Gå til innhold

God service fra PS Data


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Maxtor Maxline II fra Ps Data for litt over ett år siden. Etter ca et halvt år begynnte jeg å få problemer med blokkfeil på disken. Jeg tok dessverre kontakt med Maxtor direkte. Det står (stod i alle fall) på hjemmesidene deres at de krever at programmet Powermax skal kjøres og gi en feilkode før de godtar å ta imot disken. Jeg gikk ut ifra at PS Data også hadde de samme kravene. Det viste seg raskt at Maxtor sitt program krevde diskettstasjon. Hvem har vel diskettstasjon nå til dags? Jeg hadde ikke engang koblet til CD-ROMen min. Den lå nede i boden. Dessute kom diskett-programmet som et windows .exe program. Jeg installerer da ikke et helt OS for å lage en diskett?

 

Jeg fortalte dette til Maxtor, som ikke hadde noen forståelse for at jeg bruker Linux, og spesielt ikke for at jeg ikke har diskettstasjon. De ville ha meg til å teste disken i en annen maskin som har windows. Det er ikke aktuelt for meg å sette himmel og jord i bevegelse for at de skal få en feilkode. De lovte meg dog at jeg skulle få et ISO image som jeg kunne brenne ut og kjøre. Det tok dem bare tre måneder å skaffe meg det, etter mange purringer. Jeg fikk da kjørt programmet, og jo, sannelig, sier det at disken må sendes inn til Maxtor.

 

Jeg hadde da fått Maxtor opp i halsen, så jeg ringte til PS. Ikkeno problem. Bare sende inn disken. Til og med det faktum at mannen på posten klistret pakkelappen over hele returnummeret var ikke noe problem :thumbup:

 

Og da, med ett, begynnte moroa. Jeg hadde selvfølgelig i mellomtiden kjøpt meg nye disker. Jeg sendte derfor forespørsel til PS om de kunne være så snill å sende meg en Raptor 74G+sata kontroller i bytte. Prisen var omtrent den samme. Karen på PS sa at de egnetlig burde sende meg en ny lik disk, da de hadde slike på lager. Idag fikk jeg gledesmeldingen. Det blir ny systemdisk på meg. Raptor 74Gig, med sata kontrollerkort. De nevnte varene er underveis! :thumbup::yes::w00t::ohmy:

 

Jeg er mektig imponert. Litt slunkent vareutvalg kompenseres med skikkelig god service og helt OK priser. I gode gamle dager, da PS hadde ei sjappe på Stoa i Arendal så hadde jeg mine feider med dem, men servicen jeg har fått nå er uten sidestykke for min del. Og alt dette fikk jeg til uten å skrive så mye som et vondt ord i dette forumet! Det betyr jo at de gir god service uten at det kommer "trussler" om dårlig reklame her i forumet. Jeg er bare mektig imponert, og gleder meg nå til å få en mer stillegående systemdisk enn min gode (3år) gamle 10K SCSI traver.

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSdata har veldig bra service.Eneste som er minus er vareutvalget som ikke er noe særlig å skryte av.De kunne satset litt mer på det-Hadde vært perfekte webshoppen hvis de kunne satse på litt bredere sortiment.Tid til annen handler jeg hos noen andre men bare pga at PS ikke har det i sortimentet.Kan nevne HD som Maxtor og Seagate og når det kommer til hovedkort mangler de DFI og Gigabyte som er veldig spennende merker-Og mange andre varer,

Lenke til kommentar

Hehe. PSData er greie å ha med å gjøre, men når pakken er ferdig pakket og ikke sendt er det værre :p De må sende en pakke til sunnmøre som jeg så må nekte å ta ut slik at den blir sendt i retur. Grunnet at jeg bestilte en Prescott som ikke HK støtter og nå har bestilt en 2.8Ghz Northwood hos Multicom. Men er vell billigere for de å sende en pakke frem og tilbake enn å la noen lete etter den i en container :p

Lenke til kommentar

Personlig er jeg ikke helt fornøyd med PSdata.

 

Handelnr.1

 

Jeg bestillte pcen min derfra så ringte de meg og sa at hovedkortet var utsolgt så ba jeg de om å velge et som fungerte til komponentene jeg valgte. tok en uke så ringte de på nytt og sa at dette heller ikke var på lager. det samme skjedde faktisk 3ganger så 1mnd etter bestilling klarte de å grave frem et hovedkort som jeg kunne bruke, jeg var glad og lettet over at jeg endelig kunne få pcen min, 4dager senere så ringte de meg å sa at jeg måtte kjøpe skjermkort fra de, forklarte at jeg hadde skjermkort fra før, men de sa de ikke kunne bygge pcen uten skjermkort, tilslutt ga de seg på det og bygde pcen tok 4-5dager før jeg fikk pcen. Var fornøyd med resultatet men synes det er utrolig slitsomt at de gjør feil på feil.

 

Handelnr.2 kjøpte western digital 200gb. gikk fort og er fornøyd med kjøpet.

 

Handelnr.3 Jeg kjøpte 512MB ddr ram. logget inn på kontoen min fant frem bestillingen av pcen jeg handlet derfra trykket på linken for minnet, så jeg kunne kjøpe akkurat samme ram som sto i pcen fra før. leveringen tok 1-2dager. Og når jeg starter opp maskinen med den nye rambrikken så er det fortsatt bare 512ram blir utrolig frustrert så går jeg inn i bios og stiller litt og kommer frem til at den nye brikken klarer 2,5CL på 400mhz(3200) mens den gamle klarer 3CL på 400mhz(3200). og nå må jeg kjøre 333mhz(2700) med CL2,5 for å få begge til å funke samtidig. jeg går inn og sjekker produkt info der står det at brikken er klarer 3CL på 400mhz (noe som blir for lavt til at den funker) jeg sjekker også lappen på rambrikken der står det CL3 mens brikken rett og slett ikke støttet 3CL.

 

kunne sikkert fått en annen brikke av psdata men jeg gadd rett og slett ikke å begynne å styre med å sende inn ramen og vente på en ny osv.

når jeg bestiller et produkt 2ganger så forventer jeg å få samme produkt og ikke et annet enn det som står i produkt info

 

jeg har også et par kompiser som har hatt problem med psdata.

 

Dette er grunn nok for meg til å sette psdata på "ikke kjøp fra listen"..

Endret av staf
Lenke til kommentar

PS data har kjempeservice, men jeg har kommet borti en fjott i systemet demmes. Han er uhøflig og lite hjelpsom. Det var en periode jeg hadde mye kontakt med PSData at jeg bare la på hvis jeg fikk ham på telefonen, og heller ringte opp igjen og håpet på å få prate med noen andre. Jeg er sikker på at de fleste negative erfaringene med PSData skriver seg fra ham. Det er en stund siden nå, så jeg husker ikke navnet hans. (Ikke at jeg kunne lagt det ut her dersom jeg husket det heller. :) )

 

Jeg undersøker alltid priser og alternativer hos PSData før jeg handler noe, men (dessverre?) må jeg som regel handle hos noen andre pga. PSData's dårlige vareutvalg. Husker jeg skulle bygge 6 nye PC'er, varene ble da bestilt fra Komplett fordi PSData ikke hadde komponentene som jeg ønsket basert på tester o.l. Jeg spurte hvorfor PSData ikke tok inn Abit hovedkort? Når Abit har testvinner og best spesifikasjoner? Fikk til svar at det var fordi de hadde hørt at det var dårlig kvalitet på kortene. Nåvel, tenkte jeg, det hadde vel ikke vært så populært det kortet dersom det var dårlig kvalitet på det? Men ganske riktig så røk den ene maskinen etter den andre og jeg måtte sende inn hovedkortet på 3 av maskinene! (Abit NF7-S v.2.0)

 

Det som er et tankekors her er at dersom PSData hadde tatt inn dette kortet så hadde returavdelingen deres sannsynligvis fått mye mer å gjøre. Det ville jo igjen gått utover kunder med problemer med andre produkter. Og vi som kunder hadde fått et dårlig intrykk av servicen demmes. Så bredt utvalg er ikke nødvendigvis det samme som en bra webshop.

Lenke til kommentar

Er enig med det som sies her! Super service!

 

Jeg synes i tilleg de har en nettbutikk som er bedre en de fleste, meget oversiktelig og grei!

 

Med tanke på vareutvalget mener jeg å ha observert en positiv utvikling der den siste tiden, og bedre blir det sikkert etter hvert ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...