Strezet Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Lurer på om jeg skal kjøpe meg en ekstern harddisk som har USB2 tilkobling. Men selve pc'en min er litt utdatert, og har kun USB1, noen som vet om jeg kan koble den hardisken me USB2 i USB1? Jeg skjønner at det blir tregere overføring eventuelt. Hvis dette ikke går, går det da ann å kjøpe et "kort" som man setter inne i pc'en med USB2 tilkoblinger på? hva koster i såfall det?
Ulvestad Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 begge deler går. Usb 2 er tilbakekompatibelt med usb 1. Problemet ditt blir kanskje å finne disken. Men det er avhengig av kor gammel maskinen din er. Men å kjøpe eit kort som har usb 2 vil vere ei unødvendig innvestering om du da ikkje skal bruke den mykje. prisen er fra 150 kroner og oppover.
Ar`Kritz Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 (endret) Her har vi et fint eksempel på et slikt kort. 4 eksterne kontakter, en intern og NEC brikkesett. Edit: du kan koble hva som helst av disker, brennere og annet til denne saken. Det eneste minuset er at du kanskje trenger drivere til en del enheter hvis du kjører Windows 98/ME. Endret 15. februar 2005 av Ar`Kritz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå