Gå til innhold

Nokia presenterte 6021, 6030 og 6230i 1. Mars!


Algron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bare meg, eller har de fortsatt ikke fått ut finger`n å fått inn større skjermer?  :ohmy:  :no:

Skjermstørrelsen er den samme, men oppløsningen er nesten tredoblet. Dette gjelder 6230i altså.

Hm, det er jo litt positivt da, men jeg skulle fortsatt likt å se fysiskt større skjermer.. Dette er i hvertfall et gigantisk + hos meg..

 

*kose på 6600 skjermen som han er utrolig fornøyd med*

Lenke til kommentar
Synes virkelig 6230i så interessant ut! :dribble: Syk skjermoppløsning på en såpass liten skjerm. :w00t:

Skuffet over at de tviholder på den skjermstørrelsen og Series 40... :no:

Er ikke verre enn å gjøre som veldig mange andre, kjøp telefon fra en annen produsent.

 

Fortsetter man å kjøpe disse middelmådige telefonene vil Nokia fortsette å benytte dårlige skjermer og det utdaterte Series 40.

Lenke til kommentar
Fortsetter man å kjøpe disse middelmådige telefonene vil Nokia fortsette å benytte dårlige skjermer og det utdaterte Series 40.

Uff da.

 

Utdatert? Tar jeg ikke feil blir S40 fortløpende oppdatert og det som brukes i nyeste modeller er vel Series 40 Version 3. Greit nok at du ikke liker S40, men utdatert er det ikke. Det er som å si at windows er utdatert fordi første versjon kom for leeenge siden.

 

Så er det også viktig å skille mellom dårlig og liten skjerm. Finnes det noen mobil på det norske markedet med mindre pixler enn 6230i egentlig? Det tviler jeg på. Men selvfølgelig, jeg er helt enig; Nokia bør begynne å lage større skjermer.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva dere mener nå folkens! Nokia lager da større skjermer! Se på S60-modellene. Vil dere har Nokia med stor skjerm er det bare å gå over på S60 - ikke noe problem det! Jeg synes det er bare positivt at de lager noen små mobiler med nokså liten skjerm. Jeg mener ikke med dette at skjermene på S40-modellene er super-bra, men 6230i er noe for seg selv! Hvis de fortsette med 208x208 som standard oppløsning på S40-modellene er det veldig positivt. Ekstrem skarphet! :dribble:

Lenke til kommentar
Stanby tid på 6030: 12 TIMER standby! Det må jo være ganske bra my mer en dagens mobiler!!?

Hvor har du dette fra?

 

Mobilen har 3 timer snakketid, og 300 timer standbytid. 12 timer standbytid hadde jo vært sykt dårlig, så jeg regner med at det var snakketid du mente.

Lenke til kommentar
Er ikke verre enn å gjøre som veldig mange andre, kjøp telefon fra en annen produsent.

Akkurat det jeg gjør... :p

Og jeg :D

 

Ontopic: Må si dette skuffet meg... Nokia produserer altfor mange ''like'' mobiler. 3230 er den eneste Nokian jeg ser frem til nå.

Lenke til kommentar
Stanby tid på 6030: 12 TIMER standby! Det må jo være ganske bra my mer en dagens mobiler!!?

Hvor har du dette fra?

 

Mobilen har 3 timer snakketid, og 300 timer standbytid. 12 timer standbytid hadde jo vært sykt dårlig, så jeg regner med at det var snakketid du mente.

Bare en liten skriveleif. Regener med at han har det fra dintelefon.net.

 

Nokia 6030 er en low-end telefon som har fått minimalt med funksjoner i forhold til Nokia 6230i og 6021. Telefonen har kun støtte for 900/1800 GSM nettet og mangler funksjoner bluetooth eller kamera. Telefonen byr blant annet på radio, kalender, MMS og alarmklokke. Taletid på opp til 3 timer og en standby tid på opp til 12 dager er også meget akseptabelt.

 

 

6230i ser svært interessant ut. 208x208 er bra oppgradering fra 128x128. Bedre enn de fleste S60-telefonene til Nokia :thumbup:

Lenke til kommentar
Ser at 6230i skal ha 'Visual Radio'. Er dette noe å se fram til? Eller er det også opperatøravhengig? Er det det, tar det vel to år før Telenor/Netcom gidder å bygge det ut...

Det jeg har fått med meg anngånde visual radio er at hvert enkelt radiokanal(eks, Radio1) skal "bygge" ut systeme slik at de kan kommunisere bedre med mobilen.

Den er operatør-pliktig på noen områder:

-Om man vil være med i en konkurranse(sånn som kanalene tar betalt for)

-Nedlasting av sang.

 

Det var det jeg kom på i farta.

Lenke til kommentar

De 3 nye Nokia lanserte 1. mars er ikke noen revolusjon. Men navigasjonsknappene er et bevis på at den 5-veisknappen man hadde på enkelte modeller (bl.a 6230, 6630 og 3220) ikke var helt bra. På 3220 er den kyss-meg i ræva. Fyttihelsike, så mye feilnavigering har jeg ikke opplevd.

 

Nå er Nokiatrenden en fireveistast med en valgknapp i midten, som på 6170. Det fungerer flott. Dagbladet hevder at alle de tre nye har joystick. Jo, jo, god jul! 6020 har det, og den identiske kameraløse 6021 har joystick, og det fungerer helt greit.

 

Utseendemessig er de tre nye konservative, men ikke i negativ forstand. 6030 sine taster ligner mye på de som var på 1611, 2010 og 2110 i forrige århunde. Men det ser bra ut!

 

6230i har en skjerm med en meget god oppløsning, men størrelsen er lik 6230.

Lenke til kommentar
Ser på nokia.com at 6230i skal komme 1. kvartal, Available:

Planned in the 1st quarter of 2005

 

Da kommer den vel ut nå i mars eller noe sånt? Kan det virkelig stemme? :p

Rart.

 

Jeg er helt sikker på at det sto 2. kvartal for noen dager siden. Pressemeldingen sier også 2. kvartal.

 

Men jaja, får bare håpe at den kommer fort ut da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...