Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Naboens signal er ustabilt


Anbefalte innlegg

Hei , jeg har et slikt trådløst nettverkskort i maskinen min (stasjonær PC) og kommer inn på en av naboenes trådløse nettverk. Problemet er at signalet til antenna er så svakt at nettet til tidvis blir borte for meg.

 

Hva kan jeg gjøre ?

 

 

Jeg har prøvd å flytte litt på pc en, det kan hjelpe, men jeg vil at den skal stå der den er.

 

PS jeg har ingen herredømme over naboens utstyr, bortsett fra at jeg kan gå in på hans router og justere på ting. Men jeg vil jo nødig at han skal merke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hva dere syns er så kjipt med å bruke andres nett. Blir noe som at jeg legger en tp-kabel inn gjennom ruta til naboen, og blir forbanna når han plugger den i maskinen.

 

I bunn og grunn kan vel ikke vite om at deres usikrede nett er en innbydelse på "flerbruk", eller tegn på mindre kompetanse fra deres side. Har faktisk selv vurdert å si opp min egen internettlinje da jeg tar inn 7 trådløse nettverk der jeg bor, men fant ut at de ikke hadde raske nok linjer til at det ble aktuelt.

 

Men dere (forumbrukere) trenger ikke begynne å fortelle hvor moralskt forkastelig osv osv dere syns det er, det blir bare rot i tråden her uansett.

 

edit: er så og si sikker på at dette kommer til å gi en liten avsporing i tråden her, så er like greit å bare spørre. Har dere noen henvisning til den/de loven(e) som tilsier at dette er ulovlig?

 

edit2: vi driter i det, har lest en del i "den lange svindletråden", gidder ikke dra opp mer (unnskyld ordbruken) mannskit her. God kveld :)

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...