Gå til innhold

kor lenge skal ein pc stå på kvar dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gunners' date='05/02/2005 : 14:14'] Jeg har hørt at hvis pcen står på lenge om gangen blir den tregere. Det var noe eg hørte når eg var liten så har alltid hatt det i underbevistheten.. :p

 

Ingen fare altså?

Den blir isåfall tregere til den restartes, eller får en liten pause. Det er ikke sånn at den blir tregere permanent.

 

Men eldre pc-er har en tendens til å bli tregere etter å ha stått på en stund, tror det er fordi det pleier å være endel støv i eldre pc-er, og kanskje dårlig kjøling, som fører til at cpu blir varm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Husk bare at om du lar pcen stå på over svært lang tid går viftene ;) (Her snakker vi 10k - 30k timer) - Minimalt problem egentlig.

 

ps: 30000 timer tilsvarer nesten 3 1/2 år :!: regner med du har slått av pc'en imellomtiden^^

 

mvh

Sobient

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Jeg har alltid tenkt på det som å skru en lyspære av og på masse ganger..føler liksom at det er usunt for pæra..virker mer stabilt for komponentene å stå på hele tia enn at de får startpulsen som f.ex. kan være veldig høy hvis det elektriske anlegget er gammelt..

 

Såfremt temperatur ikke er noe problem da..

Lenke til kommentar
Jeg har alltid tenkt på det som å skru en lyspære av og på masse ganger..føler liksom at det er usunt for pæra..virker mer stabilt for komponentene å stå på hele tia enn at de får startpulsen som f.ex. kan være veldig høy hvis det elektriske anlegget er gammelt..

 

Såfremt temperatur ikke er noe problem da..

det du nettopp sa teller ikke i en PC ;) (i allefall ikke på samme måte...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...