Gå til innhold

Anbefalt ladetid for mobiler; generelt!


paol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SE K700i...

 

"Slå på telefonen og ringe

Kontroller at telefonens batteri er ladet før du slår den på."

Syns det høres rart ut jeg.

 

Men det står jo ikke at det skal være fulladet, kun at det skal være ladet.

kan bety at man må passe på å ha strøm på den før du skrur den på, ellers vil den ikke virke.

Lenke til kommentar
Jaja, får vel bare slå på i morgen da når jeg får ladet den litt. Hørt flere som har gjort det, uten å ta skade av det.

Står det samme i bruksanvisningen til SE K750i.

 

Som jeg forstod det betyr det bare at telefonen ikke vil fungere uten strøm på batteriet. Det stod nemlig sammen med at man måtte påse at SIM-kortet også var installert.

Lenke til kommentar
I manualen min til K700i står det: "Vent omtrent 4 timer, eller til batteriikonet viser at batteriet er fulladet."

 

Det sier vel at det ikke trengs mer enn 4 timer da.

For å fullade det trenger man ikke emr enn 4 timer, nei. men skader ikke å kun lade 2 timer. Eneste som skjer er at batteriet ikke blir like fullt denne ene gangen.

Lenke til kommentar
I manualen min til K700i står det: "Vent omtrent 4 timer, eller til batteriikonet viser at batteriet er fulladet."

 

Det sier vel at det ikke trengs mer enn 4 timer da.

For å fullade det trenger man ikke emr enn 4 timer, nei. men skader ikke å kun lade 2 timer. Eneste som skjer er at batteriet ikke blir like fullt denne ene gangen.

oi.. *ta den av lading* :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja, men når du hiver SE'en på lading, på ca. 40-60% kapasitet, sier telefonen:

"optimal lading".

 

Det er jo riktig, i forhold til de TEKNISKE forklaringene på batteryuniversity, samt på den http://www.cool.no/artikler/mobil-data/amobil/2004/260104-1/ artikkelen.

 

Jeg feks. tok å hev lader på mobilen og slo den på med en gang!

Lot den lade seg full og den vil jo selvsagt vedlikeholdslade om jeg lar den ligge i, men det har jo ingenting å si for batterikapasiteten i fremtiden!

 

Så lenge man ikke kjører batteriet helt flatt, er det gode greier!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hvordan er det når man setter mobilen på lading for første gang, og man skrur den på slik at man kan teste\bruke den mens den står i laderen?

 

Blir batteriet "dårligere" eller ikke fult så bra førstegangsladet da??

Endret av MeFF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...