Gå til innhold

Anbefalte innlegg

!Eg er lei av alt bråke som kommer fra den pcen som eg har stående nå. Eg har derfor bestemt meg og skaffe meg vannavkjøling. Dette med vannavkjøling ga meg eit nytt problem PLASS!!!. Får og løse dette valgte eg og bygge meg eit heilt nytt kabbinett. Eg bestemte meg fort at eg ville ha tre og at eg ville ha trestruktur som mønster. Etter å ha sett lit på forumet så fant eg eit program som eg kunne lage 3D bilde av tankene mine. Etter at det blei gjort så kom eg fram til dette

 

pc.jpg

 

pc2.jpg

 

planen var og ha gansske tykke vegger i tre og ein plexiglass på toppen. LCd skjermen som er på bilde har blidt tatt vekk siden denne ødeleger trestrukkturen.

 

 

Etter og ha tenkt ein del på korleis dette skulle se ut så fant eg for ut at eg ikkje hadde kunskap, tolmodighet eller utstyr til og få dette til. Eg tok derfor kontakt med ein lokal snekker.

Han kunne lage kassen slik som eg hadde tenkt for ein god pris. Kassen blir Bygget i eik, den skal beises ned slik at den blir mørk med glatt og fin overflate.

Størrelsen på kassen er 60/55/45 (L/B/H). tykkelsen på platene er 20mm

 

Snekkeren har fått teikningane og div hardware av meg nå slik at han kan tilpasse hullene best muligt.

Mange tenker sikkert på hva eg skal med ein Worklog når eg ikkje skal bygge det selv. Men til dere så vil eg si at det gjenstår mye etter at han er ferdig med kassen. eks innstallering av diverse utstyr og slikt.

 

Hardware som eg har i Pcen er

 

Hovedkort: MSI 915P NEO2 P (S775).

CPU: intel P4 3.4GHz (S775)

Ram: Corsia Value PC422 DDR2 512mb *2

Skjermkort: Asus AX800XT

harddisk: Seagata Barracuda 200Gb

Viftestyring: mCubed SL4

PSU: MIST 500W (den nye på microplex)

 

Denne pcen funker fint men lager ein del lyd.

 

Har derfor innvester i følgene utstyr som kommer dei nærmeste dagene:

 

Danger Den vannblokk, CPU, RBX 775

AC vannblokk, aquagrATIx, X800

Danger Den vannblokk, chipset

Swiftech MCP650 vannsirkulasjonspumpe

AC vanntank, "aquatube", Blå

HW Labs radiator, "BlackIce Extreme III"

 

I tilleg til dette så kommer det jo div koblinger og slikt. skal bruke 1/2"ID slanger så noko av utstyret trenger nye nippler.

Pumpen har eg planer om og koble opp til viftestyringen min.

Ta har eg eit problem med at viftestyringen min gir max 15W per kanal. mens pumpen trekker 17på max. så får og ungå og brenne opp vistestyringen så må eg prøve og få koblet sammen 2 porter. Har sendt ein mail til mCube for og finne ut hvordan software til mCube må endres får at dette skal funke..

 

Eg håper på at det ikkje vil ta for lang tid for og få det opp og gå. Men eg tar ein forhandsregel med og fikse opp i den eldre pcen slik at eg kan holde dere oppdatert vist det skulle gå gale:)

 

 

Mvh:

 

Birger.

Endret av lordbiggi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Detta virker som et fett prosjekt!

 

Gjør jo ikke noe at du ikke lager kassa sjøl. Mange som har worklog her kjøper jo et kabbis før de modder det uansett :p

 

Virker som om du skal vannkjøle det meste... du skal ikke ta med diskene også da?

 

Og skal du bare ha glatte flater på utsiden av kassa? Ikke noe særpreg? ... bare nysgjerrig :blush:

 

Lykke til!! Følger med...

 

Knut

Lenke til kommentar

Hei.

Takker for tilbakemellingene:

 

knutjoha:

Skal vannkjøle det meste ja. hardiske kommer etterhvert. Skal først få kassen til og gå, så skal eg innvestere i ein til HD. og ein dobbel HD kjøler fra komplett.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301626&cks=PRL

noen som har nokon erfaringer med denne.

 

utsiden på kabbinette vil jo bli preget av trestrukturen. døren som skal inn i fronten vil jo også ha ein viss innvirkning i utsene. Men nokon serpreg blir det vel ikkje. skal ha UV-lys inne i kabbinette, også har eg innvestert i ein UV-penn så planen er at eg skal kunne teikne noko oppe på plexsiglasset. dette vil vel kasnkje gi den noko særpreg.

 

Mvh':

Birger

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

UPDATE!!!

 

Kassen har nå kommet til bake fra snekkeren.

Resultatet ble slik

 

Bildene finner du hær:

http://home.no/lordbiggi/PC <--- sitter på "reserve pcen", så eg har problemer med og lage dei mindre

 

Personligt så synest eg resultate blei bra. Den er muligens litt stor men det for eg fikse med bare og hive inn meir HW :D

 

Var heller ikkje så fornøyd med tanken, så eg har bestemt meg for å prøve og bygge meg ein eigen tank i plexi, er det nokon somm har noko tips til bygging av tank??

 

Det som skal gjenstår nå er:

- Lakkere og montere Hovedkortbrett

- Lage Tank

- feste raddis og PSU til kassen.

- Få det til og funke.

 

Satser på og komme med ein ny update om eeit par dager da eg skall ha fått glasset som eg skal ha på toppen.

 

Mvh:

Birger

Lenke til kommentar

Hei.

 

Takk for fine kommentarer :)

Tanken som eg har planer om og bygge, skal være 10/10/30cm (L/B/H)

Har valgt at den skal stå under hullet på høgre veggen.(samme siden som PSUen)

Grunnen til at den er så høy er at eg vil få utlufting høgare i kabbinettet, og at den må være litt stor for og passe inn:)

Endret av lordbiggi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...