Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny åndverkslov idag


Anbefalte innlegg

:hmm: Lurer på hvor mange i dag som er over 10 år og driver med dette, eller kan litt om det? Ser liksom for meg snart at dagsorden i rettsalene blir sånn: I dag er det 10 saker om mp3/divx pirater og slik vil dagsorden være i mange år. For det er vel ikke å overdrive å si at minst 200 000 av norges befolkning har en mp3 spiller. Får man tid til å ha draps saker o.s.v i retten eller vil all piratkopiering ta helt over

 

Lurer på hvordan den kriminelle lav alder spiller inn her? Siden det må jo være ekstremt mange under den kriminelle alder som driver med dette :shrug:

 

Blir det sånn at man går med en godt gjemt mp3 spiller i jakka og en synelig bærbar cd-spiller i hånda, slik at hvis politiet kommer og skal se hva du lytter på så drar du frem den bærbare cd-spilleren med orginal cd i

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ifølge nyhetene hadde platebransjen et knallgodt salgsår i 2004! Alle spådommer om at nedlasting ødelegger salget er bare propaganda for å få igjennom denne loven.

Det skal blir spennende å se tall for 2004 - det blir i så fall første gang på fem år at det ikke har vært nedgang i musikksalget på verdensbasis.

Jepp, det er rart hvordan platebransjen også påvirkes av nedgang og oppgang i den globale økonomien.

 

AtW

hehe så sant så sant.

og:

Plate salget har faktisk gått opp(per artist på topp), men pga av dem "store stygge" ikke gir ut så mange artister pga at dem sikkert ikke kommer seg inn på top20. og da går jo total salget ned, færre artister = minder solgte cd'r. også er jo veldig kjekt å vite at britey med venner selger som aldri før...

 

 

*yay* måtte mtv og alt av "artister"(les=boybands/britney etc.) som bare blir funnet/puttet sammen i band uten noe ferdigheter utenom en bra stemme og vakker kropp forsvinne for evig og alltid.

Virker som noen ikke liker fakta at plate/film salget holder seg oppe...

 

Det er ikke bare de "store stygge" og Topp 20 som går så det uler. NORSKE PRODUKSJONER(!) hadde en salgsøkning i volum på 32% i 2004

 

http://www.ifpi.no/statistikk/2004/hoved2.htm

 

:hrm:

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange i dag som er over 10 år og driver med dette, eller kan litt om det? Ser liksom for meg snart at dagsorden i rettsalene blir sånn: I dag er det 10 saker om mp3/divx pirater og slik vil dagsorden være i mange år. For det er vel ikke å overdrive å si at minst 200 000 av norges befolkning har en mp3 spiller. Får man tid til å ha draps saker o.s.v i retten eller vil all piratkopiering ta helt over

 

Lurer på hvordan den kriminelle lav alder spiller inn her? Siden det må jo være ekstremt mange under den kriminelle alder som driver med dette shrug.gif

 

Blir det sånn at man går med en godt gjemt mp3 spiller i jakka og en synelig bærbar cd-spiller i hånda, slik at hvis politiet kommer og skal se hva du lytter på så drar du frem den bærbare cd-spilleren med orginal cd i

 

 

HEh i fjor ble det alene solgt 300 000 mp3 spillere i norge =) så du kan jo tenke deg rettsalene framover.. halve norges befolkning dømmes fordi musikk bransjen skal tjene mer penger

Lenke til kommentar

Har pr i dag omtrent 450 originale dvd'er, og kanskje 5 divx'er. Kan garantere at dersom filmbransjen blir griskere nå så blir det ikke aktuelt å kjøpe mer film, men da heller å låne filmer hos kjente til man får dobla antallet :w00t:

Musikk; antakelig 6 år siden sist jeg kjøpte musikk, men jeg hører ikke så mye uansett.

Lenke til kommentar

Hmm satt å så på reklame for mobiltelefon, og brått så slo det meg at WOW nå må det bli billige mobil telefoner. Jeg mener siden mange mobiler har mp3 spiller og dette er en funksjon som har blitt ulovlig må jo prisene synke.... eller? Plutselig er mp3 spiller på mobilen noe som trekker ned kvaliten av mobilen.

 

Ser for meg en konklusjon på en mobil test

+ bra skjerm

+ blåtann

+ bla bla bla

 

- mp3 spiller

- støtte for mpeg 4 (er jo noen mobiler som har det)

 

Eller test av mp3 spiller

 

+ liten og lett

+ bra batteri, kan vare i 5 år

 

- støtter mp3

- kan ikke spille vanlige cd'r

 

Dette blir jo nesten mer og mer artig jo mer man tenker på det

Lenke til kommentar
IDIOTI!!!

 

SÅ hva blir lov å ha på mp3-spilleren da?? :p

Musikk som du allrede har rippet før loven trår i kraft. Samt musikk som er lastet ned lovlig fra nettbutikker.

Og musikk fra CD'er som ikke er kopibeskyttede - med andre ord de fleste CD'er.

All musikk er jo kopibeskyttet. Men regner med at du snakker om kopisperre på cdene. Og det blir jo teit hvis noe skal være lov å ha på mp3-spilleren mens andre er ulovlige.

 

HEh i fjor ble det alene solgt 300 000 mp3 spillere i norge =) så du kan jo tenke deg rettsalene framover.. halve norges befolkning dømmes fordi musikk bransjen skal tjene mer penger

 

Hvordan skal musikkbransjen tjene mer penger når folk ikke kan prøvehøre musikken før de går og handler den? Man kan riktginok dra i platebutikken og høre, men det er mer slitsomt :p Ferre som vil handle plater da, og da vil de tape penger :p

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...