Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dårlig hastighet fra ftp-server


Anbefalte innlegg

Har satt opp en ftp-server. får tilbakemelding av de som laster fra meg at de "bare" får ca 30kb/s. har telenor adsl, 256 opp og 2048 ned. passer på at jeg ikke laster opp/ned mens de laster og at de også lukker alle programmer, pluss at bare en laster om gangen. de bruker alle bulletproof ftp program, har også prøvd flashfxp. noen innstiller som må gjøres i tillegg hos meg, eller hos dem? jeg har en asus wl-500g, koblet til en ekstern harddisk, og det er asus sin ftp-server jeg bruker. noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg leser innleggene her ser jeg at forkortlesene ikke skrives riktig selv om dere alle vet hva dere snakker om. Tror ikke jeg noe bedre akkurat der

:thumbup:

Men så vidt jeg husker fra skolen skrives det slik for å unngå missforståelser.

KB = KiloByte

Kb = Kilobit

 

For meg er det mye letter å missforstå kB og kb enn KB og Kb.

Lenke til kommentar
de får 30 kilo bit pr second

Dersom dem får kun 30 kb/s så er det verre. Det tilsvarer ikke mer enn maks 3,5KB/s og er ikke mye å skryte av.

 

Jeg hadde noen lignende problemmer med bulletproof, men skiftet over til ServU og da fikk jeg over 500KB (!) . Ikke så verst når jeg har "kun" 4mbit.

 

Uansett så følte jeg at ServU var et bedre program å sette opp. Eneste jeg sliter litt med er loggemulighetene. Dem ser ut til å være bedre i Bulletproof. En annen ting er at IE er elendig til å laste ned med, men det virker som dere bruker FTP-software hele gjengen så da burde det gå greit.

Lenke til kommentar
Når jeg leser innleggene her ser jeg at forkortlesene ikke skrives riktig selv om dere alle vet hva dere snakker om. Tror ikke jeg noe bedre akkurat der

:thumbup:

Men så vidt jeg husker fra skolen skrives det slik for å unngå missforståelser.

KB = KiloByte

Kb = Kilobit

 

For meg er det mye letter å missforstå kB og kb enn KB og Kb.

Nå må du være forsiktig så du ikke sprer mer feilinformasjon. Forkortelsen k for kilo skrives med liten k, alltid! Selv når du begynner en ny setning med kB eller kb som første ord!

Lenke til kommentar

Her er infoen fra flashfxp programmet, nå ble hastigheten litt bedre:

 

[R] RETR BMW325_turbo_acc[1].mpg

[R] 150 Opening BINARY mode data connection for 'BMW325_turbo_acc[1].mpg' (2281476 bytes).

[R] 226 Transfer complete.

Transferred: BMW325_turbo_acc[1].mpg 2,18 MB in 6,51 seconds (342,3 KB/s)

Transfer queue completed

Transferred 1 file totaling 2,18 MB in 6,59 seconds (342,3 KB/s)

Lenke til kommentar
Nå må du være forsiktig så du ikke sprer mer feilinformasjon. Forkortelsen k for kilo skrives med liten k, alltid! Selv når du begynner en ny setning med kB eller kb som første ord!

 

Beklager da så meget hvis det var feil det jeg skrev :)

Trodde ikke hukommelsen min hadde begynt å feile enda. Pass opp når dere blir 25. Da begynner nedoverbakken ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...