kaliber Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 (endret) hei. har tenkt å bytte operatør på min mobil fra telenor privat pluss til chess knock out. noen som har chess knockout? synes dere det er billig? jeg ringer mye og slipper da å betale mnd-avgift på chess knock-out? Endret 25. februar 2005 av kaliber
B4stian Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Ser jo ut som en god deal det ja. (Men skifte topic??)
Xpi Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 (endret) Ja kan bekrefte at det er billigere enn Telenor mobil pluss.. hehe Billig å ringe, men les godt gjennom sidene til chess før du bestemmer deg .Med Chess knockout blir det dyrt å ringe til kundeservice f.eks. Men det er jo bare å bruke mail det da. Endret 25. februar 2005 av Xpi
obos Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 men er ikke mobyson billigere for deg a? Mobyson: =========================== Til fastnett/mobil/telefonsvarer (kr/minutt) 0,79 Oppstart (kr/samtale) 0,59 SMS (kr/melding) 0,40 MMS (kr/melding) 1,98 =========================== Chess: =========================== Minuttpris 0,99 Startavgift 0,59 SMS 0,48 MMS 1,99 =========================== Har selv chess (Kontant) vurderer sterkt å gå over til mobyson.
Kridal Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Skifte bør du, men til chess.. Tvilsomt.. Har byttet dit en gang før uten veldig possitive erfaringer, tok både tid og ble noe feil.. Hadde ikke mobil på en uke.. Men bytt til mobyson!! Det er det billigste abbonomentet for alle!! Selv de dyreste til natcom, telenor og de andre.. Bra mobyson Brukte mobyson selv, det tok litt tid i starten men det var bare telenor sin feil og ikke mobyson.. Men måtte dessverre bytte til tele2 da ny mobil ble billigere.. Men går for mobyson og ikke chess!!!
Cowboystrekk Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 nå var det vel slik at han ville ha abonnement eller? Om du ringer mye og lenge av gangen så er faktisk chess knock-out bedre enn mobyson pga 10 øre lavere minuttpris, men såfort du sender noen sms kan mobyson begynne å lønne seg
Kridal Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 nå var det vel slik at han ville ha abonnement eller? Om du ringer mye og lenge av gangen så er faktisk chess knock-out bedre enn mobyson pga 10 øre lavere minuttpris, men såfort du sender noen sms kan mobyson begynne å lønne seg ikke vet jeg.. Bare så på innlegget til obos jeg.. Der er jo mobyson 20øre billigere..?
Cowboystrekk Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 ja, han har nevnt chess kontant, det er jo noe helt annet enn chess knock-out men det er nå så...
So|o Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Fordelen med Telenor er sponset mobil ved binding+ kundeservice 24/7 og flere tjenester, men det kan jo hende du kommer billigere ut med andre operatører.
kaliber Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 ja tror nok det blir enten chess eller mobyson.. men bruker å ringe mye mer enn jeg sender sms. virker kurrant med chess men må sammenligne litt med mobyson. er mobyson et serisøt selskap da ? de er jo rimelig men..jaja
berg-e Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 Fordelen med Telenor er sponset mobil ved binding+ kundeservice 24/7 og flere tjenester, men det kan jo hende du kommer billigere ut med andre operatører. Det er da for fanden ikke noen fordel med subsidierte telefoner. Du ender opp med å betale mye mer for telefonen gjennom høy månedsavgift og elendige priser. Er lett å falle for fristelsen hvis man ikke har 3-4 lapper å legge på bordet (gjort det selv), men å kalle det en fordel er litt drøyt. Spør du meg, så sier jeg tenk langsiktig og velg chess king. Du betaler fastavgift to ganger (960 i begynnelsen og 480 ett år senere), og så er du home free. Gratis abo så lenge du gidder. Og uten at du trenger å fylle på over nett, noe som må sies å fungere langt fra bra nok. I tillegg får du kjøpe en mob i året som er subsidiert med et par hundringser. Og det uten binding eller økte priser..
Kridal Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 (endret) er mobyson et serisøt selskap da ? de er jo rimelig men..jaja De gjør i alle fall jobben sin. Billige priser og god service. Bør nok gå for mobyson ja, i alle fall hvis du sender en del meld også.. Chess: Minutt-pris- 69 øre Oppstart - 69 øre Meldinger - 69 øre MMS - 1,99 kr GPRS -0,014 pr. kb Merk Abonnementet har ikke noen månedsavgift, men et minimum beløp for faktureringer på kr. 69 pr mnd. Minimum ringepris menes det at en blir fakturert for kr 69,00, selv om forbruket er lavere enn dette. Som eks vil det si at har du forbruk på 5,00 vil du likevel få en faktura på kr 69,00. Ringer du eksempelvis for 70,00 vil faktura lyde på 70,00. Mobyson: Minutt-pris - 79 øre Oppstart - 59 øre Melding - 40 øre MMS - 1,98 kr GPRS - 0,008 pr. kb Portering: Chess: 100 kr (Gratis ut mars) Mobyson: 248 kr Endret 3. mars 2005 av Kridal
Cowboystrekk Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 minuttprisen til mobyson er 0,79!!! ikke 0,70,- slik du påstår Kridal. Om du ringer mest og sender få SMS så er chess sitt alternativ billigst!
Kridal Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Sorry!! Bare viste jeg hadde lest det her på amobil, men titta på linken nå og så noen hadde rettet på det (var en skrivefeil). Men siden det er tilfelle så er nok chess billigst, spesielt hvis du porterer i mars.. Igjen, sorry bamsemoms..
Cowboystrekk Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 helt greit det Er egentlig selv mest tilhenger av mobyson, men om du ringer aller mest så er det egentlig ingen som matcher chess knock-out!
Crazysteps Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 telepriser.no er jo en fin ting, så ser du hva som er billigst til akkurat ditt bruk. Kanskje du slipper både Mobyson og Chess?
Guybrush Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Spør du meg, så sier jeg tenk langsiktig og velg chess king. Du betaler fastavgift to ganger (960 i begynnelsen og 480 ett år senere), og så er du home free. Gratis abo så lenge du gidder. Og uten at du trenger å fylle på over nett, noe som må sies å fungere langt fra bra nok. I tillegg får du kjøpe en mob i året som er subsidiert med et par hundringser. Og det uten binding eller økte priser.. Det hørtes meget fristende ut... Gratis mobilabbonement resten av livet :-) Jeg vurderer Chess King eller Chess Knock-out, men er det noen problem med å velge chess sånn generelt? Er det et OK firma? Og hvor står det forresten at man får år 3-10 gratis med King-abb?
Crazysteps Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Og hvor står det forresten at man får år 3-10 gratis med King-abb? På chess.no står det årsavgift kr 0,- tredje året. Hva som skjer etter det er ikke godt å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå