byen(Tromsø) så kan man bare dra ned på skyteklubben og betale for ammo og leie av våpen og kose seg :D

Har selv skutt med masse våpen kan nevne noen:

Colt(.45)

Magnum(.357)

Her i hjemmet har vi selv En CZ 75(9mm) og en CZ ettellerannet(22kaliber)

 

Har hatt mange artige stunder på hytta med de ja :p

Lenke til kommentar
Jøss. Aldri trodd at Glock var noe kraftig. Men det virker det jo nettop som om den er. Kostet det noe peng det dere gjorde idag eller? Virket litt artigt nemlig.

ja.. Du lærte vel i CS at glock er som ertepistol å regne..

Helt korrekt. Å skyte i cs blir aldri det samme igjen. Nå er det riktignok en 9 mm Glock 18 i cs da.. Ikke akkurat .45 kaliber :D

 

Vi skjøt også med Colt .45, men han som er på klippet sa at Glocken føltes mer kraftig enn Colten..

Lenke til kommentar
Man er jo ikke nødt til og gå et sikkerehetskurs da, her i byen(Tromsø) så kan man bare dra ned på skyteklubben og betale for ammo og leie av våpen og kose seg :D

Har selv skutt med masse våpen kan nevne noen:

Colt(.45)

Magnum(.357)

Her i hjemmet har vi selv En CZ 75(9mm) og en CZ ettellerannet(22kaliber)

 

Har hatt mange artige stunder på hytta med de ja :p

På skytebanen i tromsø, er det noen aldersgrense :innocent: ?? Er 16 og skal på klassetur dit (av alle steder :hrm: )

Lenke til kommentar
Er fun det der. Glock liker eg veldig godt. Skutt med glock og mp5. :love:

Hvor skjøt du med mp5? :dribble:

 

Jeg lurer på å ta et sikkerhetskurs nå. Vi har ordnet en god deal med eieren der jeg skjøt så vi kan få en grei pris på sikkerhetskurset. Men jeg vet ikke hvor happy foreldrene er i at jeg skal skyte :p

 

Og hvor får man kjøpt våpen som glock i norge? Bare gjennom skyteklubben eller finnes det norske sider som spesialiser seg på håndvåpen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...