HEE Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 (endret) oki dette kan være vanskelig og forklare men skal prøve... i huset oppe har vi telenor adsl. der har jeg satt opp en jensen 8 porters svitsj og alle maskinen kommer se på nett oppe i huset som er tilkoblet denne denne har en thomson speed tuch tilkoblet svitsjen slik at får inter nett tilgang. så har jeg lagt kabel ned til garasjen. slik at jeg han ha lanparties uten at mor og far våkner av den grunn.. her nede (som jeg sitter og skriver nå) har jeg en 3 com Hub. den kabelen jeg for fra oppe i huset går rett inn i denne hubben. det som er rart er ... når jeg plugger i kabelen fra oppe i hubben får jeg ikke nett tilgang.. men hvis jeg bruker et skjøte stykke og kryssa kabel inn i hubben så får jeg dhcp med en gang! skal ha en ny svitsj her nede har også prøvd med svitsj og den fungerte ikke den heller . 1: hvorfor fungerer ikke det slik? hvorfor må jeg bruke kryssa tp ? og hvordan skal jeg koble dette når jeg får den nye svitsjen i hus ? Fant ikke bedre topic jeg.. Endret 2. februar 2005 av HEE
EMM386 Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Denne siden forklarer det meste: http://www.pctechnicians.ca/help/netsetup.htm
b-real Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 (endret) Stenges pga elendig topicbruk. Emne skal si noe om hva problemet er og ikke bare at du har et problem. STenges. Edit: Åpnes etter ønske av bruker. Endret 2. februar 2005 av B|Real
ilpostino Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 om du skal bruke krysset kabel eller ikke avhenger av om hvordan du kobler sammen bug/switch.
Orjanp Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Hvordan kobler du mellom switch og hub? Hvilke porter bruker du? Vanlig mot uplink? Vanlig mot vanlig?
HEE Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Skrevet 3. februar 2005 Hvordan kobler du mellom switch og hub? Hvilke porter bruker du? Vanlig mot uplink? Vanlig mot vanlig? kablen som kommer fra oppi i huset går rett inn på en vanelig hub.. så strekker jeg en vanelig kabel fra huben til pc,n det fungerer ikke.. men hvis jeg skjøter den jeg får fra oppe med krysset tp fungerer den. det som så rart.
Texas Stovner Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Hvis HUBen har en "uplink" port, så må du bruke den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå