Knutsi Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 At opprettelse av brukerkontoer falt sammen da spillet ble sluppet i USA er i og for seg forståelig, og kunne vært en feil fra Blizzards side. Men at det også ryker her i Europa er virkelig problematisk. For det første sitter det vanvittig mange mennesker der ute som (meg selv inkludert) som har gått tidlig fra jobb, skulket skole, stresset og sansynligvis avlyst avtaler og en mengde ting de ellers ville gjort fordi Blizzard sa spillet skulle slippes i dag. Men erfaringen fra USA burde farge landseringe her i Europa. At de ikke har kapasitet er egentlig ganske ille. Så jeg synes noen virkelig burde si ifra til Blizzard denne gangen, med mindre vi får en sikkelig forklaring, og en god unnskyldning fra de. Problemet er at om to dager er alt dette trolig glemt, og alle spiller og koser seg. Jeg ser ikke bort fra at Blizzard har kalkulert litt med dette, og ikke satset _godt_nok_ på tilstrekkelig dekning, nettopp fordi de vet at ingen kommer til å boikotte de, eller levere tilbake spillet fordi det ikke virket i dag. Konsekvensene av et kollaps som det vi ser nå er minimale... Jeg kommer i allefall ikke ha han hjerte til å levere tilbake spillet. Det er jo så vanvittig bra! (= Men det er like fullt et stort problem som Blizzard burde forstå de ikke kan leve med... Men det siste, og nesten mest irriterende kan du lese i min post her: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=...0entry3668869 Når ble egentlig USA landseringen vellykket? Mvh, . Knut S. Ps:
ArizarD Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Som du selv sier...om noen dager blir alt glemt og alle koser seg. Bare fordi du er dum nok til å skulke jobben for å spille et spill er god nok grunn til at jeg sier: Synd for deg. So what om det er stor pågang osv? Gjør ikke noe. -_-
haarod Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Kan ikke si meg mer enig.. Man lærer av sine feil sa en gang en mann, men dette gjelder tydeligvis ikke Blizzard.
Ol'H Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Bare fordi du er dum nok til å skulke jobben for å spille et spill er god nok grunn til at jeg sier: Synd for deg. Er vi dum fordi vi har lyst til og gjøre noe vi har gledet oss til lenge.... ? So what om det er stor pågang osv? Gjør ikke noe Er ikke pågangen men dekningen til blizzard for denne pågangen han klager over. Btw er helt enig med trådstarter.
Sponis Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 (endret) Trur dette er rein taktikk fra Blizzard. Vist de hadde åpnet account creation for fult vill det blitt stor overbelastning på realmene, i tilleg til at de ville blitt heilt fult i start områdene, og de ville bli mangel på beast å drepe. No har account creation vært oppe to ganger og har gått ned igjen, så eg trur dei tar det gradvi. Dei som kom inn i natt er jo no ute av start områdene. Endret 11. februar 2005 av aleksanderrr
Kasp Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Trur dette er rein taktikk fra Blizzard. Vist de hadde åpnet account creation for fult vill det blitt stor overbelastning på realmene, i tilleg til at de ville blitt heilt fult i start områdene, og de ville bli mangel på beast å drepe. No har account creation vært oppe to ganger og har gått ned igjen, så eg trur dei tar det gradvi. Dei som kom inn i natt er jo no ute av start områdene. Jeg tror neppe at Blizzard kjører en taktikk som innebærer at flere tusen fans ikke får registrert seg, tenk logisk..
Ol'H Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Da er det isåfall en veldig teit taktikk... Ja la oss få misfornøyde kunder, ja la oss! Men konspirasjonteorier er jo alltid like kult.
xminator Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 De har allerede mekanismen for å holde ute spillere om det blir for mange på en gang. Så det er ikke derfor. Det er rett og slett manglende planlegging. For når vi har fått opp kontoen, så er det neste hinder: Køer. For de kommer, vent og se søndag
stoltz Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Trur dette er rein taktikk fra Blizzard. Vist de hadde åpnet account creation for fult vill det blitt stor overbelastning på realmene, i tilleg til at de ville blitt heilt fult i start områdene, og de ville bli mangel på beast å drepe. No har account creation vært oppe to ganger og har gått ned igjen, så eg trur dei tar det gradvi. Dei som kom inn i natt er jo no ute av start områdene. Greit nok det, men jeg synes litt synd på lillebroren min som begynte å grine . Så blizzard har værsågod å få account creation på lufta igjen!
Knutsi Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Skrevet 11. februar 2005 Trur dette er rein taktikk fra Blizzard. Vist de hadde åpnet account creation for fult vill det blitt stor overbelastning på realmene, i tilleg til at de ville blitt heilt fult i start områdene, og de ville bli mangel på beast å drepe. No har account creation vært oppe to ganger og har gått ned igjen, så eg trur dei tar det gradvi. Dei som kom inn i natt er jo no ute av start områdene. I så fall kunne de sikkert fint implementert et system som kjørte godkjenningsprosessen som en "batch". Dvs. at alle kunne registrere sine konto data, sin nøkkel etc. Å ta imot denne informasjonen er ikke en enorm belastning. Så kunne de hatt et automatisert system som crunchet gjennom denne listen i et gjevnere tempo, og en status side der du kunne se status på hvorvidt din konto var godkjent, eller "pending for approval" etc. Hele denne prosessen kunne unektelig vært bedre avviklet.... /= Mvh, . K
Vulkanuz Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 jeg holder på å bli gal her... har sittet her i tre kvarter med å oppdatere siden hvert andre minutt..jeg vil spille wow for f***..er forresten helt enig med knutsi...
xminator Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Resten av oss er oppe i 4 timer. Spiller eq2 i vindu og oppdatere mellom tradeskillingen
MindTooth Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Synes dette ikke gjør noe... Det er synd for de som har skulket skolen o.l., men det sier seg selv! Å skofte skole/arbeid for et dataspill? Blir likssom dumt av Blizzard å invistere i servere som tåler det første døgnet med mange hundretusen registrerende, og etter ét døgn så er det over, og de sitter igjen med kejmpe brae servere de ALDRI for brukt igjen... Er bare glad hvis jeg får spilt i det hele tatt jeg
Hjelmn Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Synes dette ikke gjør noe...Det er synd for de som har skulket skolen o.l., men det sier seg selv! Å skofte skole/arbeid for et dataspill? Blir likssom dumt av Blizzard å invistere i servere som tåler det første døgnet med mange hundretusen registrerende, og etter ét døgn så er det over, og de sitter igjen med kejmpe brae servere de ALDRI for brukt igjen... Er bare glad hvis jeg får spilt i det hele tatt jeg tror ikke det hadde vært noe stort tap for blizzard, får inn flere millioner i løpet av denne ene dagen allikevell
Bone Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Synes dette ikke gjør noe...Det er synd for de som har skulket skolen o.l., men det sier seg selv! Å skofte skole/arbeid for et dataspill? Blir likssom dumt av Blizzard å invistere i servere som tåler det første døgnet med mange hundretusen registrerende, og etter ét døgn så er det over, og de sitter igjen med kejmpe brae servere de ALDRI for brukt igjen... Er bare glad hvis jeg får spilt i det hele tatt jeg Dette her er jeg litt enig i! Tenkte jeg skulle skrive et innlegg selv å si det samme, men jeg orket ikke å taste på plass så mange ord akkurat nå... Sitter og spiser! ..fikk forresten CE fra Spiderman i Oslo etter litt kø ved midnattsrushet natt til i dag. Og jeg fikk regget meg rundt 03, eller noe slik.. Nå er jeg på jobb..
xminator Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Så det gjør ikke noe? Hva med de av oss som IKKE skulket jobben, og dermed havnet midt i køen? For å si det slik, tiden i helgene blir jævlig verdifull når man jobber fulltid. Kanskje du ikke har oppdaget dette enda?
smetho Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Slik vil det alltid være når spill er så hypet opp (ikke uten grunn kanskje, men allikevel). Slik var det med HL2 også, og slik vil det bli i fremtiden. Å si at Blizzard har driti på leggen på grunn av dette blir rett og slett dumt. Ha litt tålmodighet da! Ta deg en bolle i mellomtiden..
Omar Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Synes dette ikke gjør noe...Det er synd for de som har skulket skolen o.l., men det sier seg selv! Å skofte skole/arbeid for et dataspill? Blir likssom dumt av Blizzard å invistere i servere som tåler det første døgnet med mange hundretusen registrerende, og etter ét døgn så er det over, og de sitter igjen med kejmpe brae servere de ALDRI for brukt igjen... Er bare glad hvis jeg får spilt i det hele tatt jeg Aldri bruk for igjen? Det hadde isåfall vært bedre om de tok ned forumene, og satt opp et par av de serverene som mirrors til Signup siden.
Ol'H Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Slik vil det alltid være når spill er så hypet opp (ikke uten grunn kanskje, men allikevel). Slik var det med HL2 også, og slik vil det bli i fremtiden. Å si at Blizzard har driti på leggen på grunn av dette blir rett og slett dumt. Ha litt tålmodighet da! Ta deg en bolle i mellomtiden.. Hva har dette med "hype" og gjøre om jeg tør spørre? Liker ikke boller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå