Gå til innhold

Hva slags chipsett anbefales på 1.6GHz P4?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en PC:

 

Det skal være en P4 1600MHz northwood cpu... kjøre 133Mhz bus og klokke til 2200MHz, med standard vifte(kanskje mer)?!

 

Har kjøpt et Asus P4S333 med SiS645 og er fornøyd, men det er kanskje bedre HK på gang? Med tanke på pris/ytelse forhold?

 

Hvilket chipsett SiS645DX eller I845E?

noen andre forslag?

 

PC'en har SB pci lydkort og Unex Nettverks kort!

Derfor vil jeg gjerne ha et HK uten lyd og nic!

 

hva anbefaler dere?

skriv gjerne en begrunnelse...

på forhånd takk

 

edit: skrivefeil

 

[ Denne Melding var redigert av: BeachDumb på 2002-06-18 08:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skulle gjerne ha hjelpet deg, men jeg vet ikke så mye om Intel sine chipsett og HK til Intel.

 

jeg har lest og hørt rykter om I845E-chipsettet er en kurant type, og er kanskje verdt å sjekke ut HK som benytter dem. du vil kanskje finne noe tips på http://www.overclockersclub.com kanskje de har noe å anbefale.

det er flere slike sider, men jeg kommer ikke på dem i øyeblikket.

 

btw, emnet ditt sier 1.6Mhz (litt feil? hehe :wink:)

 

til ALLE som nevner mhz, ghz med store bokstaver, ikke glem stor H som f.eks MHz og ikke Mhz.

er ikke perfekt, bare et tips til dere

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-18 00:19, Eskil87 skrev:

Du er ganske god om du finner en 1.6MHz P4 "NW" og klarer og klokke den til 2200Mhz
:grin:


hmm... På et Asus P4S333 hadde jeg Apacer 166Mhz 256MB brikke og en 1.6nw (retail vifte)! I biosen fikk jeg valget mellom 1600MHz (100*16) og 2128MHz (133*16)! Den kjører stabilt på 40C (målt med Asus probe og i Bios)

 

Da burde det ikke være noe prob å få den opp i 2200MHz?

 

...men det er ikke dette emnet jeg vil diskutere!

Hva slags chipsett anbefaler dere?

 

inventum: ok takk for tipset! Visste det egentlig...

 

[ Denne Melding var redigert av: BeachDumb på 2002-06-18 00:41 ]

Lenke til kommentar

mitt kort fungerer utmerkt uten prob, men ambefaler Abit sitt bd7 kort for der får du låst pci og agp'en!

 

2200Mhz Hva er det for noe da, jeg har hvert oppi 2,59Ghz, men måtte ta ut netverks kortet mitt pga. for høy fsb! Og alt dette med retail vifta, men da kom jeg opp i 65grader på full load.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-18 00:22, inventum skrev:

skulle gjerne ha hjelpet deg, men jeg vet ikke så mye om Intel sine chipsett og HK til Intel.


jeg har lest og hørt rykter om I845E-chipsettet er en kurant type, og er kanskje verdt å sjekke ut HK som benytter dem. du vil kanskje finne noe tips på
kanskje de har noe å anbefale.

det er flere slike sider, men jeg kommer ikke på dem i øyeblikket.


btw, emnet ditt sier 1.6Mhz (litt feil? hehe :wink:)


til ALLE som nevner mhz, ghz med store bokstaver, ikke glem stor H som f.eks MHz og ikke Mhz.

er ikke perfekt, bare et tips til dere



 

Leste akkurat et norsk datablad...jeg husker ikke hvilket, men der sto det om en scanner med usb 2.0 og personen som skrev den artikkelen fikset ikke forskjellen på MBit og MByte noe som bare var tåpelig når han snakket om "å kopiere 480 megabyte i sekundet" , og usb 1.0 som bare fikset 15

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...