Gå til innhold

fikk mail fra kripos

Swein

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har funnet en ulovelig mengde mp3 sanger på din datamaskin. Dette må slettes umiddelbart, ellers kan d bli anmeldt. - Kripos

Hva skjer? har de hacket seg inn på maskinen min eller noe sånnt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kansje Kripos har begynt med SMS språk  :hmm:  ;)

La merke til at de skrev det med bare en "d" jeg også.. Tenkte kanskje det bare er noen som tuller med meg? Men email adressa var jo [email protected]

Endret av Swein
Skrevet

"Ulovelig mengde", jaha? Det var i allefall en merkelig formulering av Kripos... Hvordan viste de at du ikke hadde lisens på sangene som du forsovidt ikke har?

Nei, her er det nok bare en som driver å bøller med deg ;)

Skrevet

Man kan ikke basere seg på avsenderadressen - denne kan så altfor lett "fakes". Det er jo nettopp dette som er hovedproblemet til SPAM, ettersom man rett og slett ikke har mulighet til å bekrefte en e-post på bakgrunn av senderen.

Skrevet
Kansje Kripos har begynt med SMS språk  :hmm:  ;)

La merke til at de skrev det med bare en "d" jeg også.. Tenkte kanskje det bare er noen som tuller med meg? Men email adressa var jo [email protected]

Og jeg har sendt mail fra [email protected] :roll:

Det er ikke noe problem å fake mailadresse.

Går det ann?

Skrevet

Denne tråden stenges fordi

1) Ut fra deltagerne ser jeg at datakunnskapene ikke er på topp og flamming kan oppstå

2) Alle vet at kripos ikke opererer slik

3) Det er intet forbud mot å laste ned MP3 i Norge

4) Skulle det komme en lov mot dette, ville ikke handlinger du har gjor bli rammet av denne loven.

God helg folkens

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...