Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Signalforsterkar til trådlaust nett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan bruke en retningsstyrt antenne? Dersom du ser i nettverkskategorien, finner du "Guide til å bygge en bi-quad antenne (WLAN)" - denne er kanskje løsningen?

Ellers, Ja, du får kjøpt signalforsterkere (i utlandet), men det kan forstyrre annen wlan trafikk rundt deg. Og da kan Post- og teletilsynet muligens komme med en søt liten peilebil :p

Og uansett er disse forsterkerne dyre :eek:

Lenke til kommentar

Det er ein god ide, men eg veit ikkje kvar AP befinn seg (nøyaktig).

 

Eg har nemleg funne eit ubeskytta nettverk, truleg ein av naboane. Akkurat no sit eg på kjøkkenet, hadde vore fint om de har nokre tips om korleis å forsterke signala så eg kan flytte meg inn i stova...

 

Har forøvrig merka litt bedre signal når eg har skrudd av TV, radio og mobiltelefon...

Lenke til kommentar

Bruk en retningsbestemt antenne og krysspeil.

 

Noter deg hvilken himmelretning signalet er sterkest, flytt deg et par hundre meter i forskjellige retninger og noter på et kart e.l.

Så bør du finne omtrent ut hvor AP står.

Hjelper forøvrig lite med signalforsterker i bare ene enden da du jo må motta signaler også, ikke bare sende. Sats på retningsbestemt antenne evt parabol...

Lenke til kommentar

"sats på antenne eller parabol"

 

OK, så eg bør kunne fanga opp meir signal om eg td. lagar/kjøper meg ein biquad som omtala lenger oppe? Har ein slikt på komplett?

 

Takk igjen.

 

 

(CrZy_T: Sant, men det er dumt å la nettet stå open, særleg når lånekassa sørgar for at studentar lever under fattigdomsgrensa (ja faktisk, den er 100k) her i landet.)

Lenke til kommentar
Det er ein god ide, men eg veit ikkje kvar AP befinn seg (nøyaktig).

 

Eg har nemleg funne eit ubeskytta nettverk, truleg ein av naboane. Akkurat no sit eg på kjøkkenet, hadde vore fint om de har nokre tips om korleis å forsterke signala så eg kan flytte meg inn i stova...

 

Har forøvrig merka litt bedre signal når eg har skrudd av TV, radio og mobiltelefon...

Men i svarte da! Ber du om hjelp til å stjele nettverket til naboen? Syns sånn oppførsel er helt idiotisk. Hadde du blitt glad om noen hadde gjort d samme til deg? Kjøp deg internett selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...