Gå til innhold

Kan jeg få pengene tilbake? eller et annet produkt


Anbefalte innlegg

Var oppe på en sånn møkka sjappe oppi hogget her for ca.3 uker siden. (Databutikken) Der kjøpte jeg et svært dårlig hk. Asus ett eller annet. til 750(!) Så to uker etter, så fikk jeg se det samme hk på komplett. til ca. 500,- Kan jeg da gå og si at jeg vil har pengene tilbake eller en ny del? Er det lover mot sånt? Vil si jeg har blirt grundig lurt :mad: Han har jo solgt det til meg for blodpris!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ville vel neppe fått kortet for kr.500 på komplett heller. Husk at du må legge på frakt/oppkrav, og da blir ikke forskjellen stor.

 

Nettbutikker opererer gjerne med 5-7% påslag. Det er ingen butikker som kan eksistere med en slik margin. Se gjerne slik på det at det er enklere den dagen du får en feil på varen, går kjappere å spasere innom den lokale sjappa enn så sende inn et eller annet sted.

 

Synes du kan moderere ordbruken din litt også. Du er slettes ikke blitt lurt. Det er en drøy påstand mot mennesker som prøver å holde hjulene i gang i en bransje med stadig mindre marginer på salg. Når du nevner lover minner jeg om at næringsdrivende i Norge har lovfestet rett til å sette den prisen de ønsker på sine varer.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Synes du kan moderere ordbruken din litt også. Du er slettes ikke blitt lurt. Det er en drøy påstand mot mennesker som prøver å holde hjulene i gang i en bransje med stadig mindre marginer på salg. Når du nevner lover minner jeg om at næringsdrivende i Norge har lovfestet rett til å sette den prisen de ønsker på sine varer.

 

Jaja...dreg nå ikke dette ut til at det var skikkelig teit å helt dustete å skrive noe sånt! han visste kanskje ikke at butikk priser å webpriser var forskjellige å kanskje han ikke har like mye innsikt i hvordan butikker å bedrifter fåregår slik som du har!

Lenke til kommentar
Synes du kan moderere ordbruken din litt også. Du er slettes ikke blitt lurt. Det er en drøy påstand mot mennesker som prøver å holde hjulene i gang i en bransje med stadig mindre marginer på salg. Når du nevner lover minner jeg om at næringsdrivende i Norge har lovfestet rett til å sette den prisen de ønsker på sine varer.

 

Jaja...dreg nå ikke dette ut til at det var skikkelig teit å helt dustete å skrive noe sånt! han visste kanskje ikke at butikk priser å webpriser var forskjellige å kanskje han ikke har like mye innsikt i hvordan butikker å bedrifter fåregår slik som du har!

Poenget er at han burde moderere seg i forhold til at han ikke har innsikt om hvordan prisene i hw-markedet er. Å kalle en butikk for ei møkkasjappe og hentyde til at de driver ulovlig er drøyt og man burde sjekke bedre opp før man kommer med slike påstander.

 

Forøvrig vil prisforskjellen på HK mellom Komplett og "landhandelen" være på ca. 90,- når alt av frakt og ekspedisjonsgebyr er tatt med.

Lenke til kommentar
Var oppe på en sånn møkka sjappe oppi hogget her for ca.3 uker siden. (Databutikken) Der kjøpte jeg et svært dårlig hk. Asus ett eller annet. til 750(!) Så to uker etter, så fikk jeg se det samme hk på komplett. til ca. 500,- Kan jeg da gå og si at jeg vil har pengene tilbake eller en ny del? Er det lover mot sånt? Vil si jeg har blirt grundig lurt :mad: Han har jo solgt det til meg for blodpris!

Lover mot hva? Har du forslag til tiltak kanskje? Burde personen i butikken spurt deg om du har sjekket hva varene koster andre steder, eller burde han kanskje be deg la vær å kjøpe fordi varene kanskje kan bli billigere i en annen butikk om et par uker?

 

Du kan sikkert gå å si at du vil ha pengene tilbake, men du vil garantert få nei til svar. Du har ikke noen rett til å få pengene tilbake eller en annen vare, ganske enkelt fordi ingen har lurt deg eller gjort noe klandreverdig. Å sjekke priser andre steder eller vente til prisen synker er ditt eget ansvar.

Lenke til kommentar

Ikke første gang jeg har betalt skjorta der... Måtte punge ut med 200,- stk for noen uv vifter! (Uten sånn rund katode på) Dette er veldig mye penger for meg, jeg går hverken på jobb eller skole... Så da blir det betydelige beløp... Har ikke hørt eller blitt opplyst om angrerettsloven heller. Da er det vel 3 måneders returrett, uten at jeg trenger å opplyse selger om grunnen. Leste noe sånt på forbrukerportalen eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Ikke første gang jeg har betalt skjorta der... Måtte punge ut med 200,- stk for noen uv vifter! (Uten sånn rund katode på) Dette er veldig mye penger for meg, jeg går hverken på jobb eller skole... Så da blir det betydelige beløp... Har ikke hørt eller blitt opplyst om angrerettsloven heller. Da er det vel 3 måneders returrett, uten at jeg trenger å opplyse selger om grunnen. Leste noe sånt på forbrukerportalen eller noe sånt...

Hvis du må snu på skillingen, så får du bare lete litt mer aktivt etter billigere butikker da. Er vel ikke noe værre enn det? Er jo for dumt å syte og klage over at det er dyrt, når samme produkt lett lar seg skaffe fra andre steder.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ikke forbudt for en kjøper å gjennomføre en god handel (lav pris) ... på samme måte er det ikke forbudt for en butikk å gjennomføre en god handel (høyere pris). De kan godt ta hundretusenmillionermilliarder for et 286-hovedkort og det vil ikke være ulovlig, så lenge alt de har informert kunden om har vært korrekt.

 

At trådstarter ikke gidder å sjekke priser før du handler, får han ta på sin egen kappe. Du kan verken kreve at butikken skal ha lik pris som andre butikker eller at butikken skal ha like godt utvalg som andre butikker. Du kan ikke engang kreve å få byttet en vare du selv har plukket ut, selv om den ikke passer, så lenge ikke butikken har gitt feil opplysninger om varen.

 

Her i Norge har vi fri markedsøkonomi og fri konkurranse. Det er ikke en barnehage hvor barnehagetante rydder opp i all driten vi roter oss bort i og alle feilene vi gjør.

 

Ikke første gang jeg har betalt skjorta der... Måtte punge ut med 200,- stk for noen uv vifter! (Uten sånn rund katode på) Dette er veldig mye penger for meg, jeg går hverken på jobb eller skole... Så da blir det betydelige beløp... Har ikke hørt eller blitt opplyst om angrerettsloven heller. Da er det vel 3 måneders returrett, uten at jeg trenger å opplyse selger om grunnen. Leste noe sånt på forbrukerportalen eller noe sånt...

 

Du måtte ingenting. Ingen tvang deg til å handle der. Siden du heller ikke har kjøpt via fjernsalg, har du overhodet ingen angre-/bytterett. Synd, trist, leit.

 

Btw: hvis du ikke går på skole eller jobber, hva gjør du da? No offense, men da burde du jo ha god tid til å sjekke priser og tenke deg om før du handler...

Lenke til kommentar
1. Datakjeden er noe dyrere enn bl.a. komplett, men det skulle vel bare mangle siden de selger over disk?

2. Man får ikke byttet det hvis det har gått over 14 dager.

3. Hvis emballasjen er brutt får man ikke byttet det i det hele tatt!

Hvis det er kjøpt over disk har man ikke 14 dagers angrefrist.

Lenke til kommentar

Er så gøyalt med sånne når man står i en butikk :)

 

De kjefter deg huden full og truer med TV2 hjelper deg, FBI og Forbrukerrådet om de ikke får det som de vil. Så ender saken med at vi får et brev fra forbrukerrådet der vi skriver våre synspunkt og hva vi har gjort i saken og litt senere fullt medhold. Kunden ble anbefalt av forbrukerrådet til å følge vårt forslag. :thumbup:

Lenke til kommentar
Er så gøyalt med sånne når man står i en butikk :)

 

De kjefter deg huden full og truer med TV2 hjelper deg, FBI og Forbrukerrådet om de ikke får det som de vil. Så ender saken med at vi får et brev fra forbrukerrådet der vi skriver våre synspunkt og hva vi har gjort i saken og litt senere fullt medhold. Kunden ble anbefalt av forbrukerrådet til å følge vårt forslag. :thumbup:

Like morsomt med de som er litt begrepsforvirret og nekter å godta en forklaring ellers også.

 

Hadde en som insisterte på at han skulle ha fikset en to år gammel skjerm på garanti, noe butikken hadde nektet ham siden det kun er ett års garanti. Han nektet plent å høre på at dersom han ønsket å reklamere var det fullt mulig, men siden garantien hadde gått ut var det en litt annen prosess som måtte gjennomføres. Han skulle gå til Forbrukerrådet, TV2 og til advokat for å saksøke.

 

Enden på visa var at Forbrukerrådet ba han bruke reklamasjonsretten slik vi prøvde å få han til å gjøre fra starten av.

Lenke til kommentar
Ikke første gang jeg har betalt skjorta der... Måtte punge ut med 200,- stk for noen uv vifter! (Uten sånn rund katode på) Dette er veldig mye penger for meg, jeg går hverken på jobb eller skole... Så da blir det betydelige beløp... Har ikke hørt eller blitt opplyst om angrerettsloven heller. Da er det vel 3 måneders returrett, uten at jeg trenger å opplyse selger om grunnen. Leste noe sånt på forbrukerportalen eller noe sånt...

Så selvom du vet at butikken er dyrere enn andre muligheter du har, velger du å kjøpe der. Hva er det du sutrer for da? Det er helt og holdent ditt eget valg om du vil handle i butikken der eller et annet sted. Det er du selv som velger å kjøpe dyrere enn du behøver.

 

Når du kjøper varer over disk har du ikke noen angrerett i det hele tatt. Hverken 14 dager eller 3 måneder (hvor du nå enn fikk 3 måneder fra). Mulig du tenker på den returretten på 30 dager Elkjøp har, og som de gir deg frivillig, ikke pga at loven sier de må.

Lenke til kommentar
Ikke første gang jeg har betalt skjorta der... Måtte punge ut med 200,- stk for noen uv vifter! (Uten sånn rund katode på) Dette er veldig mye penger for meg, jeg går hverken på jobb eller skole... Så da blir det betydelige beløp...

 

Om det er så mye penger for deg, hvorfor kjøper du det da? Dessuten kan det ikke være så økonomisk for deg å kjøpe noe så unyttig som uv-vifter, når det finnes billigere alternativ!

 

 

Har ikke hørt eller blitt opplyst om angrerettsloven heller. Da er det vel 3 måneders returrett, uten at jeg trenger å opplyse selger om grunnen. Leste noe sånt på forbrukerportalen eller noe sånt...

 

Du har selv ansvar for å finne informasjon om angrerettsloven. Dessuten er det 14 dagers returrett når produktet IKKE er kjøpt over disk. Du har returrett på produkter kjøpt over postordre, nettet og selgere utenfor butikk.

 

PS: Det merkes at du ikke går på skole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...