Gå til innhold

Vil ha MP3 mobil!


Olaff

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Symbian telefoner kan laste ned en MP3 spiller men lyden blir mono osv.

hva snakker du om? Jeg har P910i med Unreal MP3-spiller og lyden er veldig stereo

[|0_o|]

Men P910 kjører vel ikke Symbian? ;-)

Joda, men du mente jo en del Nokia-telefoner, som f.eks 6600, 3650, 3660 osv som kan laste ned MP3-spiller, men som ikke har stereolyd.

 

Ja, P910 kan vel ha 1GB minnekort.

Lenke til kommentar

Før man vurderer mobil med mp3-spiller, vær klar over at man blir prisgitt det headsettet som leveres med mobilen. Man kan ikke velge og vrake som på en konvensjonell mp3-spiller. Dermed kan en kun velge blant det tilleggsutstyret produsenten tilbyr for den aktuelle mobilen, eller evt. utstyr laget av tredjeparts produsenter.

 

De fleste mobiler har jo ikke 3,5mm minijackuttak, som er standarden for mp3-spillere. Jeg tviler på at det finnes noen i det hele tatt, som selges i Norge. Det finnes kanskje noen få telefoner med 2,5mm minijack. Utvalget av hodetelefoner her er ok, men det blir mest av den typen med øreplugger.

 

Jeg fant også ut jeg skulle satse på mp3 i mobil, men pga mangelfull bass, valgte jeg å kjøpe en mp3-spiller i tillegg til mobilen, noe jeg ikke har angret på. En slik spiller gir ofte flere muligheter enn en som er innebygd i en mobil.

 

Det beste er om du prøvelytter før du kjøper. Enten i butikken eller hos kjente. De færreste butikker har muligheter til å la deg prøve mp3-filer i mobilen. Dog kan du få det med bl.a Samsung D500, fordi den har et par filer som følger med standard. Muligens også enkelte modeller fra Sony Ericsson (kun som ringetoner).

Lenke til kommentar

Om en mobil har megapixelkamera eller VGA-kamera, er absolutt ikke avgjørende for bildekvaliteten. For det første kan kameraer med høy oppløsning ta kun uklare bilder til tross for pixelmengden pga. dårlig optikk. For det andre er øyet mer opptatt av fargegjengivelse og kontrast enn av detaljmengde.

 

2,5 mm-plugg er jo supert, det! Bare å kjøpe en overgangskabel på fem cm, så kan du koble til hva det måtte være:). Følger det kun med "vanlig handsfreesett", kan man skjære opp og lodde på en 3,5 mm hunn:).

Lenke til kommentar
2,5 mm-plugg er jo supert, det! Bare å kjøpe en overgangskabel på fem cm, så kan du koble til hva det måtte være:). Følger det kun med "vanlig handsfreesett", kan man skjære opp og lodde på en 3,5 mm hunn:).

jeg har lett opp og ned for en overgang fra 2.5mm til 3.5mm ..hvor finner du den? fant ikke på Google, Clas Ohlson eller HiFi Center/Klubben (de visste ikke at 2.5mm fantes:P)

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar

Du stiller jo ganske store krav til din neste mobil må jeg si :)

 

Kan du leve med et dårligere kamera som ikke kan filme, og mindre minnekort er E398 et godt valg. Veldig god lyd, men foreløpig finnes det kun 128mb minnekort tilgjengelig så vidt jeg vet. Stereo headset og datakabel følger med, og prisen er ikke så ekstremt høy heller. Skjermen er hvertfall bra :)

Lenke til kommentar

*sikker og ser på min D500 med et stooooort smil*:)

Den er råfin, super men kansje litt liten skjerm, og genial sånn liten høyttaler-dings:D

Eneste haken jeg har funnet er at du må åpne den i spill, og hvis du lukker den igjen slåes spillet av :D og.. hmm.. at den ikke har støtte for memo-stick...

 

Konge tlf!! :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...