Gå til innhold

Hvordan tjener dere penger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lær deg skinning og evnt mining. Hver gang du dreper et beast kan du "skinne" det. Så selger du det du får av leather/ore, enten på auksjon eller til en NPC vendor. Uansett vil jeg ikke anbefale å bruke så mye penger på våpen før du kommer opp på lvl 10-12. Tar du mange quests vil du garrantert få noen våpen du kan bruke der.

Lenke til kommentar

Med to gather-professions vil du mest sannsynlig tjene fett. Jeg, en guildmate og en randomperson tema opp for et oppdrag, så ble det spurt hvor mye penger vi hadde. Randompersonen som vi hadde med, hadde 140g på lvl 35. Vedkommende hadde da skinning og mining som professions. Det kan anbefales.

 

Engineering kan også være lurt, iallfall å kjenne noen som har det. I flere quests trenger man bronze tube. Det er limited supply på dette hos vendor. Jeg har engineering på min paladin, og har tjent rimelig fett på å lage bronze tubes. En "syk" kis betalte meg 40s for én. Det koster ca. ingenting å lage en, tror det er 1 eller 2 bronze bars.

Lenke til kommentar

Tjener penger på å selge ting jeg lager med leatherworking. Har veldig stor gjennomstrømning i økonomien, fordi jeg bruker mye penger på å trene meg videre innenfor dette. Men tjener godt ja. Har nå 190 i LW og 255 i skinning.

 

Ellers selger jeg de fleste grønne ting og blå ting jeg finner på auksjonshuset i Ironforge.

Lenke til kommentar

Har for det meste tjent penger på AH og på å selge blå items jeg kan crafte (begrensa hvor mye jeg har solgt med dette da, men jeg har tjent 9g på to items). Tester ut alchemy nå, og det er antakelig en fin måte å tjene litt ekstra på, alle trenger jo en eller annen form for potions - men aller fremst sparer jeg på det selv.

Lenke til kommentar
SLiter litt med å få tak i penger i spillet. Er level 5, kjøpte en øks, og er nå blakk. Hvordan tjener DU penger?

 

Er det bare å ta masse quests?Er det uendelig mange quests eller er det bare 20 som det står i loggen?

Tja, plukk med deg alt du finner, og selg det til en NPC. Du finner fort noe som gir mer penger enn andre ting. Da er det jo bare å gå ut å drepe det som gir det du fikk mye coins for.

 

Jeg mener selv at å selge ting på Auction-House er bortkasta tid. På lavere levels er det ikke mye å hente. Bare bortheft spør du meg.

Lenke til kommentar

Visse ting som linen cloth, wool cloth og silk cloth er det helt klart en god ide å selge på auksjon evnt på trade kanalen, selv for en nybegynner. Er alltid masse folk som har bruk for det og prisen du får er gjerne en god del bedre enn det du får av en NPC vendor. Er du heldig klarer du å finne en som har tailoring som tar alt du kan skaffe. Så sender du det bare i posten når du har en brukbar mengde. Samme gjelder også for ting du får tak i via gathering-professions.

Våpen og armor derimot er det bare å dumpe til nærmeste NPC de første lvlene. Først når du begynner å få tak i sjeldne items (grønne, blå osv) kan du vurdere ah (auction house). Vil anbefale at du sjekker først om det ligger ute mange items av samme typen for ofte ligger det ute 10stk av den grønne "super øksa" du nettopp fant. Da er det gjerne greiest å bare selge den til en NPC vendor.

Lenke til kommentar

Leser at den beste måten å tjene seg rik på, er to gathering professions. Mange som velger skinning og mining, hørte om en lvl 35 som spradet rundt med 140G i pungen...

 

Måten å gjøre dette på er å skinne og mine alt du kommer over og så selge det på AH eller via chat.

 

Tips til å selge ting via chat:

1. Alle de store byene har trade-channel, skriv /2 for å komme inn

2. Det kan være fint å selge ting i små byer, her pleier jeg bruke roping (/y), se pt. 3

 

3. Noe som er veldig nyttig er å få inn stats i chat.

Dette gjøres ved å først trykke enter og evt kanal og så gå i ryggsekken og venstreklikke på tingen, med SHIFT inne.

Dette kan ikke brukes i /1 general /3 defense og /4 looking for group, derfor bruker jeg det mest i /2 tradechannel og /y roping og dessuten i /p partychat og /g guildchat.

Lenke til kommentar

Skal du tjene mye i sene levels anbefaler jeg Enchanting og Tailoring eller Herbalism og Alchemy! Enchanting tjener du fett på, tailoring tjener du bare litt på. Alchemy er alltid lurt, lage potions og legge dem på auctionhouse, det tjener jeg fett på ihvertfall! Spesielt Healing Potions, i og med at warriors ikke har egen healing ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...