Gå til innhold

noen tips? hvordan man kan bli god i CS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er rart at ingen har nevnt hvor viktig det er at man ikke eksponerer seg.

 

1. Ikke løp rundt et hjørne, og bli overrasket av 3 motstandere. Snik deg opp mot hjørnet, og skyt en etter en. Vel, i prinsippet så er det måten å gjøre det på ;)

 

2. Kjøp kevlar. Headshot er det lite å gjøre noe med, men kevlar gir deg anledning til å sende avgåre noen kuler til før du dør - og da dør du kanskje ikke!

 

Et generelt tips: det første skuddet du fyrer av er alltid mest presist. 3 enkeltskudd er altså mer effektivt enn de 10 skuddene du kan sende avgårde hvis du holder museknappen nede...

 

Når motstanderen praktisk talt står på tærne dine, så holder du museknappen nede til en av dere ikke lenger er med på leken...

 

EDIT: glemte å nevne det kanskje aller viktigste: ALDRI stå i ro, med unntak av når du skal skyte presist! Du vil fort oppdage hvor populær du blir hos motstanderne dersom du står mye i ro.

 

Altså: løp i sikre områder. Gå i usikre områder. Stå stille (på huk) når du skyter. Beveg deg når du ikke skyter.

 

LYKKE TIL! :)

 

Forresten: camping er når man finner seg et godt gjemmested, og slipper å bevege på seg. Da knerter man mostandere etterhvert som de kommer inn i synsfeltet. Det er spesielt effektivt med sniper-rifler. Det er greit å være flink til å campe, men det holder ikke å BARE campe, dersom du vil skaffe deg SKILLZ.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

God mus, God musematte, Headset/ bra høytalere. Spill med høy nok lyd, slik at du hører fottrinn.

 

Lær deg å være tålmodig. Ikke bli kjedelig camper, men ikke bare storm eller. Finn en mellomting. Selvom andre kaller det lame å gå rundt med shift inne (gå stille) Burde du gjøre dette ofte fordi folk hører deg hvis du ikke gjør det. Derfor er tålmodighet viktig.

 

Jeg bruker MX300 og Func musematte. Spiller ikke cs lenger, men spilte det veldig mye før. Både funcen og musa funker fett fortsatt, og har kanskje vært blandt mine beste investeringer innen pc utstyr.

 

En annen ting er også, Stå stille i øyeblikket du skyter

I en 1mot1 situasjon kan du, BURDE du strafe fra side til side, gjerne fram og tilbake fra en vegg, men lær deg å burste akkurat i det sekundet du står stille. Hvis du er i bevegelse når du skyter er om du treffer eller ikke bare gull.

 

EDIT: En ting til; Husk åbytt posisjon etter skuddveksling. Fordi da røper du din posisjon.

Endret av Edmanzor
Lenke til kommentar

Mange som sier man ikke skal holde inne mouse1, det er litt feil. Med colt sprayer proffene nesten alltid - Det gjelder colt altså. Du må lære deg å kontrollere recoilen. Da vil du finne ut at det er bedre å spraye enn å burste. Når du burster med colt, kan du ta 3-5 skudd om gangen, men bare burst hvis det er fra langt hold. Å dukke er også meget effektivt.

 

Ak - der burde du burste (1-3 skudd om gangen). Beveg deg sideveis sånn: gå til siden - stopp - skyt - gå til siden - stopp - skyt

 

Det er disse våpene jeg bruker mest, og de kan jeg best. Håper tipsene er til hjelp :thumbup:

 

*edit*

 

som mange av de andre har sagt; bruk 'walk' ofte. Lyd er et MEGET undervurdert element i cs. Da hører ikke de andre at du kommer, og du kan høre noobsa som løper mot deg. Lær deg når du skal løpe og når du skal gå.

 

- kjøp alltid kit, det er ofte forskjellen på serier og tap

 

- lær deg å bruke granater

 

- kjøp kevlar (og helmet)

 

*edit2*

 

Å finne den riktige 'sensen' for deg er også MEGET viktig. Ikke bruk det som som proffene, finn den som er riktig for deg.

 

Det er OK å campe til en viss grad. Feks når du passer en bomsite, passer på bomba, eller passer på gislene. Ikke bry deg om at alle 'wannabe proffene' skriker: 'lolz omg campern00b 2k!!1

Endret av Ob3yM3
Lenke til kommentar
Og - ikke bruk cheats!

 

Kun lamere bruker cheats :)

Jepp, en kompis av meg, lastet ned cheats til Cs, før han begynte med dette var han faktisk ikke så aller værst, men cheats monstret fanget han og han ble dårlig til slutt. Han ble også Radar bannet, noe jeg synes er tilpass for alle som cheater;)

han her kjenner jeg å til :b

Lenke til kommentar

Mitt syn på fUzZy^ sitt poeng er: spill på servere du trives på. Det spiller ingen rolle om du blir most værre enn epler (aka eplemost ... :roll: ), eller om du ender opp med å knive folk i motlagets spawn fordi de har fått en telefon fra mor. Poenget er at du skal trives. Med mindre du er som meg, og skal bli god uansett hvor jævlig prosessen er... :thumbup: vel, noe overdrevet. Du holder ut lenger når det er gøy, rett og slett.

 

I den forbindelse må det også nevnes: ikke velg en server med flere spillere en PC´en din takler. Min PC takler ikke 32 spillere ( :( ), for da lagger det noe fenomentastisk. 24 går til nød an. 16 spillere er ideelt for min PC.

 

Og ikke minst: det er STOR forskjell på brettene når det er tynt befolket (f.eks. til sammen 8 spillere), og når det er tettpakket med folk (opp mot 32 spillere). Taktikken for de to situasjonene er totalt forskjellig. Bare så du vet det ;)

Lenke til kommentar

Har merket at det er flere som sier ikke camp, dette er både rett å galt. Når du er T og beskytter bomba da er det litt lurt å campe. Også hvis det er du mot 5stk, da vil jeg anbefale deg å campe hvis du ikke vil løpe i døden da. Spørs jo litt hvilket våpen du har også. Men hvis du bare har gunnern for hånd, så camp!

 

Men hvis det jeg nevnte nå ikke er situasjonen du er i, så IKKE camp. Da blir det bare mye whining!

 

Off topic: Jeg campa bak en kasse med pistol en gang, tok ut hele ct laget på aztec! :w00t:

 

Og for guds skyld, spill til du blir god! Ikke gi deg fordi om du har -100 i score! Spill, spill og spill da får du skillz that killz!

Endret av JokuM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...