Gå til innhold

Hva er den beste maten/drikken?

perstian

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje en litt unødvending, men jeg syns det er veldig "spennende" å høre hva folk syns er den beste maten/drikken.

Kompiser i klassen pleier å tøffe seg og sier at "jeg drikker cola hele tiden" osv..

Her kan dere snakke ut om hva den beste maten/drikken er og kom gjerne med en kommentar om HVORFOR det er den beste maten/drikken.

Det beste jeg vet om er et ostehorn med smør og roastbiff + et STORT glass lettmelk.

pga at smaken man får av å spise ostehornet med roastbiff og smør er helt ubeskrivelig og når man avrunder med en melkeslurk så får man den perfekte kombinasjonen :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Pinnekjøtt med poteter, gulerøtter og kålrabistappe er en sikker vinner! :yes:

Enig. Legg til cola, så får du den beste matretten i verda. :dribble:

:love:

Edit: er litt kresen da, spiser ikke gulerøtter og kålrabistappe :p

Endret av Sink
Skrevet
En nystekt Grandiosa og en iskald Cola med isbiter er en sikker vinner hver gang :love: En iskald pils kan også være en utmerket erstatter for cola'n :yes:

Ok, du har fått smaksløkene dine voldtatt i ung alder.

Skrevet (endret)

Reinsdyrfilè med fløtegratinerte poteter, brun saus, div grøntfor og pils er topp. Bestilte dette på julebordet i fjor, smakte himmelsk.

Ellers er jo pinnekjøtt, big one peperoni, rekebagett, og noe med fløtegratinerte poteter knall.

Mye godt her i verden, vanskelig å si hva som er best, noe kan være godt en dag men dårli en annen dag litt avhengig av humør og hva magen vil ha på en måte.

edit: må legge til: taco, ris med godt tilbehør og god saus, reinsdyrkaker(reinsdyr er bra, men nissen blir ikke gla). +++++

Endret av Raggi
Skrevet

Jeg liker norsk mat... Vi har så utrolig mye god mat her til lands :love:

Lammeretter er favoritten, spes. smalahove og fårikål med karve og einebær. Norsk sjømat er kanskje den beste i verden...ikke mye som slår en skikkelig god blåskjellsgryte. Monsterkrabbe er fantastisk godt, så bla opp hundrelappene og smak selv :dribble:

Ellers liker jeg pasta...er meget svak for litt kraftige pastaretter med biffkjøtt og gjerne en flaske Reserva :thumbup:

Skrevet
En nystekt Grandiosa og en iskald Cola med isbiter er en sikker vinner hver gang :love:  En iskald pils kan også være en utmerket erstatter for cola'n :yes:

Ok, du har fått smaksløkene dine voldtatt i ung alder.

Godt mulig :p

Skrevet

Seriøst så mange svar det har kommet :)

Men den der med Grandiosa og Cola er egentlig det verste jeg har hørt..

Kjenner ingen som syns at Grandis er godt :p

Jeg kan godt spise en grandis på LAN o.l. men når det er snakk om pizza så er det ingenting som slår en hjemmelagd :love:

Skrevet

Nei huff!

Som en bruker sa lengre opp i tråden, du har fått voldtatt smaksløkene i tidlig alder..

Prøv litt hjemmelagd du, så kanskje du skifter mening :)

Skrevet

Prøv litt revet Ridderost på pizzaen...trenger ikke mye, da den er god og sterk på smak og har mye fett i seg, så bland den ut med vanlig gul/hvitost.

:fun:

Skrevet (endret)

Tzatziki-dip kommer langt oppe på listen. Kylling er også utrolig godt, og nystekte bakevarer generelt (brød, ostehorn, boller osv).

Edit: Kaiern er inne på noe - (hvitløks-)gratinerte poteter er utrolig godt, med biff og bernaise-saus.

Endret av bhsand

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...