Gå til innhold

Fikk feil kjøle løsning


Cacophobia

Anbefalte innlegg

Jeg handlet for ca 2uker siden hos komplett og kjøpte et Slikt kort men kjølingen på den ser ut som på denne! :dontgetit: . Har det mye å si? Burde jeg sende det inn? Jeg har skjekket ekstra om det virklig er et 6600GT og det er det, 500/1000 i kjerne og minne frekvenser. Det meste jeg fikk skjermkortet i temeratur var 77grader etter 2timers spilling med far cry. Er det veldig varmt? :ermm:

Litt dumt at jeg ikke kom på det før at det var en annen kjøling på dette kortet en det det skulle være :blush:

 

Takker for alle svar :yes:

Endret av Cacophobia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm..Så du har en 6600 vifte på ett 6600GT kort?Forskjellen er vel 100 mhz på core og det vil vel utvikle en god del varme..Blir som å klokke ett 6600 opp 100 mhz..Det er jo en bedre kjøleløsning på GT kortet, sikkert av en god grunn..Etter min mening syns jeg du skal bytte det..Du får jo ikke kjøleløsningen du har betalt for..Så overklokkingsegenskapene blir ikke de samme heller.. :nei:

Lenke til kommentar
Jeg handlet for ca 2uker siden hos komplett og kjøpte et Slikt kort men kjølingen på den ser ut som på denne! :dontgetit: . Har det mye å si? Burde jeg sende det inn? Jeg har skjekket ekstra om det virklig er et 6600GT og det er det, 500/1000 i kjerne og minne frekvenser. Det meste jeg fikk skjermkortet i temeratur var 77grader etter 2timers spilling med far cry. Er det veldig varmt? :ermm:

Litt dumt at jeg ikke kom på det før at det var en annen kjøling på dette kortet en det det skulle være :blush:

 

Takker for alle svar :yes:

XFX leveres med forskjellige kjøleløsninger, kortet ditt er helt "riktig", bilder på produkter er alltid bare "veiledene"

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
Så du på temperaturen rett etter du var ferdig å spille?Når jeg ser på temperaturen rett etter spilling ligger den på 50..Har da ett Gainward kort..

Jeg la ned spillet og så etter med en gang.

 

XFX leveres med forskjellige kjøleløsninger, kortet ditt er helt "riktig", bilder på produkter er alltid bare "veiledene"

 

Betyr det at jeg fikk riktig kjøler? :dontgetit:

Endret av Cacophobia
Lenke til kommentar
Så du på temperaturen rett etter du var ferdig å spille?Når jeg ser på temperaturen rett etter spilling ligger den på 50..Har da ett Gainward kort..

Jeg la ned spillet og så etter med en gang.

 

XFX leveres med forskjellige kjøleløsninger, kortet ditt er helt "riktig", bilder på produkter er alltid bare "veiledene"

 

Betyr det at jeg fikk riktig kjøler? :dontgetit:

Såvidt jeg vet skal det stå: Produktet kan avvike fra bildet. e.l. om det er forskjell.

Lenke til kommentar

XFX har jo nylig satt på en ny og bedre kjøler på 6600GT-kortene sine. Sannsynligvis har bare Komplett.no ikke oppdatert produktbildet.

En kamerat har dessuten kjøpt samme kort, og kjøleløsningen hans er heller ikke den som er avbildet på 6600GT-bildet til Komplett.no, men etter det han fant ut, har han fått den nye kjøleren.

 

Så jeg ville ikke uroet meg unødvendig, du har rett kort med rett kjøler!

Lenke til kommentar
Så du på temperaturen rett etter du var ferdig å spille?Når jeg ser på temperaturen rett etter spilling ligger den på 50..Har da ett Gainward kort..

Jeg la ned spillet og så etter med en gang.

Temperaturen til kjernen faller umiddelbart i det du avslutter et spill. Hvis du vil se hva du faktisk har i maks temperatur bør du sjekke temperatur samtidig som du kjører krevende 3D rendering i et annet vindu. Både ATITool (ja, det kan delvis brukes med nVidia) og rthdribl er greie programmer til det formålet.

 

Edit: lenker til prog.

Endret av XENiTiS
Lenke til kommentar
Så du på temperaturen rett etter du var ferdig å spille?Når jeg ser på temperaturen rett etter spilling ligger den på 50..Har da ett Gainward kort..

Jeg la ned spillet og så etter med en gang.

Temperaturen til kjernen faller umiddelbart i det du avslutter et spill. Hvis du vil se hva du faktisk har i maks temperatur bør du sjekke temperatur samtidig som du kjører krevende 3D rendering i et annet vindu. Både ATITool (ja, det kan delvis brukes med nVidia) og rthdribl er greie programmer til det formålet.

Det vet jeg..Han målte det på samme måte, og det var poenget..Beste måten å måle er med 2 skjermer..Eller en ekstern sensor :thumbup:

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...