Gå til innhold

Hva bør Hertz stå på?


bærger

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mange Hz jeg skal bruke CRT skjermen min på. Den flimret litt på 60 så jeg satte den på 85Hz. Gjør d noe? Jo mer jo bedre?

 

Når jeg bruker Tv-utgangen settes skjærmfrekvensen til 50 hz. Har lest at det kan skade noen CRT-skjermer. Noen som har opplevd det? Er usikker på om min skjerm tåler det, en litt eldre compac skjerm.

Endret av bærger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må bruke minimum 75Hz for at det ikke skal flimre. Om jeg ikke husker feil kan jeg kjøre skjermen opp på 120Hz i lavere oppløsning om jeg måtte ønske dette.

 

Men om skjermen din støtter f.eks 75Hz eller 85Hz burde det ikke være noe skadelig.

Er jo bare tåpelig av produsentene å inkludere en oppdateringsrate som skader skjermen ;)

Skjermer som med hensikt er selvdestruktive kan neppe være veldig tillitsskapende for forbrukerne - noe som igjen ville skade salget til produsenten.

 

PS. De fleste skjermkort kan låse frekvensen så du slipper at den forandres om du f.eks starter et spill med en annen oppløsning enn desktop-oppløsningen din.

Lenke til kommentar

Bruker du for høy hz vil det fort oppdages -> svart skjerm i de fleste tilfeller.

 

85 hz gir et nesten flimmerfritt bilde (for folk flest), 75 hz synes eg blir for lite,

her ser eg tydelig oppdateringen. Kjører selv 100hz, det er veldig bra!

 

Men som enden sier, bruk så høy hz som skjerm tilllater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...