Gå til innhold

Trial er det mulig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som fikk tak i CE har en 10-dagers trial de kan gi vekk. Jeg vet ikke om Blizzard tilbyr noen annen form for trial, men jeg tviler egentlig på det.

Skrevet

Utenom 10-dagers trialen som følger med når man kjøper CE er det foreløpig ingen måte å få prøvd spillet.

En måte som funker:

Hvis du kjenner noen med WoW, som stoler nok på deg til at du ikke misbruker accounten din kan la deg låne cd'ene sine og la deg installere det.

Når den personen ikke spiller selv, kan du spille på hans konto siden det i motsetning til diverse andre MMORPGs ikke koster noe å lage ekstra karakterer.

Skrevet

Hmm... er dette helt sikkert?

Jeg lurer på fordi jeg har en kompis som stoler på meg. Og siden vi bor i samme hus er det ikke noe problem angående om han er pålogget eller ikke, det finner jeg fort ut. Men han er litt skeptisk til om det å installere spillet på to maskiner med samme sett med cd-er og samme cd-key kan føre til noen problemer.

Kunne noen som eventuelt har tilgang til WoW-forumene stilt det spørsmålet der?

Skrevet
Hmm... er dette helt sikkert?

Jeg lurer på fordi jeg har en kompis som stoler på meg. Og siden vi bor i samme hus er det ikke noe problem angående om han er pålogget eller ikke, det finner jeg fort ut. Men han er litt skeptisk til om det å installere spillet på to maskiner med samme sett med cd-er og samme cd-key kan føre til noen problemer.

Kunne noen som eventuelt har tilgang til WoW-forumene stilt det spørsmålet der?

Det er ikke noe problem og bruke samme cd til å installere på andre maskiner, se på det som at du installerer en klient!

Det dere kan gjøre er at dere deler account, altså dere oppretter hver deres char på samme konto og spiller disse hver for dere. Kameraten din må da gi deg kontonavnet og passordet sitt.

Ulempen er at bare en av dere kan spille av gangen. Tror heller ikke Blizzard liker denne løsningen...

Skrevet

Det er jo fullt mulig å skulle installere spillet på flere maskiner, tenk om jeg f.eks. øsnker å installere spillet på jobb og hjemme, evt. hos foreldrene mine og hos meg selv... Skal godt gjøres om noen krangler på dette. Er dere dessuten i samme hus har dere vel samme utvendige IP, noe som burde gjøre det temmelig vanskelig for Blizzard å oppdage at det ikke var samme maskin, ikke?

Skrevet
Det er jo fullt mulig å skulle installere spillet på flere maskiner, tenk om jeg f.eks. øsnker å installere spillet på jobb og hjemme, evt. hos foreldrene mine og hos meg selv... Skal godt gjøres om noen krangler på dette. Er dere dessuten i samme hus har dere vel samme utvendige IP, noe som burde gjøre det temmelig vanskelig for Blizzard å oppdage at det ikke var samme maskin, ikke?

Du skjønte tydeligvis ikke hva jeg mente...

Jeg sier jo at det ikke er noe problem og installere på flere maskiner, det er jo tross alt ikke en eneste cd-key i WoW!! Du trenger ingen cd-key for å installere selve klienten (som jo er WoW spillet)

Det du trenger authentification key for er å opprette en account som du bruker i WoW. Denne er det jo ikke noe problem heller å "ha" på flere maskiner da den ligger sentralt på server hos Blizzard uavhengig av hvilken IP du kobler deg til med.

Det som er gråsonen her er at man deler en account, noe Blizzard helt sikkert ikke liker, og noe som da i kraft av retningslinjene her på forumet egentlig er ulovlig å diskutere. DET var mitt poeng!

Skrevet
Det som er gråsonen her er at man deler en account, noe Blizzard helt sikkert ikke liker, og noe som da i kraft av retningslinjene her på forumet egentlig er ulovlig å diskutere. DET var mitt poeng!

Bare våger å nevne det at en EULA (End User License Agreement) er en avtale mellom deg og Blizzard som du må godta for å bruke produktet og/eller tjenesten, og ikke er sammenlignbar med det norske lovverket. Og så lenge du ikke bryter retningslinjene for forumet eller den norske lov, er det da på ingen måte "ulovlig" å prate om slikt? :dontgetit:

Skrevet
Bare våger å nevne det at en EULA (End User License Agreement) er en avtale mellom deg og Blizzard som du må godta for å bruke produktet og/eller tjenesten, og ikke er sammenlignbar med det norske lovverket. Og så lenge du ikke bryter retningslinjene for forumet eller den norske lov, er det da på ingen måte "ulovlig" å prate om slikt? :dontgetit:

Jeg skal prøve å forklare hvordan jeg tenkte :

Blizzard har sagt at account deling er juksing, og at de vil fjerne accounter de finner ut at det har skjedd på. De ser på det som juksing og bruk av programmet på en måte som det ikke var tiltenkt og dermed brudd med ovennevnte EULA'en. Dette blir dermed i brudd med retningslinjene på forumet her som, i hvertfall jeg, oppfatter som strenge med hensyn til div juks.

Men det er mulig jeg bare har blitt paranoid etter x antall advarsler for div annet...

Skrevet

Jo, du har nok et poeng mht. juksing i online Spill. Men jeg mener der finns norske lover som forbyr endring av programvare for å få en ønsket effekt. Men her er jeg på tynn is egentlig. :blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...