SupremeX Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 (endret) Jeg har mekka litt i DreamWeaver nå, og kom frem til noe jeg syntes ikke ble så altfor verst. Synes dog at menyen min kunne sett annerledes ut, også her søker jeg forslag. Siden er ikke så fargerik, jeg vil gjerne også ha forslag til hvilke farger jeg kan bruke, uten at det blir overflødig. Vel, her er linken. Jeg vet at innholdet ikke er det beste enda, men holder på med innholdet as we speak. Endret 27. februar 2005 av SupremeX
ingveh Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Likte jeg: - Fin header (ville brukt en annen font) - Pen gråfarge Likte jeg ikke: - Spygrønn hover og overskrift - Menyen passer ikke inn i det hele tatt, hva med noe horisontalt under headeren? - Rotete og dårlig kode (tabeller, css i html når du har css-fil osv...) - For lite padding - Ingen footer
halvardm Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 - Du burde ha mer padding på teksten - Bytt ut det grønne med gult (slik som er på bilveien ) - Header var fin, men gjør som ingve sa og bytt font - Ville gjort menyen litt større - Menyen ser litt feilplasert ut, flytt den enten til der headeren starter eller der hovedfeltet starter.
melli123 Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Jeg likte også header. jeg skjønner hva du mener med hjelp med menyen,ta en titt her så kanksje du får litt inspirasjon, Jeg skjønte ikke hvorfor du valgte å legge inn en grønn detalj i overskrift og ved hover, men kanskje du likte det.hvem vet men for all del, et veldig fint utgangspunkt i en side. Ikke så mye justeringer, så får du en fin side, tror jeg da
SupremeX Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Skrevet 27. februar 2005 (endret) <ingve> - Takk for det. Fonten tegna jeg, så den er custom. - Synes også det, grått er ganske tøft hvis det brukes rett. - Jeg skal være enig der. Forslag til hvilken farge du tror kunne vært fin? - Det er jeg helt enig i. Skal se hvordan det blir med den under headeren. - Som sagt, jeg plundret i Dreamweaver, og det lager vel ikke den beste koden akkurat. Skal lære meg CSS ordentlig snart, bare det blir ferie først. - Skal se på det - Footer... Trenger man det da? Skal se litt på det også. Skomaker - greit nok, skal ordne det. - god idé! Skal prøve - som sagt, tegna den, men skal bytte den. - menyen bør vel flyttes da. skal prøve meg litt frem med den. VgaR - tusen takk for linken. skal se litt på den siden! - Jeg har lånt koden til siden din, skal ikke laste den opp, bare se på den og endre litt for å se hva som skjer. Jeg håper det er greit, eller? Takker for svar, setter pris på det. edit: Jeg har som sagt "lånt" koden til VgaR, og jeg har lært utrolig mye allerede. Fant ut om float, padding, wrapping osv ved å se på stilarket og HTML-koden hans. Tusen takk til deg VgaR, selv om du ikke har gitt tillatelse til det. Håper det går greit likevel? Vel, skal jobbe videre med dette i morgen, tror jeg skal skrive en helt ny kode, så jeg får litt mer erfaring. Tusen takk for all hjelp hittil. Jeg er ikke ferdig enda. Endret 27. februar 2005 av SupremeX
melli123 Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 - Jeg har lånt koden til siden din, skal ikke laste den opp, bare se på den og endre litt for å se hva som skjer. Jeg håper det er greit, eller? Det er greit at du bare ser på HTML og CSS arkene mine, for å lære, bare du ikke havner ut med akkuratt samme kode som min, på din side. Da blir det 2 sider uttpå nett som har så å si lik kode, og da vet ikke folk hvem som koda det først, og folk kan tro JEG hermer etter deg. Det hadde jeg ikke likt.
halvardm Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Tror ikke det er det største problemet her dog. Sidene ser jo ikke like ut i det hele tatt og nå skal jo han skrive koden sin selv.
Haraldson Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Uten å se på de andre, kan jeg si at jeg i alle fall savner padding på teksten, og kanskje mer luft i menyen. Litt annoying, liksom Fonten i header passet heller ikke så fint inn. Ellers blir det litt flatt og fargeløst. Hva med å kjøre på med noen flere farger?
melli123 Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 (endret) Sidene ser jo ikke like ut i det hele tatt og nå skal jo han skrive koden sin selv. Det er helt greit at han lærer utifra å se på HTML og CSS arkene mine. Men det jeg mener er at han burde kode sia skjøl ifra starten av. Dette lærer man mye av og man kan være stolt av det man har laget. Man har ikke bare noe man har kopiert fra et sted hvis det er noen som skjønner hva jeg mener. Endret 28. februar 2005 av VgaR
ingveh Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 (endret) Forslag til hvilken farge du tror kunne vært fin? Hvis du mener i stedet for det grønne, syns jeg Skomaker hadde en fin idé med gult sånn som på veistripene. Det er vel ingenting som sier at du må ha footer, men det kan være med å gi siden en ekstra finish hvis du lager den bra EDIT: idÉ Endret 28. februar 2005 av <ingve>
Gjest Slettet-df17e Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Jeg sitter på laptopen med bad ass skjerm så skal komme med edit når jeg kommer på ordentlig pc - Kul header - Mangler footer - Menyen trenger en oppfriskning Ja, kom ikke på så mye mer og si nå
SupremeX Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 Det er greit at du bare ser på HTML og CSS arkene mine, for å lære. Akkurat det som var meningen. Ville aldri finne på å laste opp noe jeg har tatt fra andre. Dessuten, som jeg skrev lengre opp, så skal jeg skrive en helt ny kode. Så vet du det. Men ja, enig i at gult kunne vært kult. Skal teste det.
melli123 Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Det er greit at du bare ser på HTML og CSS arkene mine, for å lære. Akkurat det som var meningen. Ville aldri finne på å laste opp noe jeg har tatt fra andre. Dessuten, som jeg skrev lengre opp, så skal jeg skrive en helt ny kode. Så vet du det. Den er grei vettu.
SupremeX Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 Må bare takke VgaR for at jeg får lov til og bruke koden hans for å lære meg dette. Så en del elementer som jeg har sett før, men ikke fortstått ordentlig i stilarket, og nå når jeg vet hva som gjør hva, så er det utrolig mye enklere for meg å lære det enn hvis jeg måtte surfe rundt for å få tak i hver enkelt del. Holder på med å skrive en ny kode, tror det blir veldig bra når jeg blir ferdig. Har dessverre prøveeksamen til uka, så det blir nok dårlig tid til å kode, men jeg skal gjøre så godt jeg kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå