Gå til innhold

Sniktitt på Sony PSP (PSP)


Anbefalte innlegg

ja jeg vet, men hvis man er ute etter en mp3 spiller går man jo heller for en iPod.. du kjøper jo helst ikke en PSP som man må bruke ytterligere 1200 kr for å få en fjerdedel av iPod Mini sin kapasitet. de er jo to vidt forskjellige produkter så skjønner ikke helt hvordan den konkurerer med iP..salgs messig selvfølelig er det nok mulig å konkurere men de kjemper jo ikke om akkurat samme kundegruppe synes nå jeg da.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
ja jeg vet, men hvis man er ute etter en mp3 spiller går man jo heller for en iPod.. du kjøper jo helst ikke en PSP som man må bruke ytterligere 1200 kr for å få en fjerdedel av iPod Mini sin kapasitet. de er jo to vidt forskjellige produkter så skjønner ikke helt hvordan den konkurerer med iP..salgs messig selvfølelig er det nok mulig å konkurere men de kjemper jo ikke om akkurat samme kundegruppe synes nå jeg da.

nettopp, det er derfor jeg lurer på hva gamer.no egentlig prøver å påstå.

hvilken kamp er det egentlig psp skal ta opp med apple ipod? bedre utseende ?

Lenke til kommentar
ja jeg vet, men hvis man er ute etter en mp3 spiller går man jo heller for en iPod.. du kjøper jo helst ikke en PSP som man må bruke ytterligere 1200 kr for å få en fjerdedel av iPod Mini sin kapasitet. de er jo to vidt forskjellige produkter så skjønner ikke helt hvordan den konkurerer med iP..salgs messig selvfølelig er det nok mulig å konkurere men de kjemper jo ikke om akkurat samme kundegruppe synes nå jeg da.

nettopp, det er derfor jeg lurer på hva gamer.no egentlig prøver å påstå.

hvilken kamp er det egentlig psp skal ta opp med apple ipod? bedre utseende ?

Vi prøver ikke å påstå noen ting, bare dra noen forsiktige slutninger.

 

Men her er fakta: Sony lager et produkt med überfresht design, utvidet bruksområde (både MP3-spiller, filmspiller og spillmaskin i ett) kombinert med en sannsynligvis ikke alt for avskrekkende pris. De må jo nødvendigvis tenke seg å nå ut til en litt videre målgruppe enn kun spillfreaks.

 

Nintendo på sin side har laget en ren spillmaskin som sannsynligvis ikke er så fristende for folk som ikke er gamere.

 

Vi sier bare at PSP sikter litt bredere enn kun spill - mens nintendo holder seg til kjernebusinessen sin. Og at de to i så måte kanskje egentlig ikke konkurrerer direkte med hverandre - ekte gamere vil ofte ha både i pose og sekk.

 

Med den første PlayStation klarte Sony å gjøre konsoll-gaming mainstream. Det kan hende de nå klarer å nå ut til et bredere publikum også med sin håndholdte film/musikk/spill-dings. Og da konkurrerer de med Apple, med Creative, med Asono også videre.

 

Og selvfølgelig handler mye om utseende. iPoden har scoret masse ekstrapoeng på å se bra ut og bli et moteikon. PSP kan også bli et slikt smykke.

Lenke til kommentar
ja jeg vet, men hvis man er ute etter en mp3 spiller går man jo heller for en iPod.. du kjøper jo helst ikke en PSP som man må bruke ytterligere 1200 kr for å få en fjerdedel av iPod Mini sin kapasitet. de er jo to vidt forskjellige produkter så skjønner ikke helt hvordan den konkurerer med iP..salgs messig selvfølelig er det nok mulig å konkurere men de kjemper jo ikke om akkurat samme kundegruppe synes nå jeg da.

nettopp, det er derfor jeg lurer på hva gamer.no egentlig prøver å påstå.

hvilken kamp er det egentlig psp skal ta opp med apple ipod? bedre utseende ?

Vi prøver ikke å påstå noen ting, bare dra noen forsiktige slutninger.

 

Men her er fakta: Sony lager et produkt med überfresht design, utvidet bruksområde (både MP3-spiller, filmspiller og spillmaskin i ett) kombinert med en sannsynligvis ikke alt for avskrekkende pris. De må jo nødvendigvis tenke seg å nå ut til en litt videre målgruppe enn kun spillfreaks.

 

Nintendo på sin side har laget en ren spillmaskin som sannsynligvis ikke er så fristende for folk som ikke er gamere.

 

Vi sier bare at PSP sikter litt bredere enn kun spill - mens nintendo holder seg til kjernebusinessen sin. Og at de to i så måte kanskje egentlig ikke konkurrerer direkte med hverandre - ekte gamere vil ofte ha både i pose og sekk.

 

Med den første PlayStation klarte Sony å gjøre konsoll-gaming mainstream. Det kan hende de nå klarer å nå ut til et bredere publikum også med sin håndholdte film/musikk/spill-dings. Og da konkurrerer de med Apple, med Creative, med Asono også videre.

 

Og selvfølgelig handler mye om utseende. iPoden har scoret masse ekstrapoeng på å se bra ut og bli et moteikon. PSP kan også bli et slikt smykke.

det er sant.. men du Steinar h mente du å skrive PSP er noe av det mest sexy du kan gjøre med hendene ? eller mente du Holde ?

 

Konklusjon

Det kan nesten se ut som om Sony ikke lenger synes at Nintendo er en seriøs konkurrent, og heller har bestemt seg for å ta opp kampen med Apples superstjerne, iPod. Og det er en konkurranse de faktisk kanskje kan vinne. PSP-en er noe av det mest sexy du kan gjøre med hendene dine, den byr på et ganske stort bruksområde og kommer antakeligvis ikke til å koste like mye som en iPod. Alt henger nå på om de virkelig gode kvalitetsspillene dukker opp i tide. Vi holder hendene i lommene frem til mars.

 

ville bare si fra..

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Konklusjon

Det kan nesten se ut som om Sony ikke lenger synes at Nintendo er en seriøs konkurrent, og heller har bestemt seg for å ta opp kampen med Apples superstjerne, iPod. Og det er en konkurranse de faktisk kanskje kan vinne. PSP-en er noe av det mest sexy du kan gjøre med hendene dine, den byr på et ganske stort bruksområde og kommer antakeligvis ikke til å koste like mye som en iPod. Alt henger nå på om de virkelig gode kvalitetsspillene dukker opp i tide. Vi holder hendene i lommene frem til mars.

 

ville bare si fra..

Mente "gjøre med hendene dine". Mener alltid det jeg skriver ;)

Lenke til kommentar
Men her er fakta: Sony lager et produkt med überfresht design, utvidet bruksområde (både MP3-spiller, filmspiller og spillmaskin i ett) kombinert med en sannsynligvis ikke alt for avskrekkende pris. De må jo nødvendigvis tenke seg å nå ut til en litt videre målgruppe enn kun spillfreaks.

 

 

Jada, de drømmer om å lage en walkman for vårt århundre. Og forhåpentligvis så er etterspørselen der. Dette med prisen er dog ikke klart ennå, men ettersom maskinen har fått en veilledende pris på 249 dollar i USA, skal det mye til for at den havner på under 2500 kroner her i Norge, noe som kan være veldig skadelig om de skal nå ut til massemarkedet. For den prisen kan man kjøpe seg to stasjonære konsoller om man har lyst. Erfaringsmessig er det bare å legge en 0 til dollarprisen for å få prisen i Norge. Nintendo DS koster 149 dollar i USA, vil koste 149 euro i Europa, og kommer til å ligge på i overkant av 1500 kroner her i Norge. Klarer Sony (og Nordisk Film) å presse prisen på PSP under den magiske 2000 kroners-grensa er mye gjort for å nå ut til enda flere, men for 2500 frykter jeg at bare de teknofile kommer til å kjøpe maskinen, mens resten venter til den blir billigere.

 

Nintendo på sin side har laget en ren spillmaskin som sannsynligvis ikke er så fristende for folk som ikke er gamere.

 

Nintendo selv har statistikk på at Nintendo DS har blitt svært populær blant jenter som vanligvis ikke spiller, noe jeg også har erfart selv, så utsagnet ditt virker mer som ren synsing. Da jeg var i Paris på Nintendos DS-pressekonferanse ble det presentert mange argumenter av profilerte personer som f.eks. Will Wright for hvordan Nintendo DS vil appellere til en bredere målgruppe enn konkurrentene.

 

Vi sier bare at PSP sikter litt bredere enn kun spill - mens nintendo holder seg til kjernebusinessen sin. Og at de to i så måte kanskje egentlig ikke konkurrerer direkte med hverandre - ekte gamere vil ofte ha både i pose og sekk. 

 

Jeg er enig i at de ikke konkurrerer direkte med hverandre, men jeg vil påstå at PSP appellerer mer til teknofile ungdommer og unge voksne enn til massemarkedet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...