Gå til innhold

Hovedkort "fix" av noob, jumpere fjærnet


Nicotin

Anbefalte innlegg

JBAT1Skal stå 1 og 2 pin, dvs over de 2 pinnene som er nærmest idekabelen Manual 2-4

 

J8 skal ha en jumper som dekker pin 1og2 Manual 2-29

 

J9 skal ikke ha jumper du ha pc100 ram Manual 2-30

 

Spesielt viktig er det at JBAT1 er riktig

 

Jeg hadde foresten en kompis som kom til meg fortvilet å sa at monitoren var gåen, spurte om han kunne få låne en av mine, klart han fikk, men nå var jo problemet bare at skjermkablen ikke va ordlig i på monitorsiden, det har du sjekket håper jeg.

 

 

Leste gjennom manualen og så ikke flere jumpere en de 3

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at, HVIS du har startet maskinen med ResetCmos jumperen PÅ, har du grillet BIOS chip en din. Det eneste du kan gjøre da er å bytte den med en annen. Der er ikke enkelt. Sjekk manualen din om hva som står der om Cmos.

Kan tenke meg at det står noe som dette: 'You can clear CMOS by shorting 2-3 pin while the system is off. Then return to 1-2 pin position. Avoid clearing the CMOS while the system is on; it will damage the mainboard.

Lenke til kommentar

Utifra bildene så ser alt riktig ut, JBAt1 ser ut som den er mellom pin 1 og 2 som er riktig, starter dataen fortsatt ikke opp så kan du prøve dette :

 

Flytt jumperen til 2-3 (mens dataen er av).

Fjern batteriet i 2-3 minutter for å så sette det inn igjen.

Flytt så jumperen tilbake til 1-2 (øverst) og så prøver du å starte opp igjen.

Lenke til kommentar
Utifra bildene så ser alt riktig ut, JBAt1 ser ut som den er mellom pin 1 og 2 som er riktig, starter dataen fortsatt ikke opp så kan du prøve dette :

 

Flytt jumperen til 2-3 (mens dataen er av).

Fjern batteriet i 2-3 minutter for å så sette det inn igjen.

Flytt så jumperen tilbake til 1-2 (øverst) og så prøver du å starte opp igjen.

Dette gjorde ingen forskjell, skjermen er fortsatt svartt...

 

Muligens kjøper jeg bare en ny en, en slik data med noenlunde samme specs kan ikke koste mer en en femhundre lapp vel..

 

Eller kanskje jeg putter til et annet hovedkort, men som sagt jeg er ikke veldig dreven på dette og vil ikke ødelegge mer nå :!:

Lenke til kommentar

Er det de grønne plastikk greiene som er jumpere? Er det farlig å flytte på det? jeg tok en av dem av for å få brukt mic og lyd ingang i front, pcen fungerte fint, men når jeg fant ut at lyden var dritt så tok jeg den grønne greia på igjen.

 

Jeg gjorde samme for å få inn et nettverkskort i familie pcen, og den har været helt fucka siden, må trykke f2 for å starte opp, står at cpu vifta ikke går, og at det kan være farlig å bruke pcen, trykk f2 for å starte opp alikevell(kortere version på engelsk).

Lenke til kommentar
Jeg gjorde samme for å få inn et nettverkskort i familie pcen, og den har været helt fucka siden, må trykke f2 for å starte opp, står at cpu vifta ikke går, og at det kan være farlig å bruke pcen, trykk f2 for å starte opp alikevell(kortere version på engelsk).

 

Shit starter du pc`en uten at cpu vifta går??? :ohmy: må aldri gjøre det! da sender du pc`en med enveis billett t en viss plass...

Lenke til kommentar
hba Skrevet 24/02/2005 : 18:51

Jeg gjorde samme for å få inn et nettverkskort i familie pcen, og den har været helt fucka siden, må trykke f2 for å starte opp, står at cpu vifta ikke går, og at det kan være farlig å bruke pcen, trykk f2 for å starte opp alikevell(kortere version på engelsk

 

skjekket du selv med øyene at vifta ikke gikk det kan jo hende at biosen rota litt

Lenke til kommentar
Du kan jo kjøpe et nytt MSI kh her for den nette sum av 360,- pluss frakt og bare flytte komponentene du har over på det. Så sant du ikke har ødelagt de og da ;)

Hmm, fant ikke noen AGP port på dette kortet, eller er det bare meg?

 

Jeg har nemlig AGP skjermkort

Endret av BølerNico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...