Gå til innhold

Hater Rouges! Hvordan nøytralisere dem ?


Anbefalte innlegg

Frost Nova funker dårlig mot Gnome rogues. Escape artist ;)

 

Jeg var også sytete over rogue i FB, men det er ikke noe å gjøre med det. Som en jeg kjenner sa, riktignok paladin, "du ser bare frustrasjonen oser fra han når han får deg ned på 10 % HP og du healer deg til 100 %.

 

Rogues har overtak mot mage, hunter og muligens warlock. Sliter mot priests pga Fear. Merk at jeg er alliance. Shamans og druids er mer eller mindre nøytrale, kjipt når de løper i sin travel form. Warriors er også harde, en DoT og hamstring gir død rogue.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rogues har overtak mot mage, hunter og muligens warlock. Sliter mot priests pga Fear.

Har priests en annen Fear-spell enn det warlocks har?

Jeg spiller Warlock nå... Om jeg fearer noen, løper de som hodeløse høns i 15 sekunder, noen ganger mindre om jeg skader dem. Og de løper litt kortere for hver gang man fearer dem, så konstant fear kite fungerer ikke ._.

Men, ja. Er det noen forskjell på priest/warlock-fear?

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan du klarer å bli tatt av en rouge på lvl 30 og ha 700 i HP. Jeg er selv lvl 31 og har 1488 i HP og 2762 i mana. Når en rouge backstabber så blinker du og freezer alt rundt deg. Så gjør du selv som du vet best.

 

Jeg merker at det er utrolig mange som ikke er dyktige PVP'ere, selv tar jeg ofte folk med en del levler over meg pga. jeg har rett og slett en genial taktikk til uansett situasjon. Synes folk burde gå og duele folk som er 3+ levler høyere enn dem selv myye og øve og se hva som lønner seg mot hver class.

 

Og fear/charm fungerer heller dårlig på meg. "Will of the Forsaken" :)

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Rogues har overtak mot mage, hunter og muligens warlock. Sliter mot priests pga Fear.

Har priests en annen Fear-spell enn det warlocks har?

Jeg spiller Warlock nå... Om jeg fearer noen, løper de som hodeløse høns i 15 sekunder, noen ganger mindre om jeg skader dem. Og de løper litt kortere for hver gang man fearer dem, så konstant fear kite fungerer ikke ._.

Men, ja. Er det noen forskjell på priest/warlock-fear?

Priest fear er AoE og har et maks antall den kan treffe som øker for hver rank.

 

Warlock fear er kun ett target så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Warlock kan kaste fear på to stk på lvl 40 (tror det var 40) har jeg blitt fortalt av en kamerat som spiller warlock. Fant ikke dette i skill list så mulig det er en talent upgrade.

Ellers er Priest sin psychics scream instant cast men med 30sek cooldown, Warlock sin fear tar 1.5sek å kaste men har ingen cooldown. Varighet og antall fiender er også ulikt.

Lenke til kommentar

Dere har glemt druid. De kan ta roots og kan også travel-form. :tease: Har gode angreps spell i Moonfire (DoT) some er instant cast, Starfire (gir sinnsyk dmg, men har lang casttime. De har også Wrath som tilsvarer en svak fireball. Druid har høy armor i bear form (ca 1400) på lvl 17. :yes: I bear for har dei Bash - Et kraftig slag som stunner for X sekunder. Kjekt å bruke til å avbryte et spell som fienden kaster. Så gjøre om til travel-form :w00t:. I druid form har de Cure Poison – Kurerer deg eller andre for gift dett er greit om rough bruker gift. Faerie Fire (Curse) – Senker armoren på en fiende med X for X sekunder. De som spellet effekterer kan ikke bruke stealth eller gjøre seg usynlig. Tar vekk omtrent all armoren til rough. Druid har oxå cat-form som tilsvarer rough men girr "litt mindre dmg". Det positive med cat er at de har 10% raskere stelth enn rough. :tease:

 

 

wow norge\ druid

Lenke til kommentar
Rogues har overtak mot mage, hunter og muligens warlock. Sliter mot priests pga Fear.

Har priests en annen Fear-spell enn det warlocks har?

Jeg spiller Warlock nå... Om jeg fearer noen, løper de som hodeløse høns i 15 sekunder, noen ganger mindre om jeg skader dem. Og de løper litt kortere for hver gang man fearer dem, så konstant fear kite fungerer ikke ._.

Men, ja. Er det noen forskjell på priest/warlock-fear?

Priest fear er AoE og har et maks antall den kan treffe som øker for hver rank.

 

Warlock fear er kun ett target så vidt jeg vet.

Det stemmer vel.. På level 22 kan jeg feare en om gangen (men det er som regel lite vits i, siden de løper og aggroer alt og alle som ikke er blinde og døve om det er PvE), om det forandrer seg på level 40, finner jeg ut.

 

Men vi har ingen cooldown, så det er ganske behagelig å kunne holde noen borte ganske lenge mens man tar seg av noen andre.

Lenke til kommentar
blink er faktisk det eineste som vil få deg ut av sap og litt avstand fra rougen, frost nova + polly og bruk bandage vist du er skada, polly igjen,

spring ett stykke vekk og kast fireball/pyroblast + fireblast + frost nova + fireball + fireblast + cone of cold

 

blir vel rundt 1000 dmg uten crit som level 30 så vist han ikkje dør bruke Scorch eller Arcane Explosion nokken ganger og håp på det beste ;)

hvis du faktisk vil drepe roguen så poly'er du han ikke. det er jo det samme som om han ble heala.

 

blir du jumpet av en rogue som mage for det første ha mana shield ALLTID oppe, og så frost nova + blink. frost bolt etterfulgt av en fireball og når han er oppe i trynet ditt igjen så cone of cold og blink bort igjen .

 

alle burde også ha talents i improved arcane missiles slik at du kan skyte og ikke bli interupted.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar
hvis du faktisk vil drepe roguen så poly'er du han ikke. det er jo det samme som om han ble heala.

har jo ikkje nokke å sei nå han har 100% hp fra før, gir deg heller 15sec til å få på combustion og kaste pyroblast, det der tar vel 7sec men gir rundt 1000dmg+400dot dmg over 4 sec, fireball 500dmg og fireblast 350dmg

 

tenker han er død nå eg :)

Lenke til kommentar
Jeg spiller mage, og når jeg er på contested area kommer det allitd en usynlig "stealth" rouge å kapper meg i to. Den skillen der er så sykt bra... Harke sjangs til å rømme eller forsvare meg. Skaden er allerede gjort nå den angriper. .

 

 

Er det noe man kan gjøre for å se dem komme ? Ikke useriøse svar nå " Du kan forsvare deg, blinke bort osv"--- > Går ikke... med HP på rundt 700 på level 30... Du er dau når den angriper i det stille..

 

 

Hjelp! :thumbdown::thumbdown:

 

 

Tips og ideer ! :thumbup:

Jeg, som Druid, tar Rogues ganske lett. Bruker Entangling Roots, så Faeric Fire (sånn at de ikke kan stealthe seg), så nuker jeg dem til de dør. Virker nesten alltid, bare når de er stealtha og bruker Ambush counter dette.

Lenke til kommentar

Mitt tips til deg som altid blir drept av en rogue som kommer snikende er VIS han ikke zapper deg eller lignende er, altid ha på Mana Shild.

Når han først har slått bruk Frost Nova Så blinker du deg bort og forsetter bare å løpe blinker deg bort igjen når du kan, fortsett med dette så overlever man, værtfall med meg, er lenge siden jeg har blitt ganka av en rogue som enten har vært på samme lvl nivå som meg eller 3-4 lvl over meg, men vis det kommer en 10++ lvl over deg så er du nok rimelig dø vil jeg tro.

 

men var en gang jeg møtte på en rogue lvl 41 og jeg var 30, han kom opp bak meg og slo meg, men heldigvis så hadd jeg mana shild på og jeg satt og trykka konstant på Mana shild så han fikk ikke drept meg før ja, tok en liten god stund når mana min forsvant var jeg drept, var en litt artig opplevelse det.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvordan du klarer å bli tatt av en rouge på lvl 30 og ha 700 i HP. Jeg er selv lvl 31 og har 1488 i HP og 2762 i mana. Når en rouge backstabber så blinker du og freezer alt rundt deg. Så gjør du selv som du vet best.

 

Jeg merker at det er utrolig mange som ikke er dyktige PVP'ere, selv tar jeg ofte folk med en del levler over meg pga. jeg har rett og slett en genial taktikk til uansett situasjon. Synes folk burde gå og duele folk som er 3+ levler høyere enn dem selv myye og øve og se hva som lønner seg mot hver class.

 

Og fear/charm fungerer heller dårlig på meg. "Will of the Forsaken" :)

Jeg har ca 1088HP og 2700mana. Hvilke items har du ettersom du har 1488 i HP som mage på level 31 ?

 

Hva er will of forsaken ? Er ikke flink med navn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...