Anonymisert Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 (endret) Hei Jeg hadde tenk til å vente med ny disk til jeg anskaffet ny maskin, men nå er det blit mangel på plass på min gamle disk. Siden jeg jeg snart skal ha med ny maskin blir det en s-ata disk, men jeg har ikke s-ata proter på mitt hoved kort. Jeg lurer da på om det funker fint med en pci kontroller eller om jeg skal legge hele prokjektet vekk og leve noen månder til med noen få gb ledig plass. Jeg har sett på: Maxtor DiamondMax 10 300GB S-ATA 16MB cache 7200RPM NCQ Hvilket kontroler kort jeg skal ha vet jeg ikke. Det trenger bare en port men etter det jeg har sett pleier det å være med to porter. Vill helst ikke bruke så mye penger på kortet siden det bare vill bli brukt noen månder. ps jeg kommer til å kjøpe disken hos Komplett.no så det hadde vært fint om dere kunne finne at kort der fra. Endret 24. februar 2005 av Ak103
HAG Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Skal du utnytte alle egenskapene til disken du har funnet er denne kontrolleren "perfekt" - de andre kan brukes, men da får en ikke brukt NCQ funksjonen til disken. Skaffet selv 250GB utgava, min første SATA disk, funker perfekt i mi nye 939 maskin, nForce4 SLI har SATAII kontroller i kortet fra "fødselen", tar under 40 sek. fra eg slår på maskina til "timeglasset" på skrivebordet er borte Vil absolutt anbefale en NCQ disk.
arnbju Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Har hatt litt dårlig erfaring med sunsway kontrolerene til sata så de burde du holde deg unna
Anonymisert Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 Skal du utnytte alle egenskapene til disken du har funnet er denne kontrolleren "perfekt" - de andre kan brukes, men da får en ikke brukt NCQ funksjonen til disken. Skaffet selv 250GB utgava, min første SATA disk, funker perfekt i mi nye 939 maskin, nForce4 SLI har SATAII kontroller i kortet fra "fødselen", tar under 40 sek. fra eg slår på maskina til "timeglasset" på skrivebordet er borte Vil absolutt anbefale en NCQ disk. Takk for svar :!: Det hadde vært fint om noen kunne forklare med hva "NCQ" er før jeg eventuelt hadde gått for det kortet. konge om det hadde kommet flere svar Gjerne angående om det kortet som HAG anbefaler
Anonymisert Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 Kommer sikkert ikke til å kjøpe sunsway og siden det ikke har kommet noen ville historier om elendige s-ata kontrollerer blir det nokk kontroller på meg.
Anonymisert Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 Takk det var en informativ artikkel:D Er det noen som vet om det er noen SATA-300: 300 MB/s (SATA-II) eller SATA-600: 600 MB/s (SATA-III) disker som ligger på markede i norge nå Jeg fant ingen på komplett. Det kan jo være at jeg har over sett dem... Om det ikke er noe nå, når kommer dette til norge Det virker jo som dette vill minske overføring tiden en del.....
Christian. Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Dette kortet har jeg god erfaringer med. Kan anbefales
Anonymisert Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 Dette kortet har jeg god erfaringer med. Kan anbefales Fint det var billigere enn det andre er enda litt usikker på om jeg trenger NCQ. men jeg finner nåkk ut av det....
Tinker Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Hvis du søker på prisguden etter SATA II disker, finner du idag en disk, en Hitachi 80 GB
Anonymisert Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Skrevet 25. februar 2005 ok takk:D men jeg tror det blir en vanlig s ata disk 80 gb var litt lite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå