Alastor Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Nei, jeg mener at så mange skjermpaneler vil oppleve dette over den perioden som han mener at skjermprodusentene må for det første bruker mer penger på å lage panelet for at det ikke skal skje feil med det, og for det andre øke prisene slik at de svarer til den tapte inntjeningen pga feil på paneler som da må byttes.
ATWindsor Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Nei, jeg mener at så mange skjermpaneler vil oppleve dette over den perioden som han mener at skjermprodusentene må for det første bruker mer penger på å lage panelet for at det ikke skal skje feil med det, og for det andre øke prisene slik at de svarer til den tapte inntjeningen pga feil på paneler som da må byttes. Men for at prisen skal gå opp over 100% (en dobling), så må man vel regne med at ihvertfall halvparten må byttes ut? Og denne kvalitetesøkningen er ikke en ekstrakostnad, det er noe de bare vil gjøre om det er billigere å øke kvaliteten enn det er å bytte ut skjermene, så den kan faktisk føre kostnadene ned i forhold til når halparten må byttes. AtW
Squeegie Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Heh, 14 dager ja. Ikke noe særlig "hurra" for oss nordmenn da, som bare har benyttet oss av angrefristen tidligere dersom vi fikk døde piksler. Forhandler slipper å ta tapet fordi at vi utnytter kjøpsloven
B4stian Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Det er da ingen strålende garanti, kun for butikkene som kan returnere dem...
Vice Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Forhandler slipper å ta tapet fordi at vi utnytter kjøpsloven Er ingen utnytting som sådan. Dersom man får en vare som man ikke er fornøyd med benytter man seg av angreretten, det er nettopp det loven er til.
Alastor Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Angreretten står det forresten ingenting om i forbrukerkjøpsloven eller kjøpsloven....
Juke Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Men for at prisen skal gå opp over 100% (en dobling), så må man vel regne med at ihvertfall halvparten må byttes ut? Godt mulig jeg roter litt nå, men dersom en økning på 100% skal være tilfelle, må jo samtlige skjermer gå i stykker én gang i løpet av garantiperioden i gjennomsnitt, så lange man ser bort fra ekstrakostnader som frakt og slikt i forbindelse med utbytting av skjermene. Faktisk vil det selv ikke DA være nok til at prisene øker med 100%, i og med at prisen man betaler hos butikker/nettbutikker inkluderer fortjeneste til både produsenten, butikken og evt andre mellomledd underveis, noe som medfører at det ikke vil koste Samsung f.eks. 11000,- å erstatte skjermen din med en ny på tross av at du selv betalte 11000,- for den i butikken.
Blib Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Angreretten står det forresten ingenting om i forbrukerkjøpsloven eller kjøpsloven.... Nei, spiller det noen rolle? Det finnes en egen lov som heter angrerettloven.
Alastor Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Bare klarer opp i en blanding av lover, en blanding jeg selv ikke var klar over før for kort tid siden.
ATWindsor Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Men for at prisen skal gå opp over 100% (en dobling), så må man vel regne med at ihvertfall halvparten må byttes ut? Godt mulig jeg roter litt nå, men dersom en økning på 100% skal være tilfelle, må jo samtlige skjermer gå i stykker én gang i løpet av garantiperioden i gjennomsnitt, så lange man ser bort fra ekstrakostnader som frakt og slikt i forbindelse med utbytting av skjermene. Faktisk vil det selv ikke DA være nok til at prisene øker med 100%, i og med at prisen man betaler hos butikker/nettbutikker inkluderer fortjeneste til både produsenten, butikken og evt andre mellomledd underveis, noe som medfører at det ikke vil koste Samsung f.eks. 11000,- å erstatte skjermen din med en ny på tross av at du selv betalte 11000,- for den i butikken. La oss si det ikke er noen utgifter med inbytte nå. Og Samsung selger 10 skjermer på verdenbasis, for 5000 kroner stykke. en 100% økning vil tilsvare at de må slege de for 10 000 kroner per stykk, om de produserer 10 skjermer får de inn 50 000 kroner. Om det får inn 100 000 så tilsvarer dette 20 skjermers produksjon. SÅ ja, du har rett, jeg tok feil, samtlige skjermer må faktisk byttes ut. Og da har man ikke atatt i betraktning det faktumet at samsung kan "selge" de siste skjermene uten mellomlegg, og fortsatt tjene det samme. AtW
So|o Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 14 dager var litt lite, men bedre enn ingen ting. Er nok bare et tidsspørsmål før andre produsenter kommer med lignende garantier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå