Gå til innhold

TEST: YuSmart 178MP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En helt grei kontorskjerm på et low-end system dette. For hjemmebrukeren som gjør mer enn kontoroppgaver antar jeg at manglene er for store til å overse, og da blir det fort til at man angrer på å ha spart noen få hundrelapper på skjerm. Da er det vel mange som vil bytte når anledningen byr seg, og man har egentlig ikke spart et øre.

 

Det er dyrt å være fattig, også når man kjøper skjerm...

Lenke til kommentar

Endelig tester dere LCD-skjermer i den laveste prisklassen. :-)

 

Jeg venter på den dagen det dukker opp en over gjennomsnittlig skjerm i denne prisklassen. Da kjøper jeg gjerne to og monterer dem sammen til en diger skjerm. (25" i 16:10 format med en 1,5-2cm sort strek i midten med 2048x1280 oppløsning for 4000kr, yey! )

Lenke til kommentar
Endelig tester dere LCD-skjermer i den laveste prisklassen. :-)

Endelig? Rett før jul var vi da innom noen av de rimeligste 17-tommerne, selv om vi ikke tok den billigste.

 

Jeg venter på den dagen det dukker opp en over gjennomsnittlig skjerm i denne prisklassen.
Jeg synes gjennomsnittskvaliteten øker for hver nye modell som lanseres. For halvannet år siden av Hyundai Q17 den råeste LCD-skjermen man kunne få tak i, og idag ville jeg ikke kjøpt den til under tusenlappen. Billigskjermene i dag holder overraskende god kvalitet, selv om de fortsatt har en del mangler for den kresne. Er du heldig tar det ikke lang tid før ønsket ditt blir oppfylt :)
Lenke til kommentar

En ting jeg la merke til i testen var at kvaliteten ved office bruk (tekst på hvitt) ikke var nevnt. Er det slik at dette er så selvfølgelig at det ikke trengs nevnes i en test? Spesielt på en skjerm som jo ikke akurat retter seg mot grafikere og gamere.

Bare spør.

 

Øystein

Endret av bonito
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden setter dere ikke opp to bilder (ett fra skjermen som testes og ett fra en referanseskjerm) når dere skal vise oss hvordan fargene er?

Jeg, for min del, ser absolutt ingenting galt med det bildet av blomsten.

 

De av oss som leser testene for å finne ut hva man skal kjøpe, har gjerne ikke state-of-the-art skjermer som viser alle fargene perfekt.

 

Kunne vært greit å ha noe å sammenligne billedkvaliteten med? :hmm:

 

Ellers en fin og fyldig test ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...