Gå til innhold

Åssen bli sterk uten å gå på treningstudio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Visst distansa ein brukar ved å jogge og å gå er like long, so kjem ein til å forbrenne like mykje energi. Det er ihvertfall noko som er pensum ved natur og miljø i dag.

 

Lik distanse = lik mengde energi som trengs.

Det tror jeg ikke stemmer helt, det kommer an på gå- og løpeteknikk. Noen har en bedre løpe/joggetenkikk og bruker dermed mindre energi enn andre på å jogge/løpe.

 

For å ta et eksempel fra dyrenes verden så bruker kenguruer veldig lite energi når de hopper fort, mens de bruker mer hvis de hopper sakte bortover.

 

Vil nok heller tro at hvis du bruker ca. like lang tid, ikke distanse, vil du bruke tilnærmet lik engergi. Men angående dette med fettforbrenning så spiller også andre faktorer inn. Det er viktig at pulsen ligger innenfor et bestemt antall slag per minutt, og dette antallet skal ikke være for høyt. Det kan lett bli for høyt dersom man jogger. Mener å huske at pulsen skal ligge på et sted rundt 60% for at man skal brenne optimalt med fett, men husker ikke tallet nøyaktig.

Lenke til kommentar
Visst distansa ein brukar ved å jogge og å gå er like long, so kjem ein til å forbrenne like mykje energi. Det er ihvertfall noko som er pensum ved natur og miljø i dag.

 

Lik distanse = lik mengde energi som trengs.

Kanskje du burde spørre skolens gymtrener ?

 

Nå har ikke jeg noen peiling på idrett og det å kaste bort energi på å løpe fra en plass til en annen, men jeg broren min er med i en treningsgrupper hvor de har diverse program for hva du skal trene på.

 

Der fortalte han at de brukte å gå 1 time(husker ikke tidsintervallet) for å drie på med det de kaller "fatburning".

 

Det og løpe øker bare kondisjon.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...