Gå til innhold

kombinasjonen Warrior og Guns

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Folkens

Det virker som jeg er den eneste som har kombinasjonen warrior class og bruker samtidig rifle.

Jeg skulle egentlig være Dwarwen hunter, men hater dyr, både i virkeligheten og i spill. Så jeg kan ikke ha en eller annen dum pet løpenede rundt meg.

Da ble det warrior! human. Gøy i nærstrid med warrior. Kom meg til lvl 10 før jeg begynte å spørre rundt etter NPC's som kunne lære meg guns. Fant en i Ironforge. Kjøpte meg en rifle til 5 sølv og 200 heavy shots.

Og jeg må si det...Det er få ting som er så stilig som når personene min trekker opp rifla fra bak på ryggen...gjør et hærlig ladegrep..legger ann..klemmer til..PANG..projektilet suser og en sinnsykt flott kruttrøyksky kommer til syne. To skudd før fiende når meg. Da er det nærstrid som gjelder og dette mestrer jo jeg perfekt.

Har valgt engineering og mining som yrker, da jeg akter å produsere mine egne skudd og etetrhvert egne gode rifler.

Eneste som er dumt er at skyteavstanden ikke er allverden...skulle gjerne vært lengre, men kanskje det bare er hunters som har denne muligheten.

Noen som har kommentarer eller har valgt samme combo selv? Eller er jeg unik? LOL

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe du er så langt fra unik som det går an å komme.

70% av alle warriorer bruker gun. De resterende 25% bruker bow, mens 5% noobs ikke har skjønt at de må ha ranged for å pulle.

Skrevet

Ja..det er jo en kul combo. I hvertfall nå som jeg ikke har full plate armor liksom. Kommer til å se litt komisk ut når jeg trekker fram rifla iført full plate med pottehjelm osv...LOL..men men..det får stå sin prøve..man kan jo velge å la ikke hjelmen vise i spillet da..selv om man har den på..

Og jeg spiller jo litt i Stormwind osv...og stort sett, når man en sjelden gang ser noen fyre av med rifler så er det hunter dverger...

Folk lurte på hva i all verden jeg var for noe da jeg trakk opp rifla å plasserte en blyklump midt i pannen på en ku som sto 4 meter bortenfor den gjengen med spillere jeg sto blandt.

Skrevet
70% av alle warriorer bruker gun. De resterende 25% bruker bow, mens 5% noobs ikke har skjønt at de må ha ranged for å pulle.

LOL...javel?..mulig det, men ikke i det området jeg spiller...og ihvertfall ikke human warrior's...har sett noen dverger med rifle og det er ikke sikkert disse er hunters...80% av de 70% som bruker min combo er sikkert dverger

Skrevet

Visst man kun har ranged for å pulle så er det jo like greit med kastevåpen. Det som er bra med kastevåpen er du ikke tar opp en container slot for ammo.

Skrevet

Bare for morro spilte jeg en krigeralv med rifle i den europeiske betaen. Var ikke spesielt mange andre med rifle rundtomkring i alveområdene...

Kunne vært artig om det hadde vært mer forskjell på skytevåpnene, f. eks. slik at rifler og armbrøst kan sikte og skyte uten spesiell pause, mens å lade tar lang tid. Du kunne da løpe rundt med ladd skytevåpen, klar til å fyre av et skudd selv om du blir overrumpla. Buer kunne da vært kjappere, men du må "lade" før du kan skyte første skuddet (slik det er nå).

mens 5% noobs ikke har skjønt at de må ha ranged for å pulle.
Ser det ofte som enklere å lure kun en mob hvis jeg går forann fienden i eksakt riktig avstand. Får da en mob i stedet for en hel leir på nakken som du ofte ville fått hvis du hadde skutt inn i gruppa. Men for all del, er ikke dumt å mjuke opp fienden med 1-2 skudd før nærkampen starter! Kommer dog ann på situasjonen.
Skrevet

Jeg har hørt at man kan skaffe seg kikkertsikte for å kunne skyte lenger....

Dette blir konge. Så enten kjøper jeg et, eller jeg lager et selv...tenker jeg blir mye å finne i Ironforge de neste dagene..må lete meg fram til bluprint av scope...og av heftigere full metal jacket kuler.....

Skrevet
Jeg har hørt at man kan skaffe seg kikkertsikte for å kunne skyte lenger....

Tja.. så ikke så mye til kikkerter i betaen, men av det lille jeg så av dem var i allefall de to første modellene henholdshvis +1 og +2 damage. Så ikke noe +range.

(Har ikke spillet akkurat nå, så får ikke sjekka, men tror det jeg skrev skal stemme.)

Skrevet (endret)

Jeg synes nå at en stål panzera warrior passer mye bedre med crossbow...

Men nå er nå jeg litt opptatt av sånne ting... :p Nelf er det fy fy å ha gun...

Dei må ha bue uansett. Hunter human må også ha bue. (folk med lær passer det best ha bue hvis dei har en normal størrelse.)

Dverger kan i allefall ikke ha bue, dei MÅ ha gun.

Rogue må helst ha kastekniver, men det går også med armbrøst.

Oppsummering:

Bue: Nelf og andre folk i normal størrelse som bruker max lær.

Gun: Dverger....

Armbrøst: Panzera warrior og paladin.

Kastevåpen: Rogue (også med crossbow)

Endret av Liestöl
Skrevet

De fleste warriorne jeg har møtt i det siste har skjønt at de må ha avstandsvåpen, og siden guns gir ok skade pr.skudd har de vel gått for dette. Litt trist for meg, som hunter, at jeg ikke får lov å styre kampene ved alltid å pulle lengre.

Hmm Tauren burde vel egentlig ha bue... Men jeg fikk akkurat en enda finrere gun. Hmm.

Skrevet

Gun ruler....Syntes godt Gun passer til human egentlig. Det er jo egentlig vi mennesker som har laget skytevåpen. Men kan bli seende merkelig ut med full rustning og gun da. Men som sagt så kan det delvis skjules.

Skrevet

Er Warrior og kjører gun-style, er foresten kameraten Creeping_Death snakker om :) og vil bare si at det er sinnsykt digg å få fyrt av et par skudd før man må inn i kampen! Også følelsen av hvis beastet man sloss mot flykter på slutten av kampen med lipe HP, så ser dvergen min dra frem rifla og fyre av et skudd så han faller om :love: Nydelig..!

Er også litt lei meg for rangen til rifla, kan liksågodt charge hvis jeg løper alene i battle stance for litt ekstra rage, men nå har jeg fått et guildmedlem til å sende meg en scope(som jeg håper øker rangen :hmm: ) og det skal blir konge! Gleder meg til å gå inn på WoW senere i dag å sjekke mailbox'en min :D

Litt kjedelig at gunbagen tar opp en containerslot og :( men noe må man jo ofre for å se barsk ut ;)

Men er det noen som vet om det er mulig å sette scopen på en rifle og så bytte hvis jeg får ny rifle..? for den rifla jeg har nå er ikke så mye å se til :whistle:

Warrior dverg med rifle er DIGG :thumbup:

Skrevet

Ranged er ganske vanskelig å kombinere med Charge, og når en er i party så er det _relativt_ høy sannsynlighet for at warrior ikke står for pulling, så jeg så ikke helt behovet for ranged. Nå er jeg paladin og gir blanke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...