Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke hd under xp instalasjon..


Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg prøver og fikse en pc for en kammerat.. En dag så bare klikka den og har ikke fungert etter det. Nå prøver jeg og legge inn XP på nytt, men den finner ikke hd undern instalasjonen (der man skal partisjonere) Jeg har gått inn i bios og noen ganger finner den hd og noen ganger ikke.. Jeg har prøvd:

Restarte CMOS - Funka ikke

Oppdatere Bios - Den vil ikke oppdatere det bare står at den ikke finner noe system disk.

Har sjekka at alt av kabler er kobla riktig.

HVa mer kan jeg prøve?

 

Tusen takk for all hjelp jeg får!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver nå hd'en i min pc. Jeg finner den i bios, men når jeg kommer inn i windows kommer den ikke inn på min datamarskin. Jeg gikk på enhetsbehandling - egenskaper - volumer - og tryke på fyll ut. Da sto det at den var uleselig. Trur dere disken er fucka? Jeg har ikke noen andre disker og prøve med i han sin akkurat nå for vil ikke slette alt som er på mine..

 

Edit: Jeg trur jeg har kommet til den konklusjon at hd er død. Skal sende en e-post til komplett imorgen, men har du noen forslag så bare post ;)

Endret av mobil_brukeren
Lenke til kommentar

Hei!

Har du integrert RAID kontroller på hovedkortet? Hvis du har det kan det være ganske spesielt med tanke på hvordan sette opp harddisk konfigurasjonen på noen hovedkort.

Ofte vil du se harddisken i Bios og under oppstart men ikke i Setup av XP. Har opplevd dette selv.

Sjekk manualen for hovedkortet eventuelt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...