Gå til innhold

Åssen bli sterk uten å gå på treningstudio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig. Det første jeg tenkte på var jo å melde seg inn i en klubb - altså begynne med en idrett. Det er aldri for seint å begynne - ettersom du ikke har ambisjoner om OL (anntar jeg) - du har heller ikke sagt noe om idrett.

 

Noen fine idrettsgrener som jeg annbefaler:

- Svømming

- Kickboxing

- fotball

 

Hvis du ikke vil inn i noe organisert trening og trene på egenhånd - hjemme - kan f.eks. å løpe være en fin begynnelse. Jeg vet ikke hvordan fysikken din er, men skal du markere noe muskler - hjelper det ikke med 40% fett på kroppen.

 

Sit-ups er helt greit for å få frem magemusklene, men du blir fort lei dem. her er et alternativ: http://www.trening.no/mndtips.php

- Nesten alt fungerer - bare du står på.

 

Du kan også kjøpe deg noen manualer (koster ikke mer en noen hundre-lapper). Så.... http://www.justfuckinggoogleit.com - så finner du masse program og øvelser med manualer.

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar

Det er veldig mulig ja!

 

Mageprogrammet som er anbefalt er supert, kan anbefale det på det varmeste. Har brukt det selv i flere år, og må si det er veldig bra. Men ikke glem ryggen da!

 

Ta push-ups i flere varianter, armene langt fra hverandre, i skulderbredde og helt intill hverandre. Etter hvert kan du ta på deg en ryggsekk som du legger noen vekter i.

 

Kjøp det en slik stang du kan henge opp i dørkarmer, eller monter en ute hvis du har mulighet. Ta kroppshevninger. Varier med å ta grep med håndflatene fra deg og mot deg. Samme prinsippet som med push-ups, bruk etter hvert en ryggsekk med vekter her også. Hev deg litt raskt opp, og sakte ned. Ta så mange at du klarer tre sierier.

 

Og som anbefalt tidligere, løp litt. Gjerne 20-30 min før du trener styrke.

 

Lykke til med treningen!

Lenke til kommentar
Og som anbefalt tidligere, løp litt. Gjerne 20-30 min før du trener styrke.

No er eg ikkje ekspert på trening, men eg ser ikkje nokon spesiell grunn til å springe før styrketrening. Er det oppvarming du tenker på, så er det betre å varme opp med dei øvingane du skal ta.

Grunnen for å løpe:

(Ostov skrev)

(..)å faktisk få litt markeringer

 

Blir ikke markert av bare å trene styrke..

Endret av glotón
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Og som anbefalt tidligere, løp litt. Gjerne 20-30 min før du trener styrke.

No er eg ikkje ekspert på trening, men eg ser ikkje nokon spesiell grunn til å springe før styrketrening. Er det oppvarming du tenker på, så er det betre å varme opp med dei øvingane du skal ta.

Få pulsen i gang.

 

Må løpe etterpå også, for å tømme glykogenlagrene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

squash hjelper og......

 

men det er 3 sporter som det sies og bruke sesten ALLE musklene i kroppen på, det er SKI som i langrenn, Svømming, og Sykling (dette må være feil, men det er det jeg husker, håper noen korigere meg hvis jeg husker feil)

 

men skal du få noen markeringer ville jeg først blitt "tynn"

 

EIDT:

Ellers har du vel sett den ene Rocky filmene?

Inn på gård med deg, og hogg ved, bær ved osv...

Endret av Sindre
Lenke til kommentar

Veldig viktig hvis man vil ha markerte muskler, at man har 2-3 kardio økter i uka (kommer litt ann på hvor mye du trenere da). Rask gange eller en liten jogge tur.

Bodybuilderne fortrekker rask gange.

 

Ostov: om du ikke vil begynne på treningsstudio; ta sit-ups, push-ups, kanskje skaffe deg noen manualer og en liten benk? Koster ikke mye... :yes:

Boksesekk er også fint å ha ;)

Lenke til kommentar
er det mulig å bli sterk å faktisk få litt markeringer av å trene med å ta sit-ups og alt det der? Noen linker å komme med?

push ups og sit ups er jo en fast vekt så den eneste måten du kan øke på er å ta flere repitisjoner, noe som ikke gjør deg sterkere med kun gir deg bedre kondis (hvis jeg har forstått det riktig)

trening handler om å bli sterkere så hvis du skal få større muskler må du stadig ta mer og mer i vekt.

et alternativ ville da vert å heller kjøpe vekter å ha hjemme :)

Lenke til kommentar
er det mulig å bli sterk å faktisk få litt markeringer av å trene med å ta sit-ups og alt det der? Noen linker å komme med?

push ups og sit ups er jo en fast vekt så den eneste måten du kan øke på er å ta flere repitisjoner, noe som ikke gjør deg sterkere med kun gir deg bedre kondis (hvis jeg har forstått det riktig)

Det gir bedre dynamisk utholdenhet, ikke bedre kondis.

Lenke til kommentar
er det mulig å bli sterk å faktisk få litt markeringer av å trene med å ta sit-ups og alt det der? Noen linker å komme med?

push ups og sit ups er jo en fast vekt så den eneste måten du kan øke på er å ta flere repitisjoner, noe som ikke gjør deg sterkere med kun gir deg bedre kondis (hvis jeg har forstått det riktig)

Det gir bedre dynamisk utholdenhet, ikke bedre kondis.

var omtrent det jeg mente, fant liksom bare ikke ordet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...