Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke helt.

 

Okay, here is a fairly technical explanation we put together for how armor pen works.

 

We didn’t want Armor Penetration Rating to be too powerful against low armor targets, like it had been in BC. We also didn’t want Armor Penetration Rating to be too powerful against high armor targets.

 

So, we decided on a system where there is a cap on how much armor the Armor Penetration Rating can be applied to. So, the first X armor on the target is reduced by the percentage listed in the Armor Penetration Rating tooltip, and all armor past that X is unaffected. Another way of understanding that is we multiply the percentage in the tooltip times the minimum of the two values: the cap, and the amount of armor on the target after all other modifiers.

 

Computing the cap is a little tricky unless you are already familiar with how World of Warcraft armor works. There is an armor constant we’ll call C. C is derived as follows (in some pseudocode):

 

If (level<60)

C=400+85*targetlevel

Else

C=400+85*targetlevel​+4.5*85*(targetlevel-​59);

 

For a level 80 target, C=15232.5. For a level 83, C=16635.

 

The cap for Armor Penetration then is: (armor + C)/3.

 

A level 80 warrior creature has 9729 armor. C=15232.5. So, the cap is (9729+15232.5)/3=832​0.5. Let’s say a player has 30% armor penetration from armor penetration rating and no other modifiers that complicate the calculation (talents, Battle Stance, Sunder Armor, etc.). The game chooses the minimum of 8320.5 and 9729, so 8320.5. That is multiplied by 30% = 2496.15, and so that much armor is ignored. The effective armor on the target is 7232.85 (9729-2496.15). From a player point of view, the armor penetration rating didn’t ignore the full 30%, but instead ignored 25.66%. (85.5% as effective as expected).

 

These equations should help you be able to test and verify that Armor Penetration Rating is working correctly and as we designed. The tooltip is not actually inaccurate, as it states: “Enemy armor reduced by up to 30.00%.” That "up to" is key.

 

Please be sure to test without any other effects which modify the armor calculation (Battle Stance, Sunder Armor, Mace Specialization, etc.) as they may involve other systems that add additional complexity to the calculation.

Lenke til kommentar

Kommer vel litt an på hva du gjør som tre da - men i all hovedsak 3 ting som en skal bry seg om:

 

Mana regen til å holde fighten ut.

 

Haste for 1.0 GCD (hvis du raid healer)

 

Spellpower

 

 

Sannsynligvis vil du ikke ha mana problemer siden vi er så sent i expansion'en, så da blir det å ta haste til 1.0 GCD og deretter stacke spellpower.

Lenke til kommentar

Har sett at enkelte har specca inn owlkin frenzy i sine respektive specs rundtomkring. Mtp aoe skaden som er rundtomkring i icc (spesielt) så er det kanskje ikkje så dumt? (Eg har jo ikkje starfall engang ^^)

 

Lurer meir på kor en skal ta poenga ifra og...du kan jo spekulere deg totalt ut på viddene på det her =)

Lenke til kommentar
Lurer meir på kor en skal ta poenga ifra og...du kan jo spekulere deg totalt ut på viddene på det her =)

 

Vurdert mana regen talentene? Selv sitter jeg kun igjen med OOC og 1pt i Intensity - hadde kansje vært en ide for meg å droppe disse to også; jeg sitter jo igjen med mana på slutten av en bossfight :p

Lenke til kommentar

Hvorfor har du ikke Starfall? Er jo win for å holde Nature's Grace og Clearcasting oppe. Eneste jeg vurderer å specce ut av er Balance of Power, siden jeg er en del over hit cap atm.

 

Edit: har ikke hatt verken Intensity eller Dreamstate siden jeg dinga 80 - mana er rett og slett ikke et problem. Kjører stortsett innervates på healers istedet for på meg selv.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Har sett at enkelte har specca inn owlkin frenzy i sine respektive specs rundtomkring. Mtp aoe skaden som er rundtomkring i icc (spesielt) så er det kanskje ikkje så dumt? (Eg har jo ikkje starfall engang ^^)

 

Lurer meir på kor en skal ta poenga ifra og...du kan jo spekulere deg totalt ut på viddene på det her =)

Jeg har gjort som du kan se http://www.wowhead.com/?talent#0tMbuiIscdIihouZbxczb:uir

 

Bakgrunn: På bossfights har jeg aldri mana problemer(selv uten å bruke innervate på meg selv), så jeg har skippa alle regen talents. Kjører bare 2/3 riktignok. Hvorfor i alle dager du ikke har starfall er verdt å undre, en ekstra ability å bruke ved movement/multi target er jo genialt. Ville vært interessant å se hvordan du har speccet.

Jeg har også flypha Starfall fremfor IS pga den lave prioen dots har med 4pc T10.

 

Lurer meir på kor en skal ta poenga ifra og...du kan jo spekulere deg totalt ut på viddene på det her =)

 

Vurdert mana regen talentene? Selv sitter jeg kun igjen med OOC og 1pt i Intensity - hadde kansje vært en ide for meg å droppe disse to også; jeg sitter jo igjen med mana på slutten av en bossfight :p

Har du sett 2pc T10 bonus? Se NØYE på den!

Lenke til kommentar

Ja at eg ikkje har starfall er meir pur latskap. Har snakka høgt om å respecce doomkin-speccen i vekesvis, men det blir jo aldri til. =)

 

Men spørsmålet var meir, er owlkin frenzy verdt det? Har noken erfaringa rundt dette?

 

Var en veldig fin spec der Sub-lock. Du har jo klart å få med alt eg vil ha med og. Einaste spørsmålet er om eg ikkje vil ha et poeng i regen talents likevel. Får heller linke min noverande build seinare..middag nu =)

Lenke til kommentar

http://www.wowhead.com/?talent#0xG0uiIscdIVhohZbxcub

 

Der er vel speccen eg har spelt med siden naxx dager trur eg. Altfor mykje "reduce mana cost" og regen i forhold til det eg trenger, men sånn er no engang fakta. =)

 

Tilbake i naxx dager meiner eg at starfall ikkje var så fantastisk? (Dette er pur spekulasjon sjølsagt og eg prøver å ro meg unna at eg ikkje har den =P )

 

Edit: det må for øvrig takast med i berekninga at min innervate aldri går til meg sjøl i raids, men til healers.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

@Whiteshit: Vel, jeg mener det er verdt det, og samme med mange på ElitistJerks forumet. Jeg mister jo ingenting, så hvorfor ikke gå for det. Og Starfall er definitivt verdt det, bra damage for en GCD.

Jeg ville tatt (og har tatt) 2/3 OF fremfor Gale Winds, siden den eneste bossfighten talentet gjør utslag er Anub i ToGC25 (heroic altså), og da burde man specce annerledes uansett.

Lenke til kommentar

1. Er det slik at jeg kan clippe Rake uten bekymringer? Har lest motstridende info på dette.

 

2. Hvis jeg legger på en dot (f.eks. Rip), og så legger på Savage Roar etterpå, vil da skaden på Rip bli justert opp pga. Savage Roar, eller er Savage Roar nødt til å være oppe før jeg legger på en dot?

Lenke til kommentar
1. Er det slik at jeg kan clippe Rake uten bekymringer? Har lest motstridende info på dette.
Aldri, aldri, aldri clip Rake. Om du clipper rake, er det samme som at rake gjør 33/66/100% mindre skade (ang. hvor mange ticks du fjerner). stort DPS-tap.
2. Hvis jeg legger på en dot (f.eks. Rip), og så legger på Savage Roar etterpå, vil da skaden på Rip bli justert opp pga. Savage Roar, eller er Savage Roar nødt til å være oppe før jeg legger på en dot?
Savage Roar er den abilitien som alltid skal være aktivert. Legg merke til ordet alltid. Om du går glipp av 5 sekunder Rip og Rake for å få Savage Roar opp, synd.

 

Min start-rotasjon:

Mangle -> Savage Roar -> Berserk (hvis tanken er god) -> Rake -> Shred (til 5CP) -> Rip -> Shred/Rake/Mangle (til 5CP) -> Savage Roar -> Shred/Rake/Mangle (til 5CP) -> Ferocious Bite (hvis jeg har vært heldig med crits).

 

Savage Roar er det absolutt viktigste av abilities du har. Pri 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...