Gå til innhold

Whitebox har stjålet 14.000,- av meg!


Anbefalte innlegg

Feil tastatur = feil produkt / vare i forhold til hva kunden har bestillt.

 

Dvsd. det er ikke en feil som leverandør har "rett til å utbedre", det er en feil produkt.

En maskin med norsk tastatur, og en maskin med engelsk tastatur, er som hel enhet ikke det samme produktet.

 

Dermed har kunden ikke fått det originale produktet sitt enda.

 

På samme måte som du sier Whitebox.no kan sette seg på bakbeina, kan kunden når som helst benytte seg av angreretten på produktet han ikke har fått enda senest 14 dager fra han har fått produktet. Siden han enda ikke har fått det produktet han har bestillt, har han i realiteten foreløpig betalt 14.000,- for ingenting, fått et produkt han ikke har bestillt og sendt det tilbake.

 

Når det gjelder deg, så virker det som om du synes det er "kult" som du selv sier, å hakke på folk som har noe i mot Whitebox.no, dvs. i beste fall er ikke det du gjør nå den andre veien noe bedre akkuratt, du følger med på Whitebox.no relaterte tråder og kommer med halveis nedlatende kommentarer der mot de som klager og avfeier mange som tull og tøys og drømmefantasier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ingen problemer med å forstå at kunden ikke vil ha et engelsk tastatur. Men hvorfor skulle det at man ikke vil ha et engelsk tastatur rettferdiggjøre en så barnslig oppførsel som kunden viser her? True med politianmeldelse og sende klage til Forbrukerrådet pga 4 dagers forsinket betaling er bare tåpelig.

 

At han har fått et engelsk tastatur er faktisk ikke noe reklamasjonsgrunnlag. At Whitebox har gått med på å heve kjøpet på det grunnlaget må være en feiltagelse fra den personen som godtok det. Men selvsagt, har de sagt ja til heving skal de forholde seg til det.

 

Men hva var latterlig? At Whitebox har godtatt en reklamasjon på et ekstremt tynt grunnlag? I så fall er jeg enig. Ellers så er det eneste latterlige her trådstarters oppførsel, og ikke minst de andre som henger seg på uten å tenke fordi det liksom skal være kult å hate Whitebox.

Er enig i at kunden burde avvaktet situasjonen, og eventuellt skrevet inn et referat på et senere tidspunkt. Heller ikke helt lurt å true med politianmeldelse etter et par dager. Holder med deg der, men vi må også tenke på at trådstarter kanskje er ung og ikke har så mye erfaring i slike saker. Og da kan jeg forstå at han blir nervøs da han først blir lovet tilbakebetaling et par dager etter varen er sendt tilbake, så får han beskjed om at det ikke gikk i ordning, og deretter så opphører all kontakt. Jeg reagerte ikke minst også på dette med at den bærbare ble overlevert på en bensinmaskin, høres veldig suspekt ut. Du må jo være enig i dette Tee.

 

Mener at det å få engelsk keyboard i stedet for norskt er et mer enn godt nok reklamasjonsgrunnlag. Hva i all verden skal en person bosatt i Norge, uansett hvor han kommer fra, med et engelsk keyboard? Er jo bare ikke brukelig. Det er jo helt klart at en feil er gjort fra Whitebox sin side her.

 

Tror ikke noen skriver inn her fordi de mener det er kult å hate Whitebox, jeg gjør det i alle fall ikke, det skal du ha helt klart for deg. Denne saken høres suspekt ut, og jeg kan forstå at trådstarter blir nervøs, men han har vel laget saken litt mer dramatisk enn den foreløpig er. Han burde helt klart avvaktet. Men slik Whitebox agerer i denne saken er meget dårlig, og du vet like godt som meg Tee, at Whitebox har mange missfornøyde kunder, service er vel ikke akkurat synonymt med dette firmaet. Forstår at produktet deres er bra, men hva hjelper det da serviceinnstilling mangler. Jeg forstår derimot ikke hvorfor folk på tross av dette kjøper produkter av de, da de vet levering som oftest tar utrolig lang tid, men syter og klager gjør de allikevel. Så lenge folk fortsetter å kjøpe, så vil ikke Whitebox forstå problemet deres, og en omstrukturering vil ta veldig lang tid eller aldri skje. Man må som kunde ta visse standpunkter og sette ned foten, det er slik man får en bedre handelsstruktur. Først da salget synker kraftig vil bedriften virkelig forstå sitt problem, omstrukturering skjer og kundene vil komme tilbake da de forstår at endringer er skjedd. Omsetningen vil mest sannsynelig overgå omsetningen innen omstrukturering. Slikt vil gynne begge parter.

Lenke til kommentar
Feil tastatur = feil produkt / vare i forhold til hva kunden har bestillt.

 

Dvsd. det er ikke en feil som leverandør har "rett til å utbedre", det er en feil produkt.

En maskin med norsk tastatur, og en maskin med engelsk tastatur, er som hel enhet ikke det samme produktet.

 

Dermed har kunden ikke fått det originale produktet sitt enda.

 

På samme måte som du sier Whitebox.no kan sette seg på bakbeina, kan kunden når som helst benytte seg av angreretten på produktet han ikke har fått enda senest 14 dager fra han har fått produktet. Siden han enda ikke har fått det produktet han har bestillt, har han i realiteten foreløpig betalt 14.000,- for ingenting, fått et produkt han ikke har bestillt og sendt det tilbake.

 

Når det gjelder deg, så virker det som om du synes det er "kult" som du selv sier, å hakke på folk som har noe i mot Whitebox.no, dvs. i beste fall er ikke det du gjør nå den andre veien noe bedre akkuratt, du følger med på Whitebox.no relaterte tråder og kommer med halveis nedlatende kommentarer der mot de som klager og avfeier mange som tull og tøys og drømmefantasier.

Dersom du hadde tatt deg byet med å lese hva jeg faktisk skriver, så hadde du kanskje sett at jeg faktisk ikke forsvarer Whitebox i det hele tatt. Men dersom du hadde giddet å se på fakta hadde det vel blitt for kjedelig for deg.

 

Ja, kunden kunne benyttet angreretten. Det hadde faktisk vært det riktige å gjøre. Istedet velger han, som han selv sier, å reklamere på produktet. Han mener altså at det engelske tastaturet er en mangel på varen han har fått. Når han fremlegger en reklamasjon, gir han også butikken en rett til å prøve og utbedre mangelen. Siden Whitebox har gått med på å heve kjøpet har det egentlig lite å si. Nok en gang, å faktisk lese det du skal prøve å svare på kan være en ide i blandt.

 

Det neste han gjør, som er det idiotiske, er å true med politianmeldelse, klage til Forbrukerrådet samt kalle Whitebox tyver fordi de er hele 4 dager forsinket med en betaling.

 

Når det gjelder påstanden din om at jeg "følger med på Witebox.no relaterte tråder", så den egentlig for latterlig til å kommentere. Men du kan jo kanskje prøve å se hvor mange whitebox relaterte trådet jeg skriver i, og hvor mange steder jeg forsvarer Whitebox. Fakta kan være en grei ting å sjekke før du kommer med tullete påstander.

Lenke til kommentar
Mener at det å få engelsk keyboard i stedet for norskt er et mer enn godt nok reklamasjonsgrunnlag. Hva i all verden skal en person bosatt i Norge, uansett hvor han kommer fra, med et engelsk keyboard? Er jo bare ikke brukelig. Det er jo helt klart at en feil er gjort fra Whitebox sin side her.

Ja, det var en feil fra min side. Selvfølgelig er det et rekalmasjonsgrunnlag. Det jeg mente var at det ikke er en hevingsgrunn. Beklager den feilen.

 

Ellers virker det som om vi faktisk er ganske enige. Jeg har tidligere i tråden skrevet at Whitebox har mye å forbedre seg på. Men står fortsatt for påstanden om det nesten er synd på dem dersom denne tråden er representativ for hvordan klagerne oppfører seg.

 

Det punktet med henting av maskinen på en bensinstasjon er forøvrig ikke så suspekt som det kan virke. Det er noe Whitebox tilbyr for de som bor så nære at det er en mulig løsning, og det er helt opp til kunden selv om han vil ha PCen sendt på vanlig måte eller om han vil hente den.

Lenke til kommentar
Feil tastatur = feil produkt / vare i forhold til hva kunden har bestillt.

 

Dvsd. det er ikke en feil som leverandør har "rett til å utbedre", det er en feil produkt.

En maskin med norsk tastatur, og en maskin med engelsk tastatur, er som hel enhet ikke det samme produktet.

 

Dermed har kunden ikke fått det originale produktet sitt enda.

 

På samme måte som du sier Whitebox.no kan sette seg på bakbeina, kan kunden når som helst benytte seg av angreretten på produktet han ikke har fått enda senest 14 dager fra han har fått produktet. Siden han enda ikke har fått det produktet han har bestillt, har han i realiteten foreløpig betalt 14.000,- for ingenting, fått et produkt han ikke har bestillt og sendt det tilbake.

 

Når det gjelder deg, så virker det som om du synes det er "kult" som du selv sier, å hakke på folk som har noe i mot Whitebox.no, dvs. i beste fall er ikke det du gjør nå den andre veien noe bedre akkuratt, du følger med på Whitebox.no relaterte tråder og kommer med halveis nedlatende kommentarer der mot de som klager og avfeier mange som tull og tøys og drømmefantasier.

Dersom du hadde tatt deg byet med å lese hva jeg faktisk skriver, så hadde du kanskje sett at jeg faktisk ikke forsvarer Whitebox i det hele tatt. Men dersom du hadde giddet å se på fakta hadde det vel blitt for kjedelig for deg.

 

Ja, kunden kunne benyttet angreretten. Det hadde faktisk vært det riktige å gjøre. Istedet velger han, som han selv sier, å reklamere på produktet. Han mener altså at det engelske tastaturet er en mangel på varen han har fått. Når han fremlegger en reklamasjon, gir han også butikken en rett til å prøve og utbedre mangelen. Siden Whitebox har gått med på å heve kjøpet har det egentlig lite å si. Nok en gang, å faktisk lese det du skal prøve å svare på kan være en ide i blandt.

 

Det neste han gjør, som er det idiotiske, er å true med politianmeldelse, klage til Forbrukerrådet samt kalle Whitebox tyver fordi de er hele 4 dager forsinket med en betaling.

 

Når det gjelder påstanden din om at jeg "følger med på Witebox.no relaterte tråder", så den egentlig for latterlig til å kommentere. Men du kan jo kanskje prøve å se hvor mange whitebox relaterte trådet jeg skriver i, og hvor mange steder jeg forsvarer Whitebox. Fakta kan være en grei ting å sjekke før du kommer med tullete påstander.

Om han velger reklamasjon, fjerner ikke muligheten han har til å bruke angreretten.

 

I og med at de har levert et annet produkt enn det han har bestillt, kan han i realiteten få igjen pengene, annullere kjøpet, uten å måtte hverken benytte seg av noen angrerett eller reklamasjon, ettersom han ikke har fått produktet han bestillte enda, og har betalt for noe han aldri har fått.

 

Når det gjelder innleggene dine, jeg har lest hvert eneste av dem, i sakte film så og si. Greit nok at du "prøver" å være nøytral og kommer med en liten pekepinn til Whitebox (som jeg tar med en klype salt), men det ender jo somregel med at du gir kritikk til kunden for at "du kunne gjort det annerledes" osv osv.

 

Nei, feil: Whitebox kunne gjort det annerledes. De som er selger her, og kunden har alltid rett.

 

Det er godt mulig du selv mener at du vinkler kommentarene dine nøytralt, men i mine øyne virker veldig forsvarende ovenfor Whitebox. På bakgrunn av hvor mange kunder de har både lurt og brutt løfter ovenfor, så lurer jeg egentlig litt på hvorfor du forsvarer dem i det hele tatt.

 

Hvorfor er det synd på dem? De har jo selv skapt seg denne situasjonen, de har blitt stoppet før av loven og dermed måttet skifte navn og starte på nytt før av nettopp samme grunner, fordi de bryter ofte løfter, enten det nå gjelder leveransetid, reperasjons-tid, varebeskrivelse vs. hva man faktisk får osv.

 

Er det ikke synd på kundene?

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Må si meg enig med Karmacom... Dessuten så har jeg også fått inntrykket at du forsvarer Whitebox, kanskje du i så fall bør omformulere innleggene dine litt... Tror i bunn og grunn vi er enige Tee, men du liker å kverrulere litt, hehe :p

 

P.S. Dette med at Whitebox tilbyr for de som bor så nære at det er en mulig løsning, visste jeg ikke...

Endret av joho83
Lenke til kommentar
1) Tastatur på et fremmed språk er _utvilsomt_ en mangel som utløser reklamasjonsrett.

Er det virkelig det, når det står at det er engelsk tastatur under produktspesifikasjonene?

 

Her kan du lese spesifikasjonene til CL25, som trådstarter bestillte, hvor det står helt klart

88/US keys with 101/102 key emulation

Windows key, application key

 

Derimot står det ingenting om norsk tastatur noe sted...

 

Det at alle her har tatt utgangspunkt i at trådstarter har rett, uten å sjekke hvorvidt han har gjort en feil, er ganske skremmende og viser hvor forutinntatt de fleste er ovenfor whitebox.

 

 

De to tingene man kan utøve kritikk på i denne sammenhengen er vel at kunde fikk beskjed om at pengene skulle være på kundens konto innen mandag 24.01.05, og at kunden har problemer med å få fatt i firmaet.

 

Det første av disse to punktene er synd, men også veldig forståelig da de fleste firmaer opperer med ganske lange tilbakebetalingstider. Har de lov til å utsette betalingen med to uker, så gjør de gjerne det.... (De får da renter for tiden pengene er på bok, noe som kan være med på å dekke deler av de utgifter de har med tilbakebetalingen av pengene) Og det at trådstarter faktisk har mottatt en kredittnota fra firmaet hjelper ikke til å støtte hans påstander om tyveri og svindel.

 

Punkt nummer to er klanderverdig.

Men å si at de nekter å ha noe med han å gjøre virker som noe misvisende, for å si det mildt, hvis man skal tro hva trådstarter sier til forbrukerrådet.

Han fikk altså ikke fatt i firmaet den 25.01.05 og sendte en mail, som han fikk svar på dagen etter. Han svarte på denne mailen, og sendte så inn klage til forbrukerrådet før han hadde gitt whitebox tid til å svare, noe man kan se av brevet han har lagt ved, som er datert 26.01.05.

 

 

 

Jeg kan godt forstå at trådstarter gjerne vil ha igjen pengene sine raskest mulig, men stiller meg undrende til om han har valgt riktig fremgangsmåte.

Og hvis 14.000 er så mye penger for han, hvorfor gjorde han da ikke bedre undersøkelser på forhånd slik at han så hvilke problemer andre har hatt med whitebox tidligere?

Hvis han syntes det var verdt sjansen, siden de var billligere enn andre butikker, så får han ta konsekvensen av dette.

 

Når trådstarter atpåtil er næringsdrivende selv burde han vite at han ikke har noe å komme med før han har gitt whitebox tid til å ordne opp.

 

 

Og på et personlig nivå må jeg si at jeg kan forstå at whitebox vil ha minst mulig med denne personen å gjøre hvis han har brukt samme form for krisemaksimering og trussler direkte til dem som han gjør i denne tråden.

 

Dog håper jeg at trådstarter får igjen pengene sine på en grei måte innen de 2 ukene slikt vanligvis tar er gått, og at han får seg en pc fra en annen leverandør, hvor han har sjekket spesifikasjonene på forhånd.

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar
Han Henning

 

2) Whitebox har gått med på å heve kjøpet og det er forsåvidt likegyldig i denne saken om partene velger å begrunne avtalen med reglene i angrefristloven, forbrukerkjøpsloven eller simpelthen kaller det en minnelig ordning.

 

:no:

 

Ikke likegyldig praksis, selv om det er det i teorien. Ved angrefrist får kunden blantannet ikke dekket porto. I verste fall blir det som de som er så dumme å si at de vil si opp kontrakten fordi de ikke har fått den tjenesten de hadde bundet seg til i rett tid(ofte adsl), men det ordet de må bruke for ikke å må betale erstatninger er heve kontrakten fordi den ble misligholdt.

 

Begge disse ordene går ut på det samme, men får forskjellige konsekvenser for forbruker. :thumbup:

 

Men hvis kjøper ville ha bærbar pc, hvorfor

Lenke til kommentar
Er det virkelig det, når det står at det er engelsk tastatur under produktspesifikasjonene?

Det står ikke språk på mange av produkt-spesifikasjonene der, + at mange av spesifikasjonene stemmer ikke med selve produktet på enkelte av modellene ettersom dette kan spesifiseres.

 

Poenget er at når du bestiller en maskin fra en norsk leverandør, så er det ganske så naturlig å gå utifra at det er norsk tastatur på maskinen, og forøvrig finnes CL25 både med Norsk og US tastastur, så da er, skal man finpirke på ting, spesifikasjonen om at det er US tastatur feil, siden de også leverer med norsk.

 

Uansett lover, det er useriøst å selge et produkt som en bærbar til 15.000+ til en kunde i Norge uten å informere uungåelig tydelig (en liten linje nederst i spesifikasoner som er klipp&lim fra ofte gamle produsent-data er ikke per definisjon "uungåelig tydelig" i mine øyne ) at maskinen ikke leveres med Norsk tastatur. Whitebox har gjort dette på kunder av CL50, CL56 og CL1557 maskinene også, der står det ettertrykkelig i spesifikasjonene at det er Norsk tastatur.

 

Ang. forutintatt, du vet jo ikke hva kunden evt. har spurt Whitebox om eller fått av informasjon av de heller, det er jo mulig de har sagt til han f.eks per tlf at den leveres med Norsk tastatur med tanke på at de har muligens fått inn det på lager.

 

Når det gjelder forutintatthet mot Whitebox. For å være forutintatt, må man dømme noen på forhånd for noe basert på ren gjetning uten at den aktuelle har gjort seg skyldig i noe enda. Med Whitebox er jo ikke dette tilfelle, de har allerede bevist hundrevis av ganger at de bedriver feilsalg og feilbehandling.

 

Man kaller ikke det forutinatt, men ettertanke / å ha i bakhodet basert på tidligere fakta.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Om han velger reklamasjon, fjerner ikke muligheten han har til å bruke angreretten.

 

I og med at de har levert et annet produkt enn det han har bestillt, kan han i realiteten få igjen pengene, annullere kjøpet, uten å måtte hverken benytte seg av noen angrerett eller reklamasjon, ettersom han ikke har fått produktet han bestillte enda, og har betalt for noe han aldri har fått.

Neida, men kunden har ikke gitt noen indikasjon på at han har planer om å bruke angreretten. Han skrev det til og med i brevet til Forbukerrådet som jeg antar at du har lest. Han har konsekvent benyttet seg av reklamasjon, noe som i dette tilfellet var feil av ham. Som Mr. Garibaldi også påpeker, er det ikke engang noe grunnlag for reklamasjon, da han har fått et produkt som tilsvarer spesifikasjonene. Det er altså ikke slik som du sier, at han fått noe annet enn det han har bestilt. Han har fått nøyaktig det han bestilte. Det er kundens eget ansvar å melde fra om han ønsker andre spesifikasjoner enn de som står skrevet på informasjon om maskinen. Men akkurat det punktet er ikke så veldig interessant, da Whitebox har gått med på å heve kjøpet. Altså godtok de reklamasjonen.

 

Når det gjelder innleggene dine, jeg har lest hvert eneste av dem, i sakte film så og si. Greit nok at du "prøver" å være nøytral og kommer med en liten pekepinn til Whitebox (som jeg tar med en klype salt), men det ender jo somregel med at du gir kritikk til kunden for at "du kunne gjort det annerledes" osv osv.

 

Nei, feil: Whitebox kunne gjort det annerledes. De som er selger her, og kunden har alltid rett.

Jeg er nøytral. Det at jeg ikke fordømmer Whitebox automatisk, uten å se på hvordan kundene har opptrådt selv får du bare leve med. Jeg gir kritikk til kunder som opptrer åpenbart feil. Sånn som i dette tilfellet, hvor han benytter seg av reklamasjon når han skulle brukt angrerett, kaller Whitebox tyver uten noe som helst grunnlag for det, og i tillegg truer med grunnløse politianmeldelser og sender grunnløse klager til Forbrukerrådet.

 

Ja, Whitebox kunne gjort det annerledes, men det kunne definitivt kunden også. Når kunden truer med grunnløse anmeldelser og kommer med grunnløse klager til Forbrukerrådet har han ikke rett. Mulig du ønsker en perfekt verden, men inntil videre velger jeg personlig å forholde meg til virkeligheten.

 

Det er godt mulig du selv mener at du vinkler kommentarene dine nøytralt, men i mine øyne virker veldig forsvarende ovenfor Whitebox. På bakgrunn av hvor mange kunder de har både lurt og brutt løfter ovenfor, så lurer jeg egentlig litt på hvorfor du forsvarer dem i det hele tatt.

Jeg forsvarer ikke Whitebox. Derfor sier jeg også hva de burde gjort annerledes. Det jeg lurer på er hvorfor du forsvarer en som har gjort såpass mange åpenbare feil. Navnet Whitebox ser ut til å få enkelte til å glemme å lese selve saken, og istedet bare automatisk gi kunden fullstendig rett. I denne saken har Whitebox gjort både gode og dårlige ting. De har gitt kunden heving av kjøpet når de ikke på noen måte trenger å gjøre det (bra), men de har også gitt kunden en dato de ikke klarte å overholde (dårlig). At de ikke svarer på henvendelser er veldig dårlig.

 

Hvorfor er det synd på dem? De har jo selv skapt seg denne situasjonen, de har blitt stoppet før av loven og dermed måttet skifte navn og starte på nytt før av nettopp samme grunner, fordi de bryter ofte løfter, enten det nå gjelder leveransetid, reperasjons-tid, varebeskrivelse vs. hva man faktisk får osv.

 

Er det ikke synd på kundene?

Generelt synd på Whitebox er det nok ikke. Jeg regner med at de fleste kundene er litt mer seriøse og har litt mer struktur i det de gjør enn trådstarteren her. Dessverre er det slike som trådstarter som gjør at butikkene må bruke masse unødvendig tid på ting de kunne ungått om kundene hadde brukt hodet.

 

Synd på kundene? De som faktisk har blitt lurt, svindlet etc er det synd på. Trådstarter, som kommer med ubegrunnede beskyldninger om tyveri og svindel er det ikke synd på i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Må si meg enig med Karmacom... Dessuten så har jeg også fått inntrykket at du forsvarer Whitebox, kanskje du i så fall bør omformulere innleggene dine litt... Tror i bunn og grunn vi er enige Tee, men du liker å kverrulere litt, hehe :p

 

P.S. Dette med at Whitebox tilbyr for de som bor så nære at det er en mulig løsning, visste jeg ikke...

Tja, når man faktisk forholder seg nøytral i tråder hvor andre virker mest opptatt av å være den som er flinkest til å slenge dritt virker det kanskje som om man forsvarer den det slenges dritt mot :tease:

 

Og ja, jeg kan nok være en kverulant. Men det er stort sett overfor de som ikke gidder å lese det jeg faktisk skriver, og istedet prøver å tolke det slik at de kan tillegge meg meninger de kan krangle om.

 

P.S. Dette med henting på bensinstasjonen ble fremhevet som en positiv ting i en tråd om Whitebox for noen måneder siden. Nå brukes det for å "bevise" hvor lugubre de er. Noe som egentlig bare beviser poenget mitt om at det skal være "kult" å hate Whitebox for enhver pris.

Lenke til kommentar
P.S. Dette med henting på bensinstasjonen ble fremhevet som en positiv ting i en tråd om Whitebox for noen måneder siden. Nå brukes det for å "bevise" hvor lugubre de er. Noe som egentlig bare beviser poenget mitt om at det skal være "kult" å hate Whitebox for enhver pris.

Ja, riktig det, enkelte ting blir snudd på fra en fjær til femten bananer, men med tanke på X antall feilbehandlinger fra Whitebox, og tilfeller de f.eks bare legger på røret, enkelte har måttet vente i 4-5 måneder for å se pengene sine igjen, når folk leser slikt, og når mange nok behandles slikt, synes du det er rart at folk får panikk og handler overrilt?

Burde ikke Whitebox, hvis de skal bedrive bedrift seriøst, kjenne litt til kundepsykologi? Sist jeg jobbet på workshop for reperasjoner av Mac og PC, måtte vi kurses i kundepsykologi for å forstå hvordan mennesker er forventet å reagere på negative resultater, og hvor viktig det er å forhindre negative resultatet, for hvis det blir en for stor andel av negative resultater, mister man kontrollen over folks inntrykk på markedet. Det er jo nettopp det som skjer med Whitebox, og ikke overraskende eller uventet.

 

Som sagt, per i dag er det ingen andre enn kunden selv som vet om f.eks Whitebox har lovet han et norsk tastatur per tlf ved bestilling.

 

At enkelte overreagerer i slike tilfeller kan diskuteres, men det betyr ikke at Whitebox er noe flinkere enn det de er virkeligheten, og de er lite flinke, og de har fått lang tid og mange sjanser til å skjerpe seg. De brukte f.eks en uke på å gi svar på en salgsforespørsel jeg sendte for 2 uker siden, og de svarte ikke på de viktigste spørsmålene mine, dvs. de ignorerte spørsmålet totalt som om det ikke eksisterte. I mine øyne er det alt for dårlig.

 

Hvis du synes det er merkelig at folk reagerer slik og begynner å reagere urimelig når ting har gått for langt statistisk blandt en større gruppe kunder, så kan du like så godt avskrive alle kunder som roboter som ikke tar med forhistorie og statistikk med i regnestykket.

At vedkomne ikke har gjort litt grundigere sjekker av firmaet før han valgte de derimot, er hans egen feil, men at han gjør feil, forandrer likevel ingenting om Whitebox, eneste som kan forandre noe om Whitebox er at de skjerper seg 100%, ikke 50% i noen uker og så faller tilbake igjen, og så skjerper de seg 80% i en kort periode og så faller de tilbake igjen, og holder på slik hele tiden, selvom tanken er god, så er det ikke slik man bedriver forretning i Norge.

 

F.eks bensinstasjons-ordningen er en god ordning basert på velvilje. Mye av holdningen til Whitebox har vært velvilje, men de lover ofte mer enn de klarer å holde, og da gjør man ofte større skade enn hjelp.

Enkelte folk elsker å love ting, fordi de rett og slett ønsker å gi, men hvis de ikke klarer å se realistisk at de ikke klarer å følge det opp, så ender man opp med å gjøre skade, når man egentlig mente fra begynnelsen av å gjøre noen en tjeneste.

 

Når det gjelder Whitebox, etter alle saker jeg har lest gjennom ang. dem, og etter egen personlig erfaring med dem, virker de mer som dumsnille som har mistet kontrollen, akkuratt den samme feilen som de hadde problemer med før navneskifte. Da er det bedre å love litt mindre, og dermed klare å holde det man lover hver eneste gang. Værre er det ikke, men Whitebox har en tendens til å overdrive, om de forstår det selv eller ikke er en annen sak. I mine øyne er det ren dumhet selvom tanken er god, akkuratt som måten de reagerer på når ting går galt, som f.eks å legge på røret når en kunde klager, også er ren dumhet/panikk, og gjør bare saken enda værre.

 

Det blir litt feil av deg å si at noen slenger dritt her inne, foreløpig er ingen personlige mot noen eller hverandre her. Det blir også litt feil når du går ut ifra at jeg ikke leser innleggene dine, det er ikke noe argument, ettersom du ikke har noe grunnlag for å vite korrekt om en slik påstand stemmer eller ikke. Som jeg har sagt tidligere, jeg har lest innleggene dine nøye, og sakte, og gjentatte ganger, og jeg har grunnlag for å si det, ettersom jeg vet 100% korrekt hva jeg foretar meg, ettersom jeg er vitne til det jeg selv gjør / ikke gjør.

 

Når det gjelder populæritet i å henge ut noen, hvis du leser i den andre tråden ( hvor du diskuterer med White: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=367697&st=20 ( min er nest siste post) ) så la jeg med en mail jeg sendte til Whitebox, den samme mailen med forespørsel om salg. Der ga jeg dem sjensen til å beskrive/forklare selv hva status var hos dem for tiden når det gjaldt service / treg levering, og skrev at alle fortjener å forsvare seg selv, at jeg derfor valgte å spørre dem direkte istedet. Dvs. jeg ga dem en sjanse til å svare for seg, og sjansen til å selge meg noe. De svarte kun på salgsforespørselen, og ignorerte totalt spørsmålet mitt om service/treg levering. I mine øyne har de derfor fått sin rettferdige sjanse hos meg, den sjansen ga de slipp på ved å ignorere spørsmålet mitt 100%.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Tja, når man faktisk forholder seg nøytral i tråder hvor andre virker mest opptatt av å være den som er flinkest til å slenge dritt virker det kanskje som om man forsvarer den det slenges dritt mot  :tease:

 

Og ja, jeg kan nok være en kverulant. Men det er stort sett overfor de som ikke gidder å lese det jeg faktisk skriver, og istedet prøver å tolke det slik at de kan tillegge meg meninger de kan krangle om.

 

P.S. Dette med henting på bensinstasjonen ble fremhevet som en positiv ting i en tråd om Whitebox for noen måneder siden. Nå brukes det for å "bevise" hvor lugubre de er. Noe som egentlig bare beviser poenget mitt om at det skal være "kult" å hate Whitebox for enhver pris.

Ingen her slenger dritt, du kan ikke skrive sånt. Mener de aller fleste kommer med seriøse innlegg i denne saken... Både jeg og sikkert de fleste andre leser innlegget ditt nøye, vær du sikker, men måten vi tolker det på avhenger helt og holdent på hvordan du formulerer innlegget ditt.

 

Synes ikke dette med bensinstasjonen beviser så mye, mange som har skrevet her nå, visste det tydeligvis ikke, inkludert meg, men man kan ikke sette seg inn i alt. Det går bare ikke. Ingen som synes det er "kult" å hate Whitebox, men etter alle de dårlige erfaringene mange har hatt, så synes jeg ikke de fortjener bedre. Og jeg må si at positive Whitebox-kommentarer har jeg ikke sett mange av, sjelden vare, og det må bety noe. Dessuten så skal kunden behandles på beste måte og har alltid rett.

Endret av joho83
Lenke til kommentar

Skjønner godt at whitebox lar deg vente litt. Prøver ikke å forsvare dem for de har rumpedårlig kundeservice. Men folk som skriver, ringer og skal ha svar på alt på minuttet, truer med anmeldelse eller liknende er en stor belastning for et lite firma. Tror de prøver til tide å være seriøse, og da bruker de vel tiden på å svare sine fremtidige kunder som forsatt er "fornøyd" med dem. Hvis det var denne pcen du ville ha kunne du vel brukt det engelske tastaturet noen dager til de fikk sendt deg et nytt et. Vet de har ytet god service til mange, men ting tar tid. Har lest i forumet her at andre som har ringt å mast om leveringen av maskinen og etterhvert har fått lov å møte dem på bensinstasjon. Tror du også kunne fått maskinen igjennom posten som andre mennesker får. Har sendt mange mail til dem, og har aldri skrevet noe truende selv om de har brukt mye tid. Det resulterte i at jeg fikk mye gratis oppdateringer. Etter maskinen min var på reperasjon har de ringt meg 3 ganger for å høre om maskinen virker greit og at jeg er fornøyd.

 

Veldig mange som venter på PCer noe som leser litt i forumet som får intrykk at whitebox er svindlere og at du aldri får produktet. Hvis man leser slutten på alle disse trådene er det mange som roer seg litt ned. (Etter de fikk produktet en uke etter avtalt tid.) Tror det er de som skriker høyest som får dårligst oppfølgning.

 

Typisk vanlig dag til en psykotisk WB kunde:

 

-Stå opp

-Ringe WB

-Sende mail til WB

-Ringe WB

-Ringe WB

-Ringe WB

-Klage i forum

-Ringe forbrukerkontoret

-Ringe TV-2 hjelper deg

-Sende hail til WB

-Ringe WB

-Sende hat mail til WB

-Ringe WB

-Legge in hat inlegg i forumet

-

-

-

-

-Ligge våken hele natta å tenke på WB

 

 

 

En Vanlig Dag for andre WB kunder:

-Sende en mail å høre hvor det blir av maskinen

-Skjekke mailen for en legger seg.

 

SLAPP AV!!!!!

Du får nok pengene dine.

 

Hvis du oppfører deg litt bedre neste gang så kanskje folk er hyggelige tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...