Gå til innhold

Kan man stole på Komplett sine demobrukte hdd`r?


Anbefalte innlegg

som topic sier..

 

Jeg står på farta til å bestille en demobrukt SG 200 GB IDE fra komplett..skal overføre 140 GB med musikk, men er usikker på om det er så lurt i og med de ligger under "demoprodukter". Jeg mener..de er jo under den kategorien av en grunn). Vil liksom ikke miste musikken min. Da henger jeg meg :cry:

 

Hadde vært fint om noen kan utale seg om erfaringer de har gjort i lignende situasjoner. (hadde jo vært fint om komplett selv kunne ha svart på denne tråden) :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ikke være noe i veien med å bestille demovarer.Har flere ganger bestillt demovarer, blandt anna harddisker, og ikke hatt noe problem med dem. De er testet og dekket av full garanti slik som "nye" varer.:)

 

Dette står også på komplett sine sider. ;)

Ja, men tror neppe garantien dekker musikken min :no:

Lenke til kommentar
Skal ikke være noe i veien med å bestille demovarer.Har flere ganger bestillt demovarer, blandt anna harddisker, og ikke hatt noe problem med dem.  De er testet og dekket av full garanti slik som "nye" varer.:)

 

Dette står også på komplett sine sider. ;)

Ja, men tror neppe garantien dekker musikken min :no:

Nei, men du er aldri sikker uansett om du så kjøper helt ny disk...... ;)

Lenke til kommentar

En bekjent hadde kjøpt seg et Abit NF7-s V 2.0 som er gode hovedkort. Motok pakken åpnet det og monterte det sammen så kom det bare problemer med det.

Sendte det tilbake nesten 1mnd ventetid og fikk da ett nytt hovedkort og det starter ikke i det hele tatt så han er skeptisk til å kjøpe demovarer fremover.

Er lettere å kjøpe ting som tåler mer enn ett hovedkort. Kan også være uheldig med en harddisk og men mer sikerere det en ett hovedkort.

Lenke til kommentar

20% tilsvarer vel ca 150-200 kr, og det er jo i grunnen ikke så alt for mye.. i allefall ikke for å slippe bekymringer mo å miste 140gb med musikk..

 

men du skal vite at det er mye verre ting man kan miste enn musikksamlingen.. :)

 

 

edit: glemte et vitalt %-tegn

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Uansett ny/brukt harddisk er du nødt til å ha en backup. Demo produkter er vel gjerne disker som har vært ute hos kunden og som er testet. Mulig de bråker eller vibrerer og kunder har reurnert dem av den grunn.

 

På den annen side er jo Komplett greie på retur i fall du ikke er fornøyd - er vel derfor de har så mange f.eks. demo harddisker.....

Lenke til kommentar
20% tilsvarer vel ca 150-200 kr, og det er jo i grunnen ikke så alt for mye.. i allefall ikke for å slippe bekymringer mo å miste 140gb med musikk..

 

men du skal vite at det er mye verre ting man kan miste enn musikksamlingen.. :)

 

 

edit: glemte et vitalt %-tegn

Bekymringene er langt fra over selv om du kjøper deg en ny disk. En ny disk kan også feile. Dessuten blir både nye, brukte og erstatningsdisker håndtert av Komplett's lagermedarbeidere og ikke minst Posten. Posten er jo ikke kjent for direkte skånsom behandling av andres eiendeler.

 

Det finnes ingenting som heter "trygg lagring av data", da det kan oppstå feil på ALLE typer medium. Eneste som hjelper (dog ikke en endelig løsning likevel) er å ha backup. Og hvis det er kritiske data, så bør du ha mer enn en backup.

Lenke til kommentar

Når jeg skulle bygge maskin sist hadde jeg lite penger og kjøpte HK, CPU og HD fra demoavd på komplett. HK måtte riktignok byttes men kom i løpet av noen dager. Vanlige garantier gjelder som på andre varer. Det er, som nevnt i andre innlegg, uansett ingen garanti for at "ordinære" varer er av bedre kvalitet eller feilfrie.

 

Har du to eller flere HD så sørg for å ha viktige filer på begge diskene. Bruk f.eks SecondCopy som er et meget enkelt backupprogram.

Lenke til kommentar
Det som komplett selger av demobrukt er vel meste parten nye disker.

Det er disker som er erstattet av leverandør og bare kommer i antistatisk pose.

 

Selfølgelig kan en disk eller 2 være brukt, men dem fleste tror jeg er erstatning fra leverandør.

Dette er som om vi skulle ha sagt det selv, med andre ord 100% korrekt :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel, jeg vil ihvertfall ikke ha et produkt som en kunde har sendt tilbake pga av at hun mener det er feil på produktet... Leverandøren tester så produktet, finner ingen feil og selger det som demo....

 

Bare tenker på alle gangene jeg har sendt inn et produkt til service/rep. (med feil!!) hvor produktet kommer i retur med testet OK.

Lenke til kommentar

Har en kamerat som har store problemer med demo produktene .. Da snakk om et hk. Første korte han fikk virka i ca 2 månder så poff, defekt.. Sendte det inn.. fikk nytt demo kort. Monterte det inn å fikk ikke tastatur til å funke.. Teast med usb tast dette virket. Skrude det ut igjen å så at kortet var skada i på hoved kortet der tastatur pluggen sto. Han har ringt inn til komplett flere ganger men dei vil ikke godta hans forklaring.. Sier han må ta bilde av skaden osv å sende inn (bilde)! DEt jeg vil tro har skjedd er at kortet har blitt sendt inn å dei har testa kortet med usb tast... Ikke funne feil å solgt kortet som demo kort.

Endret av shebban
Lenke til kommentar
Har en kamerat som har store problemer med demo produktene .. Da snakk om et hk. Første korte han fikk virka i ca 2 månder så poff, defekt.. Sendte det inn.. fikk nytt demo kort. Monterte det inn å fikk ikke tastatur til å funke.. Teast med usb tast dette virket. Skrude det ut igjen å så at kortet var skada i på hoved kortet der tastatur pluggen sto. Han har ringt inn til komplett flere ganger men dei vil ikke godta hans forklaring.. Sier han må ta bilde av skaden osv å sende inn (bilde)! DEt jeg vil tro har skjedd er at kortet har blitt sendt inn å dei har testa kortet med usb tast... Ikke funne feil å solgt kortet som demo kort.

Det er jo det som er greia med Demo-kort. De skal i teorien fungere 100%, men det kan være noe snusk. Det er derfor de er billigere, men fremdeles har full garanti/reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...