Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ruter vs. aksesspunkt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefalle deg alt annet enn DLink, dette merket har veldig dårlige kritikker, og har selv dårlig erfaring med de. Et kjent problem hos de, er at den plutselig fryser, sånn at du må ta ut og inn kontakte for at den skal fungere igjen.

 

Selv har jeg veldig god erfaring med linksys, bruker selv denne.

 

 

Her kan du lese om forskjellen på router/aksesspunkt.

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Jeg vil anbefalle deg alt annet enn DLink, dette merket har veldig dårlige kritikker, og har selv dårlig erfaring med de. Et kjent problem hos de, er at den plutselig fryser, sånn at du må ta ut og inn kontakte for at den skal fungere igjen.

Har selv 3 D-link aksesspunkter som står og jobber kontinuerlig. Det har aldri vært noen problemer. De har gått knirkefritt i over 1 år nå.

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefalle deg alt annet enn DLink, dette merket har veldig dårlige kritikker, og har selv dårlig erfaring med de. Et kjent problem hos de, er at den plutselig fryser, sånn at du må ta ut og inn kontakte for at den skal fungere igjen.

Har selv 3 D-link aksesspunkter som står og jobber kontinuerlig. Det har aldri vært noen problemer. De har gått knirkefritt i over 1 år nå.

Mener ikke å rakke ned på dlink, men det er et faktum at det er flere som har hatt/har problemer med de. Her er det en artikkel som beskriver problemet til dlink.

Lenke til kommentar

Har Dlink switch, dlink aksesspunkt og trådløs printserver . Jeg har aldri hatt noen problemer med noen av boksene.

 

Har montrert trådløs ruter både hos sjefen og en kompis og de har heller ikke hatt noen problemer. Eneste var at et pcmia kort som måtte leveres tilbake pga at det var en feil i det slik at maskinen hang seg opp. Fikk nytt med en gang av butikken.

Lenke til kommentar

Takker for svar og "anbefalinger" av riktig utstyr. Har to raske oppfølgingsspørsmål:

 

1. Er 108 Mbps i praksis dobbelt så raskt som 54 Mbps, eller er dette mer en teoretisk benevning.

 

2. Kan jeg erstatte ruteren jeg fikk av ngt med den kommende trådløse jeg kommer til å kjøpe? Er det stress å konfigurere den riktig i forhold til ngt og kan jeg i tilfelle sette den opp etter ngt ruteren?

 

Er smc et bra merke når det kommer til trådløse nettverk?

Lenke til kommentar

Angående D-Link så vant de den trådløse router testen i både PC World Norge og på Dinside. Men jeg har ingen erfaring med de selv. Har bare lagt merke til at noen skriker fy med en gang de hører D-Link, bl.a. noen her på jobben. Men de har nok mest sannsynlig forbedret seg.

 

Førøvrig har jeg 3com selv.

Lenke til kommentar
kan bekrefte det samme, dlink er ustabilt som fy, 3com er dønn stabilt.

Jeg har forøvrig 3com router og accesspunkt på mitt hjemmenettverk nå og det er jeg storfornøyd med.

Skal du ha kvalitet så går du for 3com eller linksys :thumbup:

for all del styr unna dlink :no:

Har dårlige erfaringer med 3com fra jobben, vil nesten gå så langt som å si at det er jalla. Men det er vel sikkert greit for hjemmebrukere, det er ikke så mye som kan gå galt på så lett bruk, selv om noen produsenter klarer å drite seg ut på det også.

 

AtW

Lenke til kommentar

jeg prøvde meg med en D-Link 900AP+ med 25laptoper som skulle surfe og laste nesten kontuerlig på en meget kjapp linje. gikk ikke mer en 20min før jeg måtte reboote den, og sånn holdt det på kontinuerlig. i flere timer.

 

Ellers funker det samme accesspunket helt perfekt hjemme med 3pcer. på en treig ADSL linje.

 

Har hørt mye positivt om linksys, tipper det blir det neste jeg kjøpere meg innen trådøst.

Lenke til kommentar
2. Kan jeg erstatte ruteren jeg fikk av ngt med den kommende trådløse jeg kommer til å kjøpe? Er det stress å konfigurere den riktig i forhold til ngt og kan jeg i tilfelle sette den opp etter ngt ruteren?

Nei, du kan ikke erstatte routeren til NGT med noe du kjøper selv. Siden du allerede har en router, vil det nok være best å kjøpe et aksesspunkt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...