Gå til innhold

dårlig 3dmark2001se-resultat med p4 1.8 nw


Anbefalte innlegg

i går byttet jeg ut min aldrende XP1600 og abit kr7a hovedkort med en flunkende fin p4 1.8ghz på MSI 645E MAX2-L Hovedkort.

 

måtte reinstallere winXP siden jeg fikk blåskjerm med meldingen "STOP" helt nederst (fikk merkelig nok samme feilen når jeg byttet fra et hx08-kabinett til vapochill). inn i bios, satt fsb til 133, vcore til 1.575 eller noe sånt, og svosj.. 2.4 finfine ghz.

 

hentet ned 3dmark2001se, fyrte det opp, og fikk lusne 6700ognoe poeng. wtf!? (gf3ti200, 256mb ddr)

 

overklokket gf3'en litt, da kom jeg opp i 7500.. men still; jeg fikk over 8000 når jeg tynte xp1600'en..

 

buhu! er dette vanlig, eller.. ? jeg merker en definitiv forskjell i spill og sånt, men man skulle gjerne hatt noen ekstra tusen 3dmarks å flotte seg med også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert SIS AGP v1.09f driverene?

 

Du vil uansett ikke får en enorm økning i 3Dmark poengene sammenlignet med ditt "gamle" system. Det er som det er nevnt tidligere, AMD systemene er kraftige i spill og multimedia grunnet den effektive FPU enheten i prosessoren. Ditt gamle system basert på Abit KR7A og en XP1600 er faktisk et meget raskt system, spesielt i overnevnte program. Dette har du nå tydelig erfart på den "dyre" måten :smile: (Den billige måten er å lese noen tester på internett). Dersom du skal overgå AMD systemet på denne benchmarken, må du altså temmelig langt opp i hastighet på Intelprosessoren. Med de hastighetene du her snakker om (2.4GHz) skal du nok klare bedre resultater en du klarte med ditt gamle system.

 

Hvilket minne har du i systemet i systemet ditt, og på hvilken hastighet kjører du dette? Som du sikkert vet, så trives P4 prosessoren best i systemer med god minneytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...