Gå til innhold

Nec 3520a Nero slutter å svare i brenne progresjon


Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Har nero 6.6.0.5 Ultra edition registrert. Ja topicen sier det meste. Kanskje noen av dere vet løsningen? Det er jo merkelig at den skal oppføre seg slik...Den er helt ny, er primary slave og bruker ingen firmware. Bare den som er standard out of the box. På forhånd takk for svar.

smint.

Kan det hende den er ødelagt?

Har prøvd 2 forskjellige DVD plater både DVD-RW og DVD-R ingen fungerer.

Verbatim 8X R og Memorex 4x RW

den leser DVD plater og cd rom feilfritt.

Den viser ingen reaksjon etter 100% caching av files.

Skal teste ett annet brenneprogram

Et nytt brenneprogram fungerte heller ikke.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan skyldes:

 

IDE drivere. SPESIELT Nvidia og via sine IDE drivere er kjent for å kunne lage slikt problem. Avinstaller disse IDE driveren og bruk kun MS sine drivere som er med operativsystemet.

 

Hvis det bare var i Nero dette problemet kom ville jeg sagt at det skyldes piratkopiert Nero lisens. Nero lager slike feil hvis du bruker en ulovlig lisens.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Ok, da får jeg vel prøve litt mer da. Jeg hadde akkurat ringt og sagt jeg trodde den var ødelagt. Men problemet forsvant ikke med et annet brenneprogram. Da er det kanskje IDE miniport driverne? Jeg må jo ha Miniport driverne for ytelse! Har de noe med en DVD brenner å gjøre?

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar

Sjekk ide-kabelen din at den ikke har noe knekk eller lignende. Bruk de *gamle* idekablene (ide -66).

Sjekk ellers at du har satt jumperen rett på brenneren.

Har du en annen enhet som slave etter brenneren, sjekk jumperen på den.

 

Kan jo være at du har fått en *mandags-brenner*.

 

Tror ikke Nec har noen oppdatering for 3520 enda

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183
Sjekk ide-kabelen din at den ikke har noe knekk eller lignende. Bruk de *gamle* idekablene (ide -66).

Sjekk ellers at du har satt jumperen rett på brenneren.

Har du en annen enhet som slave etter brenneren, sjekk jumperen på den.

 

Kan jo være at du har fått en *mandags-brenner*.

 

Tror ikke Nec har noen oppdatering for 3520 enda

Nec har ingen firmwares for den modellen ennå. Den står alene på en ata 100 kabel som primary slave, har dessverre ikke noen flere kabler men hvor stor sjangs er det for at det er feilen?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183
Hei, det er en del firmware til denne ute, jeg bruker en hacka en som er bra. Men du vil vel ikke det siden det kan være en feil på din brenner. Jeg har 1.25 som er orginal fra nec hvis du trenger den.

Trenger ikke den. Det er jo akkurat den jeg har regner jeg med.

Lenke til kommentar

Har en Nec 3500 som også plutselig slutter å responde under brenning, men det skjer ikke hver gang. Stort sett 50% av tiden. Er så i tvil om jeg skal sende tilbake for komplett tar jo 150 kr i gebyr, hvis det ikke er noe feil på varen. Hvis man da plusser på frakt begge veier blir jo det å koste stort sett like mye som en ny brenner.

Lenke til kommentar
Står som primary SLAVE??? Alene på kabel ? Det går da ikke... Den skal vel UANSETT stå som master... !

Tuller du???

Den trenger da vel ikke stå som master... Selv om du kun har en CD/DVD-enhet på en kabel, kjenner BIOS og Windows igjen enheten uansett om den har jumperene som master eller slave..

 

Du kan tilogmed kople enheten innerst/ytterst på kabelen uavhengig av jumperposisjon uten at det har noe å si, det eneste som man må tenke på er om man skal kjøre enhetene som "cableselect", da må enhetene koples rett på kabelen, master først og slave sist (Om jeg ikke blander rekkefølgen).

 

Dette er ikke ment som en bastant påstand, men basert på mine egne erfaringer rundt emnet..

 

EDIT: Glemte noe..

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Har denne brenneren selv, står som MASTER sammen med en Pioneer spiller (slave).

 

Har lest at NEC er litt kresen på dette punktet, jeg ville forsøkt å ha den alene (som master) på den ene ide-kabelen. Hvis dette funker, så er det ikke noe galt med spillereren.

 

Et annet triks er å oppdatere chipset driverene (VIA eller Intel)

 

mvh r.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...