Gå til innhold

Alt om Anarchy online


Anbefalte innlegg

Det er en guide til APF her. Hvorvidt det er enkelt å få tak i 2500 brettet kan diskuteres; det er en boss som dropper det, og "alle" vil ha det. Du må være minimum level 180 for å entre APF, og jeg tror botene en bør/må joine for å være med på loddtrekningen, krever at en er 200 eller høyere. Husker ikke helt, er en stund siden jeg spilte. Lykke til uansett fall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en guide til APF her. Hvorvidt det er enkelt å få tak i 2500 brettet kan diskuteres; det er en boss som dropper det, og "alle" vil ha det. Du må være minimum level 180 for å entre APF, og jeg tror botene en bør/må joine for å være med på loddtrekningen, krever at en er 200 eller høyere. Husker ikke helt, er en stund siden jeg spilte. Lykke til uansett fall :)

6566198[/snapback]

 

På de siste apf jeg var med på så ble token boardet deletet av RL fordi ingen ville ha det

 

/telia

Lenke til kommentar
2500 boardet er ikke vanskelig å få tak i, det er betydelig verre å få nok tokens til å kunne bruke det. Det dropper på Alien playfield, og i allefall på rimor må du vel være 210 for å kunne by på det. Fordelen er at det er skjelden noen som vil ha det:)

 

Om man går for 2500 boardet så skaff deg de tokenene før du dinger 200, det å campe token guns vil jeg ikke anbefale noen.

 

/telia

6565965[/snapback]

 

Er veldig enig i deg der. Også på RK1 (atlantean) så er 2.5k boardet billig i alien playfield (apf) så det er ikke noe problem å få tak i selve boardet.

 

Problemet er som Henning sier å få tak i alle tokensene. Vil anbefale alle å skaffe flest mulig før man runder 200 ved å gjøre missions.

For det å campe tokenguns er en pest og plage........

 

 

 

For å kort forklare hvordan tokenguns quest fungerer :

 

Du skal altså dytte 12 gunnere i en oppbevaringsting/crushingdevice som du får når du starter questen (det er 2 forskjellige gunnere, og 2 forskjellige quester som gir deg tokens).

 

Disse gunneren dropper fra visse mobs (for clan så dropper de fra omni soldater i avalon). Men de dropper en av 3 forskjellige gunnere når du dreper dem, og bare 2 av de 3 gunnerne er til denne token questen. Man får en eller annen bravery token fra dem innimellom også dog.

 

Så ca hvor mange mobs man da drepe for å få 1500 tokens (fra 1k til 2.5k tokens) (beregnet ut i fra at man er over lvl 190) : 2600!!

 

Og da har jeg også vært litt positiv innstilt på antall bravery tokens som har droppet.

Dette er også grinding du ikke får noen xp/sk for (i alle fall ikke over 200), og hvis du nå skulle få xp for de mobsa rundt lvl 190 så er det i alle fall ikke noe å bli fet på. Og ikke nok med det....når du skal levere alle disse gunnerne til questnpcene, så er de som regel ikke oppe pga at de er ettertraktet for å drepe...så man må da gjerne vente noen timer på at de skal poppe opp igjen, eller komme tilbake senere å håpe at man har flaks.

 

 

Så moralen på denne historien er : Så lenge man kan enkelt og greit skaffe seg tokens som en bieffekt av å gjøre RK (rubi-ka) missions så gjør det.

Lenke til kommentar
2500 boardet er ikke vanskelig å få tak i, det er betydelig verre å få nok tokens til å kunne bruke det. Det dropper på Alien playfield, og i allefall på rimor må du vel være 210 for å kunne by på det. Fordelen er at det er skjelden noen som vil ha det:)

 

Om man går for 2500 boardet så skaff deg de tokenene før du dinger 200, det å campe token guns vil jeg ikke anbefale noen.

 

/telia

6565965[/snapback]

 

Er veldig enig i deg der. Også på RK1 (atlantean) så er 2.5k boardet billig i alien playfield (apf) så det er ikke noe problem å få tak i selve boardet.

 

Problemet er som Henning sier å få tak i alle tokensene. Vil anbefale alle å skaffe flest mulig før man runder 200 ved å gjøre missions.

For det å campe tokenguns er en pest og plage........

 

 

 

For å kort forklare hvordan tokenguns quest fungerer :

 

Du skal altså dytte 12 gunnere i en oppbevaringsting/crushingdevice som du får når du starter questen (det er 2 forskjellige gunnere, og 2 forskjellige quester som gir deg tokens).

 

Disse gunneren dropper fra visse mobs (for clan så dropper de fra omni soldater i avalon). Men de dropper en av 3 forskjellige gunnere når du dreper dem, og bare 2 av de 3 gunnerne er til denne token questen. Man får en eller annen bravery token fra dem innimellom også dog.

 

Så ca hvor mange mobs man da drepe for å få 1500 tokens (fra 1k til 2.5k tokens) (beregnet ut i fra at man er over lvl 190) : 2600!!

 

Og da har jeg også vært litt positiv innstilt på antall bravery tokens som har droppet.

Dette er også grinding du ikke får noen xp/sk for (i alle fall ikke over 200), og hvis du nå skulle få xp for de mobsa rundt lvl 190 så er det i alle fall ikke noe å bli fet på. Og ikke nok med det....når du skal levere alle disse gunnerne til questnpcene, så er de som regel ikke oppe pga at de er ettertraktet for å drepe...så man må da gjerne vente noen timer på at de skal poppe opp igjen, eller komme tilbake senere å håpe at man har flaks.

 

 

Så moralen på denne historien er : Så lenge man kan enkelt og greit skaffe seg tokens som en bieffekt av å gjøre RK (rubi-ka) missions så gjør det.

6566430[/snapback]

 

Svært kloke ord, det bør også nevnes at disse mobbene blir campa som bare f...

Og ikke regn med at du får noen nåde bare fordi du er samme faction.. gud bedre så mange omni folk som har prøvd å outdamage meg her...

Så med mindre du spiller på en tid hvor både US og EU sover...

Ryktene sier at det vil komme en oppgradering til 1k boardet i en fremtidig patch, men det gjenstår å se hvor bra den blir

 

/telia

Lenke til kommentar

Noen norske/skandinaviske org'er på Rimor som rekruterer?

 

lvl 211/19 adv ser etter ny org, helst norsk-talende. Har over 200 dager in-game (fordelt på 7 toons), men har ikke spilt så mye det siste året.

Er med i Shadows of Sanity nå, men de aller fleste jeg kjenner har enten sluttet å spille eller funnet seg andre org'er.

 

/t Bork

Lenke til kommentar

Noen som vet om et bra kart over Rubi-ka ?

 

Tenker ikke på Huge map, eller CSP map, som man skal legge inn i spillet.

Det får jeg ikke til.

 

 

Har funnet et bra kart over Shadowland.

 

 

http://www.ringofdestruction.com/images/map.jpg

 

 

Når man zoomer det opp, så kan man scrolle seg oppover fra Nascense til Inferno.

 

 

Hadde vært fint om noen kunne legge ved link til et lignede kart fra Rubi-ka.

 

 

 

De Lutte

Endret av DeLutte
Lenke til kommentar

Til Henning75.

 

Etter hva jeg ser, så har du svært god greie på Material Artist, og jeg foretrekker å spørre erfarne folk om råd.

 

Min MA er nå lvl 59, jeg bruker å være med i heckler team på Nascense, men bør vel snart tenke på å gå inn i Elysium.

 

Skillsene mine står foreløpig slik:

 

 

ABILITIES:

 

- strength 212

- agility 220

- stamina 165

- intelligence 151

- sense 196

- psychic 150

- body dev 261

- nano pool 190

 

 

BODY:

 

- material arts 394

- brawling 356

- dimach 384

- riposte 322

 

 

SPEED:

 

- physic init 391

- evade cich 367

- run speed 250

 

 

TRADE & REPAIR:

 

- comp liter 257

 

 

NANO & ALDING

 

- bio 171

- psycho modi 172

- matter crea 146

- time & space 188

- sensory 167

- first aid 336

- treatment 270

------------------------

 

De som jeg ikke har nevnt her, har jeg ikke lagt noe særlig i.

 

 

Har du noe å bemerke ?

Hvilke bør jeg prioritere fremover ??

 

 

mvh

De Lutte

Lenke til kommentar

Jeg kan gi noen tips.

 

First aid er fint. Du kan bruke spindles som i mange tilfeller kan redde livet ditt :)

 

Riposte er en skill du bare trenger å øke om du skal ha på deg noe som krever det. Skillen i seg selv er ikke fungerende. Ikke bruk IP der om du ikke må.

 

Comp lit er fint. Du får mer NCU som gir plass til flere buffs. Dessuten vil du trenge 450 CL for å bruke hele Gridet, og det er jo altid praktisk.

 

Martial arts er noe du altid fyller opp som MA. Sier seg selv egentlig.

 

Dimach under 1K er ikke så viktig. Det kan redde livet ditt i noen situasjoner, men med 30min recharge er det ikke noe du bør basere deg på. Dropp denne om du ikke har IP til overs.

 

Body dev er bra for helsen, og i nærkamp med mobs trenger du det :)

 

De forskjellige abillityene har 2 effekter. De gir deg trickledown (alle skills er basert på abillities, feks . 3INT=1CL (CL er 100% INT)) og de er krav for å få på seg ting.

 

Phys init er viktig for å slå raskest mulig, eller kunne sette agg/def baren lavest mulig samtidig som du er 1/1 i attack.

 

Evades er morro. Spiller ingen rolle om man har lav HP eller AC om du ikke blir truffet ;)

 

Runspeed.. Jeg liker å løpe så fort spillet lar meg, men du trenger strengt tatt ikke løpe fortere enn de du teamer med (selv om det lønner seg å være raskere enn mobs :))

 

Treatment gir deg muligheten til bedre imps. Bedre imps er en bedre deg :)

 

Nanoskills.. Sjekk auno.org sin liste over MA nanoer og finn ut hva du trenger. Eller vent til henning svarer.

Lenke til kommentar

Alt jeg vet om Ma classen skylder jeg Engelens MA compendium som du kan finne på denne siden: http://forums.anarchy-online.com/showthread.php?t=213250

Her står egentlig alt du trenger å vite noen sinne fra level 1 til 220.

Tråden er lang men nesten verd å printe ut i sin helhet.

 

Hva skillene dine angår ville jeg sluttet å putte ip i riposte med en gang, med mindre du bruker attacks som krever dem.

Parry og riposte er skrudd av og det er lite sannsynlig at de noen gang kommer på igjen.

Dodge ranged er også noe som absolutt bør maxes, evade skills for en ma er billig:)

Ellers dreier det seg stort sett om hva du foretrekker å gjøre

 

Men, for å skamløst kopiere fra den geniale overnevnte guide:

 

Martial Arts - This is the skill that makes you hit, how hard you hit and what our Attack Rating bases it self on. There is nothing else to say here than max. This is our primary weapon

Brawl - Primary special attack, with 15 seconds recharge, high damage and chance for stun, this is essential.

Physical Init - This skill decides how fast you hit. The two reasons why this is so important, is that:

-Faster Attacks lets you kill the mob fast, and we are among the profession that hits the fastest and hardest.

-With high Physical Init, you can step down the Agg/Def bar, which again makes you harder to hit.

Evade Close Combat - Primary Evade skill. Almost all enemies that use Melee Attacks checks against this skill. Max it.

Dodge Ranged - Secondary Evade skill. Most enemies using Ranged attacks will check against this skill.

Duck Explosives - Third Evade skill, some enemies checks against this skill.

Treatment - Very important. Used for using high treatment kits and putting in Implants, this one is important to keep as high as possible

 

Disse skillene bør alltid være på topp

Duck explosives er jeg litt ambivalent i forhold til.. jeg har ikke totalt maxa den og har ikke savnet den vesentlig, men jeg kjører ikke mye pvp med min ma, men den er billig.

 

Sekundære skils, max om du har ip til overs (igjen, takk til Engelen)

Biological Metamorphoses - Used to cast Healing, AC Buffs, Fears, Short Time Damage Boosts and Fist Buffs

Psychological Modifications - Used to cast Evades, Martial Arts, Crit, Init and Brawl buffs

Sensory Improvement - Used to cast Healing, Evades, Init, Brawl, Crit, Martial Arts, Short Time Damage Boosts and Fist Buffs

Time & Space - Only used for two things: Casting Crit Buffs and using Nano Kits/Rechargers.

Dimach - This is the "Killer" Special, which can do a insane amount of damage. Under 1000 Skill it has 30 Minutes Recharge, but as your skill increases the recharge decreases. Wonderful at later levels where the damage goes up and Recharge goes down.

First Aid - The Extra Heal, both in Healing and Nano Form is very useful. Its also important to be able to Nano Heal a far more nano expensive profession.

Nano Resist - Used for resisting hostile Nano programs(Such as Nukes, Dots, Snares, Roots and so on

 

Personlig ville jeg heller satt computer literacy her, du får aldri nok ncu.. rett og slett.. og droppet dimach. eller om du har Alien invasion droppet first aid (to perks i xuyn gir deg en bra perk heal med 1 min eller noe sånnt recharge den vil holde ganske lenge.

 

Merk: alltid max abilities.. alltid, med unntak av nanopool, max ved behov.

 

Tror du har ip nok til å holde deg opptatt en stund her:)

 

Men som sagt, les guiden og ha det gøy, når du kommer oppover i level så vil du finne team play med din ma utrolig morsomt

 

/telia

Lenke til kommentar

Nerf!, fixeren svarte før meg:)

 

Hva gjelder nanoer (i prioritert rekkefølge)

Martial arts buffs

Evade buffs

Critbuffs

Brawl buffs (finnes bare en)

Heals

Critbuff (other)

ac buffs

 

grunnen til dette oppsettet er at du kommer ikke til å kjøre så mye solo i SL før senere, og i team så er damage alpha og omega. Men det er jo greitt å ikke bli truffet så mye også

 

Hva gjelder damage buffs så har ma en god del av de, men og mange er uenige med meg her.. men here goes.

ALDRI bruk en RK damage buff.. vent til du kan bruke de i SL.

Rk damage buffs (dvs de du ikke får kjøpt i SL gardens) låser nanoskillene dine og på samme måte som soldier tms/ams så får du ikke brukt nanoprogrammer innen en viss cooldown.

SL damage buffs har ikke denne effekten.

Personlig liker jeg å kunne slenge en heal på meg selv ved behov om tanken ikke klarer å holde agg (dette bør man bli vant til når man spiller martial artist, i allefall før level 150.)

Lenke til kommentar

Dere skal ha så mange takk for hjelpen begge to :D

Dette var virkelig interessant lesning.

 

Jeg har hoppet bukk over hele Rubi-ka foreløpig. Den virker for stor og uoversiktelig

Forlot Shuttleporten ved lvl 12 og reiste da direkte til Jobe Research og Nascense Frontier nederst i Shadowland.

Begynte først med å drepe de hvite fuglene for å få opp faction (er omni) og fortsatte med tigre, drager og Malah anas. Så gikk det i grønne spøkelser en stund, før jeg vandret over til Nascense wilds og ned i fuglegrotten der.

 

Gikk gjennom Brawl og fant flere fugler nedenfor.

Hadde det riktig så gøy der, før en tosk presterte å dra med seg en heckler inn i selve Brawl :no:

 

Har i den siste tiden vært litt i The Core, samt endel i Reedemed Village.

Men nå har jeg begynt å få være med i heckler team og det rocker skikkelig.

Det er omtrent bare hecklerne som jeg får XP på, samt noen vakter i Reedemed Village.

 

Så jeg kommer nok til å snart ta turen over til Elysium.

Men en kjenning har lovt å ta meg med inn i Totw, før jeg blir lvl 61.

Det er visst noe der som er viktig å ta med seg.

 

Synes Shadowland virker veldig greit og oversiktelig, ved at man begynner nederst og jobber seg oppover til Inferno.

 

Men nå har jeg bare spilt i drøye 3 uker, så det er uendelig mye jeg ikke vet :hmm:

 

De Lutte - hektet

Lenke til kommentar
Forresten Henning, hva mener du med evade buff ?

Finner ikke slike i oversikten til Auno org.

 

De Lutte

6585053[/snapback]

 

 

De står under speed buffs av en eller annen grunn på auno.org.

 

Reduce Inertia er den beste av dem

 

/telia

6586386[/snapback]

 

Det er vel fordi det regnes under speed buff in-game også eller? :S

Er ikke sikker, men f.eks fixer buffen, som gir speed og +75 evades, regnes bedre enn Reduce Interia som er +120 evada :S

 

Men sikkert bare jeg som har feil her, er litt rusten i AO for øyeblikket..

Lenke til kommentar

De kissermole gumboilene er veldig fine, visstnok også i pvp på lav level

Anbefales å ha en backpack med sånne på seg , tar ikke veldig lang tid å farme, dessuten er det mye annen fin loot i crypt of home som jeg vil anbefale å skaffe, agi/sense ringer, for ikke å snakke om gamboling masters wear, eller den rosa pysjamasen http://auno.org/ao/db.php?id=246216

Veldig fin, og holder ganske lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...